+

Nisza rynkowa, jak dotrzeć skuteczniej?

grupy-docelowe-w-marketingu-afiliacyjnym
[Głosów:1    Średnia:5/5]

Nisza rynkowa to podstawa Twojego biznesu. Niezależnie czym się zajmujesz, czy sprzedajesz w internecie, czy prowadzisz mały sklep, lub jesteś blogerem, to nisza rynkowa jest dla Ciebie równie istotna. Na rynku jest kreślona grupa ludzi, którzy będą stanowili Twoich potencjalnych klientów. To właśnie jest nisza rynkowa. Twoim zadaniem jest aby precyzyjnie dotrzeć do swojej niszy rynkowej ze swoją ofertą.

Umówmy się nie wszyscy ludzie będą zainteresowani Twoim produktem. Nawet na taki produkt jak chleb nie ma 100% zainteresowania, bo część osób będzie wolała bułki. Inna sprawa, że jest multum rodzajów chleba. Jeśli produkujesz chleb pełnoziarnisty na naturalnym zakwasie, to nie wszyscy zjadacze chleba będą Twoimi potencjalnymi klientami. Raczej powinieneś szukać klientów wśród osób dbających zdrowie, przestrzegających diety, dbających o swoją sylwetkę i nie szukających wszędzie gdzie tylko możliwe oszczędności. Przykładowo na reklamę takiego pieczywa wszędzie gdzie się da wydasz mnóstwo pieniędzy. Może i reklamę zobaczy bardzo duża liczba ludzi, ale większość będzie miała to gdzieś. Natomiast jeśli reklamę umieścisz tylko w tych miejscach gdzie mogą zobaczyć ją tylko potencjalni zainteresowani to zyskasz. Mniej wydasz na kampanie. Co prawda znacznie mniej osób zobaczy tą reklamę, lecz skuteczność będzie o niebo wyższa. Dzięki precyzyjnemu dotarciu nisza rynkowa w większym stopniu będzie w Twoim zasięgu.

Więcej nie zawsze znaczy lepiej

Jako że specjalizuje się w marketingu internetowym, to głównie na tym obszarze będę się skupiał. Więcej nie zawsze znaczy lepiej. Brzmi to dość przewrotnie, ale właśnie w docieraniu do niszy rynkowej ma to duże znaczenie. Stosując ogólne formy słów kluczowych można dotrzeć do szerokiego grona ludzi. Pokazałem już to na przykładzie z chlebem. W internecie przy pozycjonowaniu, czy reklamie internetowej jest podobnie. Można dobrać słowa kluczowe, na które jest mnóstwo wyświetleń. Osoby z mniejszym doświadczeniem często tym się sugerują. To jednak jest trudna droga, kosztowna i mało skuteczna. Posiadając np. produkt w postaci suplementów na podniesienie libido ma się ściśle określoną niszę. Wydawać by się mogło, że idealnie będzie jeśli strona z produktem będzie pojawiać się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwarki na hasło „suplementy”, lub „suplementy diety”. Owszem będzie wówczas najwięcej wyświetleń strony, ale uzyskasz również bardzo duży współczynnik odrzuceń. Ludzie którzy będą odwiedzać twoją ofertę będą zainteresowani suplementami na polepszenie zdrowa, na uzyskanie lepszej sylwetki, spalanie tłuszczu, gastrze włosy itp. Tylko niewielka część odwiedzających będzie rzeczywiście zainteresowana suplementami na podniesienie libido. Nisza rynkowa w tym przypadku jest mniejsza niż obszar do którego celujesz.

Trudno jest przebić się na widoczną pozycję, nie mówiąc już o pierwszym miejscu w wyszukiwarkach na taką ogólną frazę jak suplementy. Z całą pewnością będzie to kosztowało dużo czasu, pracy i pieniędzy. Konkurencja na tak ogólne frazy jest zazwyczaj bardzo duża i nie łatwo jest się przebić na sam szczyt. Zazwyczaj na taki zabieg mogą pozwolić sobie więksi gracze, którzy dysponują szerszym asortymentem. Mogą oni ponieść większe koszty aby być w czołowych pozycjach, bo im to się bardziej opłaci. Jednak mając precyzyjnie określony produkt nie warto rzucać się na taką szeroką wodę, bo tylko niewielka jej część będzie Twoją niszą rynkową.

Nawet jeśli przebijesz się na topowe miejsce to prawdopodobna konwersja będzie na niskim poziomie. Cały wysiłek idzie wtedy na marne. Zamiast marnować środki, czas i pracę na ten zabieg można przeznaczyć to na skuteczniejsze działanie. Nie ma co się podpalać i na siłę męczyć się aby być widocznym na ogólne frazy. Więcej nie zawsze znaczy lepiej. Nisza rynkowa jest list wąska to ważne jest precyzyjne docieranie do niej.

Mniej oznacza więcej

Im dokładniej określisz słowa kluczowe tym łatwiej stać się widocznym. Wynika to z mniejszej konkurencji. Na frazę „suplementy diety na podniesienie libido” będzie znacznie mniejsza konkurencja niż na frazę ogólną. Dzięki temu znacznie łatwiej jest wzbić swoją ofertę na czołowe miejsce w wyszukiwarkach. Będzie to mniej kosztowne i szybsze.

nisza rynkowaWarto szukać też określonych zachowań i zainteresowań jakim kieruje się nisza rynkowa. W tym przypadku takich rozwiązań będą szukać osoby, które chcą podnieść sprawność seksualną i zainteresowanie seksem i siebie lub u swojego partnera. Widzisz takich suplementów będą również szukać kobiety zaniepokojone postawą w łóżku swojego faceta. Co prawda libido to popęd seksualny i dotyczy obu płci. Jednak częściej to dotyczy mężczyzn. W kręgu zainteresowań będą również pary mające kryzys łóżkowy. Wówczas warto przeanalizować takie frazy jak „jak podnieść libido u faceta”, „jak zainteresować ją seksem”, „stracił zainteresowanie seksem” itp. To są precyzyjne słowa kluczowe i trafiają one w odpowiednią nisze rynkową.

Łatwiej wzbijesz się na czołowe miejsca na frazy, które wyszukuje Twoja nisza rynkowa. Swoim rozwiązaniem celnie trafiasz w ich potrzeby. Oni szukają rozwiązania na problem z małym zainteresowaniem seksem. Ty dostarczasz rozwiązanie w postaci suplementów na poprawę tego stanu rzeczy. Oni wpisując tego typu zapytania w wyszukiwarce świadomie szukają tego co Ty oferujesz. Nie znajdą się więc na Twojej stronie przypadkiem, bo np. szukali suplementu na łysienie. W ten sposób uzyskasz znacznie wyższą konwersję.

Oczywiście stosując taką strategię uzyskasz znacznie mniejszy zasięg niż przy frazach ogólnych. Za to uzyskasz wyższy współczynnik wykonania akcji. Na taką samą ilość osób więcej zostanie Twoimi klientami.

Będzie Cię to kosztowało mniej czasu, pracy i przede wszystkim pieniędzy. Precyzyjnie dotrzesz do wąskiego grona osób, czyli tam gdzie jest Twoja nisza rynkowa. Wydasz znacznie mniej pieniędzy na dotarcie więc i Twój zysk będzie większy. To się po prostu bardziej opłaca.

Cały zabieg polega na tym aby precyzyjnie określić swoja niszę rynkową. Musisz ja poznać jak najlepiej. Musisz wiedzieć jakie oni mają problemu, czego szukają w internecie, co ich interesuje, w jakich miejscach przebywają itp. Im więcej wiesz na temat swojej niszy rynkowej tym precyzyjnie będziesz mógł do niej wycelować. Da Ci to szybszy efekt. Pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze i czas. Pomoże Ci to w uzyskaniu wyższych zysków. Nie narazisz się na tak dużą stratę trafiając niepotrzebnie do osób, które w ogóle nie są zainteresowane Twoim produktem.

Zamiast napalać się na ogólne wyszukania kierując się ilością wyszukań warto skupić się na precyzyjnym określaniu niszy rynkowej. Środki które byłyby wydane na uzyskaniu pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania można przeznaczyć na inne cele, które rzeczywiście zwiększą Twoje zyski. Kluczem do tego wszystkiego zatem jest to, aby dokładnie dowiedzieć się kto stanowi Twoją niszę rynkową.

Wpisz swój email aby dostać więcej informacji

 

Facebook Comments

Podobne Artykuły

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS

6 thoughts on “Nisza rynkowa, jak dotrzeć skuteczniej?”

  1. Opisana przez Ciebie strategia dobierania słów kluczowych jest bardzo skuteczna pod warunkiem stałego rozwijania contentu na stronie. Niestety większość stron firmowych to tak zwane strony wizytówki z paroma podstronami, dlatego też w takiej sytuacji założenie bloga firmowego niesie za sobą wiele korzyści. Ja w moje strategii ostatnio stosuję metodę 80% content – 20% linkownie – głównie z dwóch powodów: więcej contentu = więcej fraz na które moja strona się wyświetli, mniej linków = mniejsze ryzyko otrzymania filtra od Google.

    1. Dlatego zawsze polecam prowadzenie bloga firmowego. Łatwiej o wyższą pozycję. Zdobywasz autorytet i nawiązujesz relację z klientami. Blog firmowy przydaje się niemal w każdej branży.

  2. Rady wydają się bardzo trafione i pomocne. Myślę że skorzystam z opisanych wskazówek na swojej stronce. Ale content też postaram się systematycznie rozwijać. Myślałem, żeby to zlecić jakiejś firmie, ale spróbuje najpierw jak samemu mi to będzie wychodzić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE

Odbierz Prezenty

Dowiedz si�� jak zbudowa�� list�� mailingow�� na ponad 30 tys adres�³w. Zacznij zarabia�� za pomoc�� email marketingu. Wpisz email i pobierz darmowe materia��y

Thank you for signing up!
Email
Print
Przeczytaj poprzedni wpis:
lista mailingowa na blogu
Lista Mailingowa – czym ona jest?

Lista mailingowa to narzędzie, które generuje pieniądze w internecie. Wysokość zarobków jest zależna od wielkości, ale też od jakości listy...

Zamknij