Pisanie artykułów i SEO

Kliknij proszę w przycisk 🙂

Pisanie artykułów to jest nieodłączny element prowadzenia bloga. Zależy nam na tym, aby to co piszemy było przeczytane przez jak największą liczbę osób. Aby artykuł dotarł jak najdalej i aby jak najwięcej osób go wyszukało. Jednym z rozwiązań jest tworzenie tekstu SEO. Właściwie to optymalizacja artykułów, aby był jak najbardziej odpowiedni pod kontem SEO.

Czym są artykuły SEO?

Zanim odpowiem na to pytanie, przybliżę w ogóle co to znaczy SEO. Skrót pochodzi od angielskich słów Search Engine Optimization. Oznacza mniej więcej optymalizację treści na stronie w celu osiągnięcia przez tę stronę jak najwyższe pozycję w wynikach organicznych. w wyszukiwarkach internetowych na wybrane frazy kluczowe.

To tyle jeśli chodzi o definicję, którą można znaleźć w Wikipedii. Kiedyś przeczytałem książkę, która była nafaszerowana definicjami z Wikipedii oraz innych mądrych źródeł. Tą książkę czytało mi się tragicznie, ledwo przez nią przebrnąłem. Dlatego powiem swoimi słowami co to oznacza.

pisanie artykułówProwadząc bloga, to oczywiście umieszczam na nim treść. Prowadzę go na konkretne grupy tematyczne i mniej więcej wiem na jakie słowa kluczowe mógłby on być wyszukiwany. Dlatego pisanie artykułu oznacza dla mnie, że użyje w artykule konkretne frazy. Użyje ich w taki sposób aby przynosiły one jak najlepszy efekt. Dzięki temu mój artykuł ma szanse znaleźć się wyżej w wyszukiwarkach na te właśnie frazy. Przedstawię to na przykładzie. Chcę napisać artykuł na temat kobiecego czoła i jego przydatności. Chcę aby był on wyszukany, w chwili gdy jakaś osoba wpisze w Google zapytanie „po co kobiecie czoło”. Aby osiągnąć ten efekt, pisząc artykuł umieszczam w nim frazę „po co kobiecie czoło” w ściśle określonych miejscach i z odpowiednią częstotliwością. Dzięki temu po opublikowaniu artykułu i zindeksowaniu go przez Google, będzie on miał szanse pojawić się wysoko w wyszukiwarce gdy ktoś wpisze właśnie takie zapytanie w Google.

Może podałem dość dziwny przykład z tym kobiecym czołem. Nie uwierzysz, ale jest dość spora ilość osób, która wpisuje właśnie to zapytanie w Google. Można sprawdzić to sobie narzędziem jakie Google udostępnia, a chodzi mi o planer słów kluczowych. Niemniej jednak mam nadzieje, że tym przykładem wyjaśniłem Ci na czym polega pisanie artykułów i optymalizacja SEO.

Pisanie artykułów pod SEO

Skoro już sobie wyjaśniliśmy z grubsza czym jest pisanie artykułów i ich optymalizacja pod SEO, przejdźmy zatem dalej. W tej części artykułu przedstawię w jakich miejscach w artykule, oraz w jaki sposób umieścić słowa kluczowe, które Ciebie interesują.

To było dawno temu i wtedy nie miałem pojęcia jak pisać na blogu, aby była treść atrakcyjna dla wyszukiwarek. Słyszałem jednak, że trzeba używać słów kluczowych w artykule, od czasu do czasu użyć pogrubienia, podkreślenia i pochylenia z ich udziałem. Tak też starałem się robić, ale przynosiło to raczej słabe rezultaty. Obecnie wiem nieco więcej i pisanie artykułów wychodzi mi nieco lepiej. Lepsze też osiągają rezultaty, bo wpisy wyżej pojawiają się w wyszukiwarce. Dla przykładu będę dalej od czasu do czasu posługiwał się tą dziwną frazą „po co kobiecie czoło”. Zatem zaczynamy, w jakich w jakich miejscach warto umieścić frazę.

Tytuł artykułu i adres url

Dobrze jest jeśli w tytule pojawia się fraza kluczowa. Poza tytułem jest jeszcze adres do artykuły. Tak ja ten artykuł na moim blogu ma adres www.expertpartner.pl/pisanie-artykulow-i-seo. Chodzi o tą część pogrubioną. Umieszczenie słów kluczowych w tytule i w adresie artykułu będą pomocne wyszukiwarką, aby było go łatwiej odnaleźć.

Pisanie artykułów ze znacznikami

Znaczniki, czyli nagłówki. W HTML określa się to znacznikami, np. H1, H2, H3. W obszarze tekstowym nazywamy to po prostu nagłówek 1, nagłówek 2 i nagłówek 3. Są one przydatne do optymalizacji treści. Dobrze jest jeśli tekst SEO zawiera nagłówki. Za to dobrze będzie jeśli w nagłówkach będą zawarte słowa kluczowe. Nie we wszystkich nagłówkach, bo to nie będzie naturalnie wyglądało jeśli każdy nagłówek będzie wyglądał identycznie, bo będzie zawierał frazę „po co kobiecie czoło”. Dozujmy słowa kluczowe z umiarem. Wstawmy więcej nagłówków, a tylko w części umiejętnie wpasujmy interesujące nas słowa.

Słowa kluczowe na początku i na końcu

Każdy artykuł ma swój początek i koniec. Podobno jest tak, że dla SEO dobrze jest, gdy w artykule rozmieścimy w konkretnych miejscach słowa kluczowe. Takie miejsca to sam początek i sam koniec artykułu. Konkretnie to w pierwszym i ostatnim akapicie. Może nawet w pierwszym i ostatnim zdaniu. Zatem warto zwrócić uwagę na te miejsca w artykule. Postaraj się aby zawrzeć w nim interesujące Cię słowo kluczowe.

Wyróżnienie tekstu

Czyli to o czym już wcześniej wspominałem, gdy pisałem o tym jak to kiedyś próbowałem optymalizować treść. Stosowanie pogrubień, pochyleń i podkreśleń pozytywnie wpływa na całokształt. Zwłaszcza jeśli będziemy stosować te zabiegi na wybranych słowach kluczowych umieszczonych w treści artykułu. Nie ma co z tym przeginać, aby wpis nie wyglądał przez to brzydko. Pamiętaj, że wyróżnienia stosuje się po to, aby wyeksponować ważniejszy fragment treści. Zgodnie z tą zasadą staraj się używać wyróżnień w swoim artykule, tak aby przy okazji wyróżnić słowa kluczowe.

Obrazki SEO

Oprócz treści w postaci słów, bardzo często stosuje się obrazki w publikowanych artykułach. Wstawia się jakąś grafikę w celu uatrakcyjnienia całości. Czasem ma ona znacznie większe znaczenie, bo chcemy w ten sposób coś zobrazować. Podobno jeden obraz znaczy więcej od tysiąca słów. Umieszczając obrazek w artykule, również warto zwrócić uwagę na kilka detali. Chodzi o to, aby ten obrazek został dobrze opisany, dzięki temu będzie wspomagał nasze działanie jakim jest pisanie artykułu pod SEO. Opisanie obrazka polega na dodaniu do niego atrybutów ALT i Title. ALT jest to dodanie opisu alternatywnego w obrazkach umieszczanych na stronę. Title to po prostu tytuł jaki nadajemy obrazkowi. W te miejsca wstaw frazę kluczową. Roboty Google nie potrafią analizować pod względem wizualnym, dlatego czytają co jest zawarte pod tymi atrybutami. A i jeszcze jedno, które myślę, ze też jest ważne dla całokształtu. Adres URL obrazka, w końcu on też na serwerze gdzieś sobie wisi. Więc zadbaj aby i w adresie obrazka znalazło się słowo kluczowe.

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

Okazuje się, ze dobrze jest, gdy w artykule umieścisz linki. Właściwie to dwa rodzaje linków – linki wewnętrzne i linki zewnętrzne. Te pierwsze prowadzą w jakieś miejsce na Twoim blogu np. do innego artykułu. Sprawa jest dość prosta, piszesz na jakiś temat, np. tak jak w tym artykule jak pisać na blogu z optymalizacją SEO. Następnie wtrącam, ze na blogu można też zarabiać, o czym napisałem w innym artykule jak zarabiać na blogu. Pozostają jeszcze linki zewnętrze, które prowadzą do jakiejś innej strony. Internet ma być siecią powiązań, gdzie z jednej strony można dostać się do zupełnie innej kilkoma kliknięciami. Dlatego jest to dobrze odbierane przez Google gdy umieści się taki link zewnętrzny w teiści artykułu. Też sprawa banalna, bo jeśli już zacząłem coś o zarabianiu na blogu to mogę również przytoczyć narzędzie, które temu ma służyć, a mianowicie TopBenefit. I w taki oto prosty sposób można rozwiązać sprawę linkowania.

Wtyczka ułatwiając pisanie artykułów

Wiem, że jeszcze kilka elementów mógłbym tutaj wymienić. Zostało jeszcze nasycenie słowami kluczowymi, meta opis, oraz meta tytuł, ilość znaków w całym artykule, oraz w tytule artykułu i parę innych elementów. Ok ale zamiast opisywać dalej dam Ci coś lepszego. Otóż są pewne wtyczki do WordPressa, które ułatwiają pisanie artykułów pod SEO.

Na moim zacnym blogu używam wtyczki WordPress SEO by Yoast. Jest to bezpłatny plugin, ale niezwykle wartościowy. Podpowiada ona mi co mogę jeszcze poprawić w moim artykule aby słowo kluczowe było bardziej widocznie dla wyszukiwarek. Nie będę teraz opisywał dokładnego działania, czy konfiguracji wtyczki. Na to przyjdzie jeszcze czas i pewnie kiedyś podejmę się tego i opisze to na swoim blogu. Oprócz tej wtyczki są jeszcze inne, pewnie lepsze i gorsze. W obszarze blogowym Topbenefit używamy wtyczki SEOpressor. Również jest to dobra wtyczka wspomagająca pisanie artykułów. Niestety w przeciwieństwie do WordPress SEO by Yoast ta wtyczka jest płatna. Na szczęście z tego co pamiętam nie kosztuje ona bardzo dużo, a opłata jest jednorazowa. Przynajmniej nie przypominam sobie abym za nią co miesiąc płacił.

Pisanie artykułów z odpowiednimi słowami

Już tak na sam koniec, skąd wiadomo jakich fraz kluczowych użyć? Na to z pewnością poświecę odrębny artykuł. W tym miejscu powiem tylko tyle, jedno wynika z drugiego. Czyli frazy kluczowe wynikają z tego co potencjalni czytelnicy wpisują w Google. To zaś określa kim są potencjalni czytelnicy, czyli kim jest grupa docelowa bloga. Grupę odbiorców określa za to temat, czy też grupy tematyczne bloga.

Tak więc jak widzisz, jest to dość złożony temat. Jak się rozłoży to na czynniki pierwsze wygląda skomplikowanie, jednak nie taki diabeł straszny. Ale o tym napisze w innym artykule. Ten był po to aby pisanie artykułów przynosiło ci przy okazji wysokie miejsca w wyszukiwarkach.

Wpisz swój email aby dostać więcej informacji

 

Jak zdobyć lawinę czytelników na blogu?

Pobierz teraz bezpłatnie poradnik


Facebook Comments

Kliknij proszę w przycisk 🙂

You may also like...

8 komentarzy

  1. Witaj Marcinie!
    Wielkie dzięki za ten artykuł, z pewnością zastosuję niektóre z Twoich rad.
    Mam jednak pytanie – czy te wszystkie błędy popełniasz specjalnie, czy omyłkowo? Nie zrozum mnie źle, nie chcę się czepiać, ale strasznie rzucają mi się w oczy 😉

  2. AnetaJ pisze:

    Z wpisami SEO trochę zabawy jest, ale warto. Zanim zacznie tworzyć taki wpis, trzeba mieć to słowo kluczowe, i orientacyjny plan, aby to słowo pojawiało się w odpowiednich miejscach, które wypisałeś.
    O wtyczkach podpowiadających co poprawić w artykule to nie słyszałam, więc czekam na zagłębienie tematu.

    • To już jest inna kwestia, aby mieć przygotowany zbiór fraz kluczowych. Mam też odpowiednią metodę na to aby znaleźć takie frazy, pogrupować je tematycznie i użyć metody “odwróconej piramidy”, aby zyskać na skuteczności.

      Jednak to są tematy na dalsze artykuły 🙂

  3. Ogromnie spodobało mi się finalne sformułowanie. Cieplutko pozdrawiam

  4. Julia pisze:

    Najwiekszy wplyw na wyniki wyszukiwania maja tresci w postaci zwyklych artykulow . To one sa najszybciej indeksowane i osiagaja wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Nie mozna jednak zapominac o takich formach jak obrazy czy video coraz czesciej mozemy je zobaczyc w wynikach naturalnych . Skupmy sie na optymalizacji tych trzech formach tresci, bo to wlasnie na nich powinno nam najbardziej zalezec jezeli chodzi o SEO.

    • Dziękuje Julia za komentarz. Masz rację, po wpisaniu zapytania w Google pojawia się nie tylko treść pisana, ale również video i grafiki. Trzeba cały czas być z tym na bieżąco.
      Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Masz za mało czytelników na blogu?

Poznaj sprawdzone metody na zdobywanie lawiny czytelników na blogu

pobierz teraz

Pobierz Bezp��atnie!