Zarabianie na blogu a marketing sieciowy

Kliknij w przycisk 🙂

Jak zarabiać na blogu, a właściwie jak wykorzystać blog przy działaniu w marketingu sieciowym. Marketing sieciowy jest biznesem relacji, w którym buduje się rynek zbytu przy współpracy z konkretną firmą. Stara szkoła marketingu sieciowego uczy stacjonarnego, a przy tym bardzo kosztownego i długotrwałego sposobu działania. Nowa szkoła uczy używania nowych technologii przy rozwijaniu biznesu w marketingu sieciowym. Najważniejszym narzędziem przy tym jest wykorzystanie internetu. Natomiast w tym artykule pokaże jak zarabiać na blogu działając w marketingu sieciowym.

Jak nie zarabiać na blogu

Podstawowym błędem osób działającym w marketingu sieciowym i korzystającym z bloga jest tworzenie bloga o produktach firmy. Marketing sieciowy nie polega na sprzedaży produktów firmy z którą współpracujesz. Marketing sieciowy to rozwijanie rynku zbytu dla formy z którą współpracujesz. Widząc co niektóre blogi osób działających w branży można odnieść wrażenie, że czegoś nie rozumieją. Blogi są wypełnione wpisami na temat produktów firmy. Czy to kosmetyki i chemia gospodarcza, wówczas opisane są płyny do prania itp. Mogą być również suplementy i wpisy na temat jaki to ten soczek z gumijagód jest świetny i co po nim się dzieje. To wszystko miałoby znaczenie, gdybyś zajmował się bezpośrednią sprzedażą produktów. Miałoby to też znaczenie jeśli tworzyłbyś bloga firmowego, a firma z soczkami byłaby Twoją własnością. W tych przypadkach popieram takie działanie. W każdym innym przypadku jest to błędne podejście do sprawy.

Temat niejako jest podobny do tego o czym wspominałem we wpisach jak zarabiać na blogu. Najważniejszą zasadą jest budowanie własnej marki. Blog jest sposobem na tworzenie własnego wizerunku. Jest on również sposobem na budowanie dotarcia. Dlatego rozwinięty blog, który ma systematyczne odwiedziny i który ma wyrobioną już jakąś markę jest świetnym narzędziem do wykorzystania w marketingu sieciowym. Zawsze stawiaj siebie na pierwszym miejscu, nigdy firmę. N chyba,  że posiadasz jakieś udział w firmie, realne udziały, nie wypracowaną prowizję. w innym wypadku musisz pamiętać o brutalnej prawdzie – firma z którą współpracujesz nie jest Twoją własnością.

Następną rzeczą, którą nagminnie się nadużywa są prezentacje na blogu. jeśli na Twojej stronie z każdego miejsca wyskakuje prezentacja biznesowa to jest już nieprofesjonalne. Jakbyś się poczuł gdyby z każdej strony ktoś atakował Cię wejściem do jakiegoś super biznesu? Ja z pewnością bym jak najszybciej chciał uciec i uwolnić się od takiej osoby, a przy okazji wyrobiłbym sobie zdanie na temat firmy. Oczywiście to nie wina firmy, że tak się dzieje tylko ludzi. Jednak podświadomość robi swoje. Jeśli Twój blog będzie z każdej strony i na każdym kroku atakował propozycją współpracy to uzyskasz podobny efekt. Pamiętaj że do swojego bloga przyciągasz ludzi wartościową treścią. Podobnie jest gdy budujesz swój wizerunek. Należy odpowiednio dozować treścią.

Marketing sieciowy na blogu

Blog jest narzędziem, które można wykorzystać w marketingu sieciowym. Podobnie było w innych przypadkach gdy mówiłem o tym jak zarabiać na blogu. po pierwsze należy popracować nad blogiem aby uzupełnić go w wartościową treść. kolejna sprawa to dostarczenie na bloga ruchu. Jedno wynika z drugiego, bo wartościowy kontent przyciąga publiczność. Dużo treści pozytywnie wpływa na pozycjonowanie bloga w Google. Tworząc dużo wartościowej treści zdobędziesz organiczny ruch na swojej stronie. Ten proces jest czasochłonny i pracochłonny dlatego można wykorzystać inne metody na to aby wypromować bloga w krótszym czasie. Nie mniej jednak w tym wszystkim chodzi o to, aby Twój blog miał jak najwięcej czytelników. Równie ważne jest też to, abyś Ty dzięki stronie zdobył odpowiednią pozycje i wpływ na czytelników.

Dopiero w takim momencie możesz wykorzystać swojego bloga jako świetne narzędzie w marketingu sieciowym. Możesz poświecić artykuł, w którym napiszesz o możliwościach współpracy. Możesz również umieścić prezentację, która ma to na celu. Jeden taki wpis na dziesiątki innych z wartością nie będzie oddziaływał negatywnie na całość. Jednak nie musisz w ogóle wspominać o firmie, z którą współpracujesz. Wystarczy, że wyślesz ruch ruch na odpowiednią stronę, gdzie znajduje się formularz zapisu. Dopiero po rejestracji taka osoba dostanie link do prezentacji na żywo, albo zapisu video. O tym jak powinien działać system w marketingu sieciowym w oparciu o nowoczesne możliwości pisałem już wcześniej.

Podstawową zasadą w tym wszystkim jest to, stworzyć z bloga narzędzie do marketingu. Zrobisz to wówczas gdy popracujesz nad jego jakością wypełniając go wartościową treścią. Zadbasz o popularność bloga. Czyli aby mieć jak najwięcej odwiedzić. Jedno wynika z drugiego, bo wartościowa treść przyciąga ludzi. Unikalna treść na blogu wpływa pozytywnie na pozycje w Google. To z kolei przekłada się na odwiedziny, ponieważ blog będzie częściej wyszukiwany przez użytkowników internetu. Kolejną sprawą nad jaką należy pracować jest branding czyli własna marka. No cóż, tylko w ten sposób przyciągnie się do siebie ludzi. Dzięki temu nie będziesz miał tylko odwiedziny na swoim blogu, ale wiernych czytelników. Jednak to coś więcej niż tylko czytelnicy. Tak jak i bloger z autorytetem to coś więcej niż tylko bloger. Jeśli masz autorytet, to jesteś opiniotwórczy. Za Twoją opinią zaczynają podążać inni ludzie. Jeśli wówczas zaproponujesz współprace ze sobą w firmie działającej w marketingu sieciowym, to część czytelników pójdzie za Tobą. Skuteczność będzie większa im lepiej wypracujesz każdą z tych składowych. Pamiętaj tylko o jednym, aby nie oszukiwać ludzi. Zawsze bądź szczery, nie działaj tylko aby samemu odnieść korzyść. Wizerunek buduje się długo, a stracić można go w jednej chwili.

Wpisz swój email aby dostać więcej informacji

 

Facebook Comments

Kliknij w przycisk 🙂

Podobne Artykuły

26 przemyśleń nt. „Zarabianie na blogu a marketing sieciowy

  • Dziękuję za bardzo dobry artykuł – bloga prowadzę od niedawna (lekko ponad 2 miesiące), więc wiedza, którą tu zamieściłeś na pewno mi sie przyda, zwłaszcza, że już wypatrzyłam w tekście kilka ciekawych rzeczy, za które muszę się zabrać.
    Gracias!

    • Dziękuje za komentarz Aleksandro,
      Cieszę się, że informacje zawarte w artykule są przydatne. Wszystko o czym piszę jest efektem mojego wieloletniego doświadczenia w marketingu internetowym i sieciowym. W temacie blogowania znajdziesz u mnie jeszcze kilka ciekawych artykułów. Poza tym przygotowuje bezpłatny ebook na temat blogowania. Niebawem będzie dostępny do pobrania, więc zapraszam.
      Pozdrawiam,

  • Robisz dokładnie to o czym piszesz Marcin. W twoich tekstach jak zwykle jest dużo wartościowej treści i wiedzy, którą można zastosować w praktyce.
    Dziękuję za cenne wskazówki 🙂

    • Dokładnie tak jest Damian. Jestem praktykiem, od wielu lat działam w marketingu internetowym. Dużo się uczę, dużo testuje, a później tylko o tych skutecznych metodach przekazuje informację. Dzięki temu czytelnicy bloga, czy osoby zapisane na liście dostają wartościową wiedzę ode mnie 😉

  • Trzeba pamiętać ze blog to tylko jedna mała cząstka całej machiny marketingowej i to wcale nie ta najsilniejsza. Artykuł bardzo konkretny. Z jednym zastrzeżeniem nie sądzę aby stawianie siebie na pierwszym miejscu było dobre…myślę że bardziej należy pamiętać o klientach. Było już wiele firm które wiedziały lepiej od klientów i nie zawsze było to dobrze przez rynek odbierane.

    • Dzięki za komentarz. Blog to istotnie składowa całego systemu. Jedna z wielu składowych. Po bloga następuje cały tunel marketingowy. Przed blogiem również są pewne istotne elementy. Siła marketingowa bloga zależy od strategii. W większości przypadków rzeczywiście nie będzie to najsilniejszy element. Natomiast są przypadki, gdzie z założenia blog stanowi ogromną część całej machiny marketingowej.

      Mówiąc, ze zawsze należy stawiać siebie na pierwszym miejscu miałem na myśli współpracę z firmą w marketingu sieciowym, czy programie partnerskim. Bo to moja, Twoja i każdego partnera osoba ma sprawić, że przyciągnie się do siebie klientów. Oczywiście, że w tym przypadku należy pamiętać o klientach. Oni do nas przyjdą jeśli damy im rozwiązanie na ich problemy i potrzeby.

      Z innego punku widzenia, to klient zawsze jest najważniejszy. Np. stawiając reklamę umieszczamy baner i należy posługiwać się tym banerem, który ludzie lubią najbardziej i który ma największą konwersję, a nie ten, który nam się najbardziej podoba. Kiedyś właściciel pewnej firmy w marketingu sieciowym otrzymał od dziennikarza pytanie: Który perfum jest dla Pana ulubiony? odpowiedział „Ten który najlepiej się sprzedaje!”

  • Zamierzam założyć bloga i wszystkie informacje dotyczące zarabiania przy jego pomocy wpływają na moje przemyślenia. Bo w sumie, nawet jeśli teraz chcę to robić dla poszerzenia włąsnych umiejętności to w przyszłości może to służyć zarabianiu i już teraz powinnam się na tym skupić. Jednak uważam, że blog to tylko połowa sukcesu, drugą połową jest osoba, która go pisze i jej wiedza pomagająca tworzyć wartościowe treści i zachęcić użytkowników do dyskusji.

    • Na sukces bloga składa się wiele elementów. Sukces mam tu na myśli to, że blog przyciaga wiele odwiedzajacych i posiada interakcę. Natomiast jeśli chcesz aby był z tego dochód warto zadbać o jakąś strategię marketingową.

  • Marcinie, konkretna wiedza. Wiele osób zaczynając po prostu nie wie jak się poruszać a warto wykorzystać bloga do uzupełnienia biznesu, pozyskiwania list adresowych. Problemem jak zawsze jest czas, mam na myśli czas, który musi upłynąć aby z nasiona wyrosło drzewo…

    Masz duże doświadczenie, gdybyś miał wybrać jedną najskuteczniejszą metodę na pozyskiwanie ruchu (oprócz contentu), to co być doradził?
    Pozdrawiam:)

    • Czas oczywiście jest tu istotnym elementem. Nie od razu Rzym zbudowano. Jednak jeśli obierze się dobrą strategię można uzyskać wyniki w relatywnie krótkim czasie.

      Ja bym polecał tworzyć wybierać odpowiednie słowa kluczowe z tak zwanego długiego ogona, lecz mające przyzwoitą liczbę wyszukań. Następnie tworzyć treść artykułów zoptymalizowanych pod te słowa kluczowe. Kolejnym krokiem byłoby pozyskanie wartościowych linków do tych artykułów pod te słowa kluczowe. Dzięki temu szybko wskoczysz w Google na wysoką pozycję pod te frazy. Na jednym z moich szkoleń dokładnie omówiłem jak to należy zrobić aby uzyskać świetne rezultaty. To szkolenie to „Perfekcyjny Bloger”

  • Czy to oznacza, że do bloga powinien podejść jak to produkty i stworzył wokół niego pewien storytelling, strategie marketingową, skupiać się na czcionke, kolorystyce itd?

    • W pewnym sensie tak. Jeśli blog ma służyć jako narzędzie marketingowe to tym bardziej. Natomiast jeśli prowadzisz bloga dla tworzenia i liczenia na to aż agencja odezwie sie z oferta współpracy, to również trzeba trzymać się pewnych zasad.

      No cóż zawsze trzeba się sprzedać. W sensie, blog warto prowadzić w określony sposób, który przyciągnie czytelników. Jako narzędzie marketingowe stosuje się na nim pewne techniki, aby zwiększyć zyski w firmie.

  • Ja uważam, że zarabianie na blogu zawisze powinno być na drugim miejscu – liczy się to o czym piszemy i nasza pasja do przekazywania tej wiedzy, myśl o użytkownikach i zaspakajaniu ich ciekawości, poszerzaniu ich wiedzy. Tylko wtedy może udać nam się na tym dodatkowo zarobić.

    • W zarabianiu pieniędzy jest jedna bardzo ważna zasada – trzeba pomagać innym. Biznes opiera się na zaspokajaniu potrzeb innych ludzi. Prowadzisz mały sklep, sprzedając pieczywo zaspokajasz potrzebę jedzenia. Jeżdżąc na taksówce zaspokajasz potrzebę przedostania się z miejsca na miejsce. Posiadając usługi fryzjerskie czy kosmetyczne zaspokajasz potrzeby estetyczne klientów. Szkoląc innych zaspokajasz potrzebę zdobycia określonej wiedzy. Właśnie w taki sposób to działa. Musisz znaleźć potrzebę u ludzi, dać im rozwiązanie, a w zamian za to wziąć wynagrodzenie. Z blogiem jest podobnie, to też biznes, mniejszy bądź większy, ale biznes.

  • Słusznie postawiony obraz sprawy. Wielu chciałoby szybko, dużo i łatwo, zapominając o czystej przyjemności, jaką powinno nam przynosić prowadzenie strony. Ja startowałem ze swoją
    http://przyczyny-objawy-leczenie.pl wiedząc, a przynajmniej będąc przygotowanym na pracę. Ewentualne profity przyjdą z czasem, najważniejsza jest satysfakcja.

    • Otóż to. Oczywiście warto mieć przygotowany plan. Prowadzić bloga w określonym celu. Lub mieć kilka celów, które realizujesz tworząc bloga. Gdy prowadzisz bloga z pomysłem, to widać. Jest on wówczas ciekawszy i chętniej oglądany.

  • A ponieważ budowanie marki na blogu, takiej, którą będzie można monetyzować, trwa, od momentu założenia bloga do momentu pierwszych z niego dochodów może upłynąć naprawdę sporo czasu 🙂

    • Sporo czasu to pojęcie względne. Oczywiście nie ma się co spodziewać pierwszych wpływów po kilku tygodniach działania. Trzeba sobie dać kilka miesięcy na sumienną i konsekwentną pracę. Jednak gdy robisz to co lubisz, a później zaczynasz z tego zarabiać konkretne pieniądze nabiera to sensu. Blog już popularny, o znaczącej ilości wejść na stronę sam dla Ciebie zarabia. Artykuły raz napisane pracują dla Ciebie cały czas.

  • Ja miałem kiedyś spory zapał do tworzenia bloga z dużą ilością multimediów. Zajmowało to sporo czasu, ale sprawiało dużo frajdy. I mówiąc szczerze, uważam, że to właśnie w kategoriach rozrywki, a nie zarobkowania powinno się rozpatrywać bloga. Taka zresztą jest istota blogowania. Poza tym z szarego tłumu udaje wybić się tylko nielicznym. Domena mojego bloga ma już dobrych parę lat, była przerwa w jego prowadzeniu. Ostatnio znów wróciłem, ale teraz ograniczam się do prostych wpisów opatrzonych zdjęciami:

  • Podstawa do stworzenia dobrego bloga to umiejętność pisania na wybrany temat no i oczywiście odpowiednia wiedza w danym zakresie. Właśnie dlatego większość osób wybiera jednak inną drogą i głównie skupia się na pisaniu o konkretnym produkcie bo tak łatwiej. Znacznie trudniej napisać artykuł który byłby pomocny dla innych osób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

shares
Przeczytaj poprzedni wpis:
maszynka marketing sieciowy
Marketing Sieciowy na autopilocie

Marzeniem wielu osób zajmujących się marketingiem sieciowym jest to aby większa część pracy odbywała się automatycznie. Nie ukrywam, że to...

Zamknij