Sprzedaż za pomocą gratisów

Kliknij proszę w przycisk 🙂

Strategie marketingowe mogą przybrać różne formy. Niekiedy są one agresywne, a innym razem łagodne, prawie niezauważalne. Przy niektórych jest wiele szumu, a inne są spokojne. Wreszcie są takie, które działają krótko i to raz na jakiś czas, podczas gdy inne można stosować nieustannie.

W treści tego artykułu chcę Ci przedstawić chyba jeną z najmniej inwazyjnych strategii marketingowych. Można ją stosować nieustannie, bo nie męczy klientów. Wręcz przeciwnie, daje klientom dużo dobrego, przez co trudno jest sobie zaszkodzić w ten sposób. Pomimo swojego bezinwazyjnego sposobu ta strategia jest skuteczna. Stosując ją z całą pewnością zwiększysz swoja sprzedaż. Nie jest ona tak efektywna jak niektóre krótkie i agresywne strategie. Ale w przeciwieństwie do nich możesz stosować ją bez przerwy.

Mowa tu oczywiście o sprzedaży za pomocą gratisów. Czyli to nic innego jak rozdawanie swoim potencjalnym klientom coś zupełnie bezpłatnie. Jeśli jesteś twórcą, czyli tworzysz treść w internecie to zapewne już wykorzystujesz w pewnym stopniu tę strategię. Prowadzenie bloga i pisanie artykułów, to nic innego jak dostarczanie bezpłatnie wartości. To samo jeśli nagrywasz materiały video i umieszczasz je na YouTube. Wówczas też dostarczasz mnóstwo bezpłatnej treści. Pokażę ci za chwilę jak wykorzystać taką i podobną bezpłatną treść, aby za jej pomocą sprzedawać. Zacznijmy najpierw od tego co może pełnić rolę takich gratisów.

Materiały PDF

Chyba jedne z najbardziej popularnych i najszerzej wykorzystywanych materiałów jako gratisy. Często też wykorzystuje się takie materiały do stron przechwytujących. Więc nie tylko można za pomocą gratisów sprzedawać, ale również przyciągać nowych potencjalnych klientów, a także budować relację.

Materiały w postaci PDF bardzo łatwo stworzyć. Wystarczy do tego wiedza na jakiś temat i trochę czasu. Treść tworzy się w edytorze tekstowym chociażby z pakietu Office, lub podobnych. Następnie taka treść można jednym kliknięciem wyeksportować do pliku PDF i gotowe. W łatwy sposób stworzysz, e-booka, lub raport.

Sprzedaż za pomocą darmowych e-booków

Zacznijmy od tego, że e-book to coś w rodzaju książki elektronicznej. Jednak jest między nimi jedna bardzo ważna różnica. E-book nie musi on posiadać 300 stron lub więcej tak jak tradycyjna książka. Mówię o tym na samym początku, bo wielu może przerażać kwestia napisania czegoś tak obszernego. Tak naprawdę e-book może zawierać tylko jedna myśl. Wyczerp temat najlepiej jak się da. Taki e-book może zawierać np. 50 stron i będzie on bardzo wartościowy. Przecież w zwięzły i precyzyjny sposób odpowiada on na jedno zagadnienie.

Napisanie takiego e-booka nie powinno zająć wiele czasu. Jeden z takich e-booków strwożyłem w około 7 godzin. Nie mam go obecnie nigdzie na serwerze. Ale podeślę Ci link gdzie możesz bezpłatnie pobrać e-book „budowanie listy mailingowej” Po kliknięciu w ten link przejdziesz na stronę chomikuj gdzie znajduje się e-book.

To akurat nie jest przykład e-booka sprzedażowego. Nie ma w nim żadnych ofert, linków kierujących do stron sprzedażowych. Nie opisałem w nim żadnego produktu językiem korzyści. Tak naprawdę nie opisałem w nim żadnego produktu. Stanowi on w 100% wartość. Korzystałem z niego przy budowaniu listy jako bonus, którym zachęcałem ludzi do zapisu.

Sprzedaż za pomocą raportu

Myślę, że to chyba jeszcze łatwiej stworzyć niż e-book. Raport z reguły jest krótszy. Czyli może to być taka wersja dla leniwych. Ok nie koniecznie, bo raport w zasadzie świetnie się sprawdza jako sprzedający gratis. Jest krótszy, zwięzły, szybko cię czyta. To sprawia, ze więcej osób podejmie się próby przeczytania raportu. To z kolei może się przełożyć na większą ilość sprzedaży.

Materiały video

Treść video świetnie sprawdza się obecnie w internecie. Jest na czasie, jest dużo bardziej skuteczna niż jeszcze parę lat temu. Moim zdaniem video lepiej sprawdza się obecnie w sprzedaży niż PDF. Wymaga jednak pewnych umiejętności i większych zasobów niż napisanie krótkiego raportu czy nieco dłuższego e-booka.

Warto jednak zacząć tworzyć treść multimedialną. Na początku nie potrzebujesz zaawansowanej kamery, mikrofon, oświetlenia i całego tego kosztownego sprzętu. Owszem wszystko to jest przydatne, ale zacząć możesz po prostu nagrywając swoim telefonem. Obecne telefony dysponują na tyle dobrą kamerą, że to na początku wystarczy. Pamiętać musisz o pewnych zasadach, które pomogą w nagraniu video takim sprzętem. Ważne jest dobre oświetlenie. Więc warto korzystać po prostu ze słonecznego dnia. Zwróć też szczególną uwagę na dźwięk. On nie może kuleć. Głos musi być wyraźny i bez zakłóceń. To jest bardzo istotne, bo widzowie zwracają na to baczną uwagę i wytykają najmniejsze błędy.

Nagrane video możesz zmontować w jednym z dziesiątek dostępnych programów do obróbki video. Istnieją bezpłatne programy, tanie, drogie i bardzo drogie. Możesz też skorzystać z wersji testowej niektórych oprogramowań, aby sprawdzić czy ten program jest odpowiedni dla Ciebie. Ja korzystam na chwilę obecną z Camtasia Studio.

Jak przygotować treść

Ważne jest aby ta treść sprzedawała. Ponadto ta treść też ma zachęcić do przeczytania lub obejrzenia materiału. To znaczy, że taka treść musi być połączeniem wartości z ofertą. W zasadzie tak to zrobić najłatwiej. Powiedzmy pierwszą połowę poświęcasz na wartość, a drugą połowę na ofertę. Możesz wybrać zupełnie inny stosunek wartości do oferty, dając np. znacznie więcej wartości. Lub też w całym materiale w różnych miejscach rozmieścić linki kierujące na stronę sprzedażową.

Co powinno być wartością?

Zastanów się co Twoja grupa docelowa oczekuje. Z czym takie osoby mają problemy, czego by chciały się nauczyć, lub dowiedzieć. Jaki rezultat chciałyby uzyskać takie osoby. Rzecz w zasadzie ma się podobnie jak z tworzeniem materiałów do stron przechwytujących. Nawet podobnie jak z wyborem tematów do artykułów na bloga. W końcu zawsze zależy nam na tym aby tworzyć treść, która będzie ludzi w naszej niszy interesować.

Więc zastanów się z czym tacy ludzie mogą mieć problemy. Przypuśćmy w niszy odchudzania ludzie chcą zgubić zbędne kilogramy, zyskać szczupłą, wysportowana sylwetkę i zdrowy wygląd. Zastanów się więc co może tych ludzi interesować. Nie działam w tej branży więc będę strzelać. Chcą dowiedzieć się jakie produkty warto jeść. Będzie ich interesować jakich produktów lepiej unikać. Może będą chcieli poznać jakieś ciekawe przepisy, lub porady dotyczące ustawiania diety. Prawdopodobnie będą chcieli wiedzieć jakie ćwiczenia wykonywać na spalanie kalorii, a jakie sprawią, ze pośladki będą jędrne i soczyste.

W taki sposób stworzysz szybko listę gotowych tematów ta takie gratisowe materiały. W zasadzie na każdą potrzebę znajdzie się wiele problemów, z którymi Twoi potencjalni klienci mają problem. Stwórz rozwiązanie takiego problemu w osobnym materiale. W taki sposób możesz przygotować wiele osobnych treści.

Sprzedający gratis

W zasadzie po stworzeniu wartości możesz w płynny sposób przejść do oferty. Zasugeruj, że jeśli materiał był przydatny to masz przygotowane rozszerzone materiały dla osób, które chcą mieć znacznie lepszy rezultat. Zastosować możesz to na końcu materiału. Jednak równie dobrze będzie sprawdzać się przytoczenie w różnych momentach przekierowania i linku do oferty.

Warto też pamiętać o języku korzyści. Zawsze pamiętaj jaki rezultat taka osoba chce uzyskać. Taki ktoś nie będzie chciał poznać diety dla samej diety. Interesuje go bycie szczupłą osobą. Chce budzić zachwyt w oczach innych osób. Chce na nowo rozkochać swojego partnera lub partnerkę. Chce poczuć się sexy. Pamiętaj o tym tworząc taki materiał, aby był on wzbogacony o język korzyści. Długopis sprzedaż innej osobie jeśli ta osoba będzie miała akurat potrzebę napisania czegoś i nie będzie posiadać długopisu.

Facebook Comments

Kliknij proszę w przycisk 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Chcesz zacząć zarabiać w domu przez internet?

Poznaj 5 prostych kroków do zarabiania w domu przez internet.

pobierz teraz

Pobierz Bezpłatnie!