Strategie w programie partnerskim

Kliknij w przycisk 🙂

Aby zapewnić sobie sukces w programie partnerskim, należy przyjąć strategiczne działanie. W jednych plan jest bardzo prosty, a w innych nieco bardziej skomplikowany. Jest to zależne od formy jaką ma program partnerski. W każdym programie chodzi o zarabianie prowizji, możne ona pochodzić z kliknięcia w link lub baner, lub po prostu wyświetlenia takiej reklamy, albo od sprzedaży produktu. Do każdego z nich należy podejść inaczej, aby mieć satysfakcjonujące rezultaty.

Jeżeli zarabiasz na reklamach typu CPC (cost per click), w takim modelu otrzymujesz prowizję za przekierowanie na stronę, za pomocą linku lub baneru. W takim przypadku należy trzymać się prostej strategii. Trzeba pisać na swojej stronie dobrą treść, która przyciągnie użytkowników. Zamieszczone reklamy muszą być dopasowane tematycznie do publikowanych artykułów. Następnie umieszczone w odpowiednich miejscach na stronie i zoptymalizowane w taki sposób, aby wyglądem nie przypominały treści reklamowych. Teraz pozostaje już tylko wykorzystać odpowiednie techniki aby zwiększyć ruch na stronie i monitorować zyski.

Kolejną metodą jest umieszczanie reklam typu CPM, w tym przypadku prowizja jest naliczana za samo wyświetlenie reklamy. Zatem strategia jest jeszcze prostsza, bo wystarczy wygenerować po prostu jak największy ruch na stronie. Tworzysz stronę, umieszczasz na niej reklamy CPM i koncentrujesz się na przyciągnięciu odwiedzających.

Nie oszukujmy się jednak, prowizję za wyświetlenie reklamy, czy kliknięcie w reklamę umieszczoną na Twojej stronie nie będą wysokie i potrzebujesz wygenerować naprawdę duży ruch. Jest to jak najbardziej możliwe, bo są osoby, które potrafią wygenerować naprawdę pokaźny ruch na stronie i całkiem nieźle zarabiają w programach partnerskich tego typu.

Dużo większe prowizję w programach partnerskich otrzymasz za sprzedaż produktu. Prowizja za sprzedaż jednego produktu może wynieść od kilku złotych do kilkunastu tysięcy złotych. Dlatego ważne jest aby wybrać odpowiedni produkt, który będzie jak najlepiej dopasowany do Twojej grupy docelowej, czyli osób zainteresowanych i odwiedzających Twoją stronę.

W marketingu partnerskim musisz zdobyć zaufanie i nawiązać dobre relację. Taki sposób zagwarantuje, że proces przechodzenia ze strony internetowej do oferty i kliknięcia w przycisk „dodaj do koszyka” przebiegnie bezboleśnie.

Strategią na taki program partnerski może być przygotowanie i prowadzenie strony z recenzjami opierającej się na linkach partnerskich. To znaczy, że można prowadzić stronę na której recenzujesz np. książki i w każdej takiej recenzji umieszczasz swój link partnerski do opisywanej pozycji. Jest to dość trudne i trzeba wszystko pieczołowicie zaplanować. Musisz wiedzieć o jakich produktach będziesz pisać, w jaki sposób będziesz o nich pisał i skąd będziesz czerpał linki w ramach programu partnerskiego. Można również tworzyć bloga tematycznego i okazjonalnie umieszczać link partnerski przekierowujący do oferty produktu.

Jest pewna zasada, która mówi, że im aktywniej rekomendujesz produkt w ramach programu partnerskiego, to większy osiągasz wskaźnik konwersji. Dobre efekty uzyskuje się postępując według stwierdzenia „sam korzystam z tego produktu i mogę powiedzieć, że jest świetny, Ty też powinieneś go kupić”. W takim wypadku wyjaśnij jak trafiłeś na ten produkt, opisz jego działanie i przedstaw jego cechy, jakie zrobiły na Tobie największe wrażenie, opisz korzyści.

Sama forma reklamy na stronie może mieć postać baneru, linku tekstowego lub linku wtopionego w treść. Linki tekstowe sprawdzają się lepiej od banerów, a linki wtopione w treść są skuteczniejsze od linków zamieszczonych w obszarach nawigacyjnych strony np. w Siedlarze. Różnice są dość znaczne, wynika to między innymi z tego, że link tekstowy wygląda naturalnie, zaś baner jak reklama. Chociaż baner jest bardziej widoczny, to czytelnicy mają poczucie, że reklamy można śmiało ignorować i istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że zostanie kliknięty. Inaczej jest z odnośnikami w linkach tekstowych, które sprawiają wrażenie rekomendacji. Linki partnerskie otoczone treścią zachęcają do kliknięcia, bo wyglądają jak dodatkowa informacja, coś z czym warto się zapoznać.

E mail marketing w programach partnerskich. To jest bardzo skuteczna technika działania w marketingu partnerskim, według moich doświadczeń i obserwacji najskuteczniejsza. Jednym z elementów tej strategii jest pozyskiwanie adresów email przy każdej nadążającej się okazji. Strategia ta jest tak obszerna i na tyle ważna, że należy poświęcić jej przynajmniej jeden osobny, duży artykuł. Natomiast jeśli uczestniczysz w programie partnerskim opartym na pozyskiwaniu klientów, warto abyś poznał metody email marketingu i je stosował u siebie.

Wpisz swój email aby dostać więcej informacji

 

Facebook Comments

Kliknij w przycisk 🙂

Podobne Artykuły

2 odpowiedzi do “Strategie w programie partnerskim”

  1. Witam,
    bardzo uważnie przeczytałem ten artykuł. Już od pewnego czasu fascynują mnie wszelkie działania w e-biznesie choć jestem raczej „przedstawicielem” tego klasycznego (tradycyjnego) biznesu, a raczej jego ochrony. Jednakże nie wykluczam zajęcia się biznesem opartym właśnie na programach partnerskich. Już od jakiegoś czasu robię ku temu pewne przymiarki, a takie wartościowe artykuły wprost rewelacyjnie wspomagają mnie w tych działaniach.
    Chylę czoła przed autorem tego wpisu i jego wiedzą na temat programów partnerskich. Nawet zakupiłem jeden z Twoich, Marcinie, kursów:-).

    1. Dzięki Jarku, bardzo się cieszę, następny mój artykuł będzie jeszcze ciekawszy bo mam zamiar opisać w szczegółach tę ostatnia strategię.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *