Promowanie bloga w social media

Kliknij w przycisk 🙂

Prowadząc bloga chcesz aby dowiedział się o nim cały świat. Może nie cały świat, ale chcesz mieć czytelników tego co piszesz. Blogowanie daje satysfakcje. Zwłaszcza wtedy gdy widzisz, że inni ludzie odwiedzają Twojego bloga. Słupek odwiedzin w statystykach rośnie i ta Cię cieszy. Jeszcze bardziej cieszy, gdy czytelnicy skomentują Twój artykuł i polubią go, albo udostępnią. Dlatego rób to. Napisanie krótkiego komentarza, polubienie itp. to tylko chwila. Niby nic, a daje mnóstwo satysfakcji twórcy bloga. Z jeszcze większym zapałem chce mu się tworzyć jeszcze lepsze treści. Jeśli tworzysz bloga, to z pewnością wiesz o czym mówię.

Jednakże w tym artykule nie będę rozwijał tematu komentarzy na blogu. Zajmę się tym jak wypromować bloga dzięki portalom społecznościowym. To jest drugi artykuł z serii, którą zapowiedziałem we wcześniejszym artykule.

Zacznijmy od tego, że postanawiasz blogować. Zakładasz bloga, dopieszczasz jego wygląd i ustawienia. Zaczynasz tworzyć treść. Masz na niego pomysł. Masz już opublikowane kilka pierwszych artykułów. Jednak statystyki wskazują niewiele wejść. Być może nie odrywają się od zera. Aby na bloga były wejścia z wyszukiwarki potrzeba na to sporo czasu i pracy. Taka sytuacja gdy nic się nie dzieje po kolejnych opublikowanych wpisać może zadziałać demotywująco na blogera. Jeśli nie rzuci tego wszystkiego to dobrze, bo efekty w końcu przyjdą. Jednak taka sytuacja zniechęca i wiele osób sobie z tym nie poradzi. Między innymi dlatego jest tak wiele „martwych blogów”, gdzie jest zaledwie kilka artykułów i od wielu miesięcy, czy lat nic się nie pojawiło.

Na szczęście jest kilka sposobów na wypromowanie bloga. Te sposoby przynoszą szybsze, a nawet natychmiastowe efekty. Dzięki temu zaraz po opublikowaniu artykułu będziesz mieć pierwszych czytelników. Jeden z tych sposobów przedstawię Tobie teraz.

Promowanie bloga na facebooku

W sytuacji takiej jak opisałem powyżej z pomocą przyjdzie Ci Facebook. Będzie on niezastąpiony zwłaszcza na początku, gdy blogowania, gdy chcesz wypromować bloga. Okazuje się, że powstały strony, na których ludzie się rejestrują, łączą w grupy znajomych i chwalą się czym się tylko da. Dlatego możesz wykorzystać ten trend. Za pomocą Facebooka zyskać odwiedziny i czytelników na blogu.

Masz już profil na Facebooku? Świetnie, teraz czas założyć Fanpage. Jest to strona na Facebooku, która będzie reprezentować tam Twoją markę. Nawet gdy Twój blog nosi nazwę od Twojego imienia i nazwiska. Możesz na blogu wstawić widget lub zainstalować odpowiednia wtyczkę, która pozwoli Ci umieścić na stronie taką miniaturę Twojego Fanpage. Całkiem ładnie prezentuje się to jak zainstalujesz Face Box. Na początku nie będziesz mieć żadnych fanów w swojej społeczności. Aby ich zdobyć zaproponuj polubienie Twojego Fanpage swoim znajomym.

Jeszcze taka mała uwaga. Warto aby blog i wszystko co jego się tyczy było razem zintegrowane. Szata graficzna bloga posiada jakieś kolory, style. Masz na nim swoje logo. Zrób więc tak, że gdy tworzysz Fanpage, to niech on będzie wyglądał podobnie. Stwórz go w tych samych barwach. Dodaj te same elementy jak logo itp. Ma być od razu wiadomo, że ten Fanpage jest częścią bloga. To samo należy zrobić z innymi elementami, które tworzysz w ramach bloga np. kanał na YouTube.

Za każdym razem gdy opublikujesz nowy artykuł na blogu, to poinformuj o tym wszystkich na portalu społecznościowym. Przede wszystkim na Fanpagu napisz post. Poinformuj o tym, że właśnie opublikowałeś na blogu nowy artykuł. Napisz w paru słowach o czym on jest. Pamiętaj aby dodać dlaczego warto go przeczytać. W czym on może pomóc. Dla kogo on jest itp. Zachęć do kliknięcia i umieść link prowadzący bezpośrednio do artykułu.

Rób tak za każdym razem, gdy opublikujesz coś nowego na blogu. Oprócz tego warto udostępnić taki post na swoim profilu. Z całą pewnością warto zanim jeszcze wokół Twojego bloga nie uzbierała się dostateczna ilość osób. Aby jeszcze dalej dotrzeć z tą informacją proponuje wykorzystać grupy społecznościowe na Facebooku. Możesz dołączyć do grup, które będą powiązane z tematem Twojego bloga. Za każdym razem gdy opublikujesz artykuł udostępnij o tym informację na tych grupach. Ktoś może pomyśleć, że to spamowanie. Ja tak nie uważam. Jak przyjrzysz się takim grupą, szczególnie gdy nie są moderowane, to na nich pojawia się cały czas spam. Blisko 100% publikowanych treści to jakieś reklamy cudownych biznesów i produktów. Dobry artykuł wnosi zawsze wartość. Nie dla każdego, bo może akurat ktoś nie potrzebować tego rodzaju wartości. No ale o tym sam już odbiorca decyduje klikając lub ignorując opublikowana informację o nowym artykule.

Facebook bardzo mocno ograniczył zasięg dla publikowanych postów. Mówię o zasięgu organicznym. Czyli jeśli masz tysiąc użytkowników na swoim Fanpage, to publikowana treść nie dotrze do wszystkich. Powiem szczerze, dotrze ona tylko do nielicznych. W sensie tylko niewielkiej grupie z tego tysiąca osób wyświetli się ta informacja w aktualnościach. Dlatego warto rozważyć promowanie postu. Nawet przy niewielkim budżecie zwielokrotnisz zasięg dla tego postu.

Przetestuj godziny, w których najlepiej publikować post na Facebooku. W moim przypadku najlepiej sprawdzają się godziny wieczorne. Tak około 20:00 moja informacja dociera do większego grona odbiorców. Być może w Twoim przypadku będzie podobnie. Jednak polecam Ci to przetestować.

Udostępniaj starsze artykuły. Warto od czasu do czasu przypominać innym o artykułach, które pojawiły się dużo wcześniej na Twoim blogu. Wpisy na blogu najczęściej są popularne przez krótką chwilę. Maksymalnie kilka dni. Później mogą notować jedynie wejścia z wyszukiwarki. Niektóre wpisy mogą takich wejść generować całkiem dużo. Jednak uważam, że od czasu do czasu warto przypominać innym, o artykułach, które już od dawna są na blogu. Stwórz listę np. 30 najpopularniejszych artykułów. Co kilka dni udostępniaj link do kolejnego z tych artykułów na Facebooku. Taka strategia się sprawdzi, bo z pewnością nie wszyscy, a może nawet większość nie miała okazji zapoznać się z wcześniej opublikowaną treścią.

Twitter, LinkedIn, Google +, GoldenLine

Portali społecznościowych, w których możesz siać propagandę jest cale mnóstwo. Celowo zaproponowałem Facebooka, ponieważ on jest u nas na chwilę obecną najpopularniejszy. Jednak należy mieć na uwadze, że takich miejsc jest dużo więcej. Korzystając z innych portali można skutecznie wypromować bloga. Wiele zależy od tego, jaki portal Ty preferujesz. Osobiście preferuje LinkedIn. Jest on dość specyficzny. Można odnieść wrażenie, ze gromadzi wokół siebie bardzo ciekawych ludzi. Dzięki temu możesz zdobyć interesujące kontakty. Natomiast w kontekście blogowania możesz przyciągnąć na bloga wiele interesujących osób. A Ty jakie portale społecznościowe wolisz?

Facebook Comments

Kliknij w przycisk 🙂

Podobne Artykuły

2 przemyślenia nt. „Promowanie bloga w social media

  • Plusik w g+ za bardzo rzeczowy artykuł. Swoją drogą ponieważ bloga mam nowego, to właśnie o założeniu Fanpage na Facebooku, dziś myślałem jadąc rowerem od rodziców. Druga sprawa to potwierdzam, że z upływem czasu po prostu się zniechęcamy do dalszego blogowania. A wiem to po sobie…bo to moje trzecie podejście do blogowania. Tym razem jednak postanowiłem, że będzie inaczej 🙂

    Czyli po przeczytaniu tego artykułu zgadzam się z nim w 100%. Fakt że sam pomyślałem dziś podobnie, i właśnie miałem się brać za zakładanie strony na Facebooku. Ale sobie myślę…a sprawdzę jeszcze pocztę i…otwieram twojego maila a tu jak by moje myśli zostały zapisane hehe.

    Pozdrawiam Rafał

    • Super. Dziękuje Ci Rafał. Będę Ci kibicował i trzymał kciuki aby tym razem wystarczyło Tobie wytrwałości. Jak już zaczną pojawiać się efekty jest dużo łatwiej. Gdy masz wsparcie ze strony czytelników, którzy czekają na kolejny artykuł zdecydowanie lepiej pracuje się nad swoim blogiem.

      Ten artykuł to dopiero drugi z serii jaką zaplanowałem. Będzie ich łącznie 18. W każdym opisze inną stategię na wypromowanie bloga. Na koniec stworzę na podstawie tych materiałów ebooka 🙂

      Dziękuje i pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

shares
Przeczytaj poprzedni wpis:
podsumowanie miesiaca
Podsumowanie miesiąca – marzec 2016

Przyszedł czas na podsumowanie marca. Ten miesiąc był szczególny, bo w marcu właśnie były święta wielkanocne. A jak wiadomo dla...

Zamknij