Sponsoring w marketingu sieciowym

Kliknij prosz臋 w przycisk 馃檪

To co powoduje, 偶e bran偶a marketingu sieciowego ma si臋 tak dobrze i co odr贸偶nia j膮 od tradycyjnego biznesu, to w艂a艣nie system wsparcia. W tradycyjnym biznesie, kt贸ry jest oparty o hierarchi臋 wygl膮da ten element troch臋 inaczej. Prze艂o偶onego niekoniecznie mog膮 interesowa膰 rozw贸j i sukces swoich podw艂adnych. Je偶eli jest tym zainteresowany, to g艂贸wnie dlatego, aby m贸c zaprezentowa膰 swojemu szefowi 艣wietne wyniki pracy pracownik贸w jako swoje. Cz臋sto jest tak, 偶e gdy pracownik wykazuje du偶e zaanga偶owanie, jest ambitny, jest przez swojego prze艂o偶onego postrzegany z nieufno艣ci膮, poniewa偶 stanowi zagro偶enie dla jego pozycji. Bran偶a MLM charakteryzuje si臋 tym, 偶e firmie jak i liderom zale偶y na rozwoju pocz膮tkuj膮cych partner贸w i dlatego istnieje system wsparcia, o kt贸rym b臋d臋 tutaj m贸wi艂.

Zastan贸wmy si臋 najpierw czym jest sponsoring? Osob膮 spoza bran偶y ten termin mo偶e wydawa膰 si臋 niezrozumia艂y, lub mo偶e si臋 kojarzy膰 zupe艂nie b艂臋dnie. Wszak sponsoring w MLM to nie to samo co w sporcie, dzia艂alno艣ci charytatywnej i socjalnej lub kulturze. W do艣膰 du偶ym skr贸cie mo偶na by by艂o okre艣li膰, 偶e w marketingu sieciowym oznacza to promocj臋 i pomoc. Jednak aby m贸c komu艣 pom贸c to po pierwsze, najpierw musi si臋 znale藕膰 osoba, kt贸ra t膮 pomoc otrzyma, a po drugie pom贸c mo偶na tylko komu艣, kto t膮 pomoc b臋dzie gotowy przyj膮膰. Zatem znaczenie sponsoringu w MLM oznacza najpierw rekrutacj臋, nast臋pnie wsparcie i pomoc.

Nie zawsze jednak tak to wygl膮da. Niestety istnieje taki rodzaj tak zwanego sponsora, kt贸ry ogranicza si臋 jedynie do pierwszej cz臋艣ci, czyli jego dzia艂anie ogranicza si臋 wy艂膮cznie do rekrutacji. Jego zainteresowanie nowym partnerem wygasa w chwili podpisania umowy, ewentualnie zadba o zakup zapasu towar贸w. Taka osoba idzie na ilo艣膰, wychodzi z za艂o偶enia, 偶e gdy zrekrutowana osoba da sobie rad臋 i zacznie si臋 rozwija膰 鈥 to dobrze. Je艣li nie uda jej si臋 przetrwa膰 鈥 r贸wnie偶 dobrze. Pozostawiaj膮 oni nowe osoby samych sobie, co niestety jest 藕r贸d艂em rozczarowania wielu os贸b i psuje si臋 opinia ca艂ej bran偶y. Na szcz臋艣cie takie przypadki nie s膮 cz臋ste, a osob膮 tak post臋puj膮cym nie wr贸偶臋 sukcesu w bran偶y.

O ile rola sponsora jest istotna i pomocna, nie oznacza to, 偶e jest on niezb臋dny. Je艣li tak by by艂o, to dzi艣 nie istnia艂oby wiele grup partnerskich dzia艂aj膮cych z du偶ym powodzeniem. Jest jednak wprost przeciwnie, bo cz臋sto mo偶na zaobserwowa膰, 偶e do wyj膮tkowych sukces贸w dochodzili, Ci co nie mieli wsparcia sponsora. Mog艂o to by膰 spowodowane, 偶e nie mieli sponsora na miejscu, by艂 on niedost臋pny, albo po prostu podda艂 si臋 w pocz膮tkowym okresie, nie wytrzymuj膮c trud贸w. Takie przypadki istniej膮, a pomimo to pionierzy s膮 w stanie zbudowa膰 wielkie organizacje marketingowe nie maj膮c wsparcia.

Sukces w marketingu jest mo偶liwy bez udzia艂u sponsora. Jest to oczywi艣cie trudniejsza droga, ale mo偶liwa do przej艣cia. Dzi艣 mamy dost臋pn膮 na tacy obszern膮 wiedz臋, kt贸ra to umo偶liwia. Nawet je艣li nie posiadamy wsparcia linii upline, ani nawet nawet firma, z kt贸r膮 wsp贸艂pracujemy nie u艂atwia nam zadania w postaci instrukcji 鈥瀔rok po kroku鈥, to przecie偶 mamy og贸lnodost臋pn膮 wiedz臋, przekazywan膮 przez do艣wiadczonych lider贸w, praktyk贸w. Dost臋pna jest ona w postaci licznych ksi膮偶ek, kurs贸w audio, video, szkolenia i seminaria.

Jak widzisz nie nale偶y przecenia膰 roli sponsora, poniewa偶 mo偶na sobie poradzi膰 bez niego. Jednak偶e z za艂o偶enia marketing sieciowy to mi臋dzy innymi system wsparcia i edukacji dla os贸b pocz膮tkuj膮cych. Zatem aby tworzy膰 dobrze zorganizowan膮 grup臋 partnersk膮 nale偶y przyj膮膰, 偶e sponsoring w pierwszej kolejno艣ci oznacza rekrutacj臋 jak najwi臋kszej ilo艣ci os贸b. Nast臋pnie w艣r贸d nich wy艂oni膰 grup臋, kt贸ra b臋dzie gotowa przyj膮膰 pomoc, dopiero w贸wczas tej pomocy mo偶emy udzieli膰.聽

Wpisz sw贸j email aby dosta膰 wi臋cej informacji

Imie: email:

Facebook Comments

Kliknij prosz臋 w przycisk 馃檪

Jedno przemy艣lenie nt. „Sponsoring w marketingu sieciowym

  • Pomimo wyra藕nej r贸偶nicy pomi臋dzy sponsorowaniem a rekturacja nic nie zast膮pi osobistego zaanga偶owania partnera.
    Je艣li nowy partner nie wyznaczy sobie swojego „Dlaczego” chce robi ten biznes to niestety ale sam manager nie mo偶e pom贸c

    Nie mniej jednak z ju偶 nowym partnerem nale偶y szczerze porozmawia膰 i dac mu swoje do艣wiadczenie po to by nie musia艂 pope艂nia膰 niepotrzebnych b艂臋d贸w

    Swietnym rozwi膮zaniem przy wsp贸艂pracy z nowym partnerem jest umo偶liwienie mu korzystania z ju偶 wcze艣niej przygotowanych system贸w i gotowych rozwi膮za艅 np. w postaci paneli szkoleniowych.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Chcesz zacz膮膰 zarabia膰 w domu przez internet?

Poznaj 5 prostych krok贸w do zarabiania w domu przez internet.

pobierz teraz

Pobierz Bezp艂atnie!