Nisza rynkowa, jak dotrze膰 skuteczniej?

Kliknij prosz臋 w przycisk 馃檪

Nisza rynkowa to podstawa Twojego biznesu. Niezale偶nie czym si臋 zajmujesz, czy sprzedajesz w internecie, czy prowadzisz ma艂y sklep, lub jeste艣 blogerem, to nisza rynkowa jest dla Ciebie r贸wnie istotna. Na rynku jest kre艣lona grupa ludzi, kt贸rzy b臋d膮 stanowili Twoich potencjalnych klient贸w. To w艂a艣nie jest nisza rynkowa. Twoim zadaniem jest aby precyzyjnie dotrze膰 do swojej niszy rynkowej ze swoj膮 ofert膮.

Um贸wmy si臋 nie wszyscy ludzie b臋d膮 zainteresowani Twoim produktem. Nawet na taki produkt jak chleb nie ma 100% zainteresowania, bo cz臋艣膰 os贸b b臋dzie wola艂a bu艂ki. Inna sprawa, 偶e jest multum rodzaj贸w chleba. Je艣li produkujesz chleb pe艂noziarnisty na naturalnym zakwasie, to nie wszyscy zjadacze chleba b臋d膮 Twoimi potencjalnymi klientami. Raczej powiniene艣 szuka膰 klient贸w w艣r贸d os贸b dbaj膮cych zdrowie, przestrzegaj膮cych diety, dbaj膮cych o swoj膮 sylwetk臋 i nie szukaj膮cych wsz臋dzie gdzie tylko mo偶liwe oszcz臋dno艣ci. Przyk艂adowo na reklam臋 takiego pieczywa wsz臋dzie gdzie si臋 da wydasz mn贸stwo pieni臋dzy. Mo偶e i reklam臋 zobaczy bardzo du偶a liczba ludzi, ale wi臋kszo艣膰 b臋dzie mia艂a to gdzie艣. Natomiast je艣li reklam臋 umie艣cisz tylko w tych miejscach gdzie mog膮 zobaczy膰 j膮 tylko potencjalni zainteresowani to zyskasz. Mniej wydasz na kampanie. Co prawda znacznie mniej os贸b zobaczy t膮 reklam臋, lecz skuteczno艣膰 b臋dzie o niebo wy偶sza. Dzi臋ki precyzyjnemu dotarciu nisza rynkowa w wi臋kszym stopniu b臋dzie w Twoim zasi臋gu.

Wi臋cej nie zawsze znaczy lepiej

Jako 偶e specjalizuje si臋 w marketingu internetowym, to g艂贸wnie na tym obszarze b臋d臋 si臋 skupia艂. Wi臋cej nie zawsze znaczy lepiej. Brzmi to do艣膰 przewrotnie, ale w艂a艣nie w docieraniu do niszy rynkowej ma to du偶e znaczenie. Stosuj膮c og贸lne formy s艂贸w kluczowych mo偶na dotrze膰 do szerokiego grona ludzi. Pokaza艂em ju偶 to na przyk艂adzie z chlebem. W internecie przy pozycjonowaniu, czy reklamie internetowej jest podobnie. Mo偶na dobra膰 s艂owa kluczowe, na kt贸re jest mn贸stwo wy艣wietle艅. Osoby z mniejszym do艣wiadczeniem cz臋sto tym si臋 sugeruj膮. To jednak jest trudna droga, kosztowna i ma艂o skuteczna. Posiadaj膮c np. produkt w postaci suplement贸w na podniesienie libido ma si臋 艣ci艣le okre艣lon膮 nisz臋. Wydawa膰 by si臋 mog艂o, 偶e idealnie b臋dzie je艣li strona z produktem b臋dzie pojawia膰 si臋 na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwarki na has艂o 鈥瀞uplementy鈥, lub 鈥瀞uplementy diety鈥. Owszem b臋dzie w贸wczas najwi臋cej wy艣wietle艅 strony, ale uzyskasz r贸wnie偶 bardzo du偶y wsp贸艂czynnik odrzuce艅. Ludzie kt贸rzy b臋d膮 odwiedza膰 twoj膮 ofert臋 b臋d膮 zainteresowani suplementami na polepszenie zdrowa, na uzyskanie lepszej sylwetki, spalanie t艂uszczu, gastrze w艂osy itp. Tylko niewielka cz臋艣膰 odwiedzaj膮cych b臋dzie rzeczywi艣cie zainteresowana suplementami na podniesienie libido. Nisza rynkowa w tym przypadku jest mniejsza ni偶 obszar do kt贸rego celujesz.

Trudno jest przebi膰 si臋 na widoczn膮 pozycj臋, nie m贸wi膮c ju偶 o pierwszym miejscu w wyszukiwarkach na tak膮 og贸ln膮 fraz臋 jak suplementy. Z ca艂膮 pewno艣ci膮 b臋dzie to kosztowa艂o du偶o czasu, pracy i pieni臋dzy. Konkurencja na tak og贸lne frazy jest zazwyczaj bardzo du偶a i nie 艂atwo jest si臋 przebi膰 na sam szczyt. Zazwyczaj na taki zabieg mog膮 pozwoli膰 sobie wi臋ksi gracze, kt贸rzy dysponuj膮 szerszym asortymentem. Mog膮 oni ponie艣膰 wi臋ksze koszty aby by膰 w czo艂owych pozycjach, bo im to si臋 bardziej op艂aci. Jednak maj膮c precyzyjnie okre艣lony produkt nie warto rzuca膰 si臋 na tak膮 szerok膮 wod臋, bo tylko niewielka jej cz臋艣膰 b臋dzie Twoj膮 nisz膮 rynkow膮.

Nawet je艣li przebijesz si臋 na topowe miejsce to prawdopodobna konwersja b臋dzie na niskim poziomie. Ca艂y wysi艂ek idzie wtedy na marne. Zamiast marnowa膰 艣rodki, czas i prac臋 na ten zabieg mo偶na przeznaczy膰 to na skuteczniejsze dzia艂anie. Nie ma co si臋 podpala膰 i na si艂臋 m臋czy膰 si臋 aby by膰 widocznym na og贸lne frazy. Wi臋cej nie zawsze znaczy lepiej. Nisza rynkowa jest list w膮ska to wa偶ne jest precyzyjne docieranie do niej.

Mniej oznacza wi臋cej

Im dok艂adniej okre艣lisz s艂owa kluczowe tym 艂atwiej sta膰 si臋 widocznym. Wynika to z mniejszej konkurencji. Na fraz臋 鈥瀞uplementy diety na podniesienie libido鈥 b臋dzie znacznie mniejsza konkurencja ni偶 na fraz臋 og贸ln膮. Dzi臋ki temu znacznie 艂atwiej jest wzbi膰 swoj膮 ofert臋 na czo艂owe miejsce w wyszukiwarkach. B臋dzie to mniej kosztowne i szybsze.

nisza rynkowaWarto szuka膰 te偶 okre艣lonych zachowa艅 i zainteresowa艅 jakim kieruje si臋 nisza rynkowa. W tym przypadku takich rozwi膮za艅 b臋d膮 szuka膰 osoby, kt贸re chc膮 podnie艣膰 sprawno艣膰 seksualn膮 i zainteresowanie seksem i siebie lub u swojego partnera. Widzisz takich suplement贸w b臋d膮 r贸wnie偶 szuka膰 kobiety zaniepokojone postaw膮 w 艂贸偶ku swojego faceta. Co prawda libido to pop臋d seksualny i dotyczy obu p艂ci. Jednak cz臋艣ciej to dotyczy m臋偶czyzn. W kr臋gu zainteresowa艅 b臋d膮 r贸wnie偶 pary maj膮ce kryzys 艂贸偶kowy. W贸wczas warto przeanalizowa膰 takie frazy jak 鈥瀓ak podnie艣膰 libido u faceta鈥, 鈥瀓ak zainteresowa膰 j膮 seksem鈥, 鈥瀞traci艂 zainteresowanie seksem鈥 itp. To s膮 precyzyjne s艂owa kluczowe i trafiaj膮 one w odpowiedni膮 nisze rynkow膮.

艁atwiej wzbijesz si臋 na czo艂owe miejsca na frazy, kt贸re wyszukuje Twoja nisza rynkowa. Swoim rozwi膮zaniem celnie trafiasz w ich potrzeby. Oni szukaj膮 rozwi膮zania na problem z ma艂ym zainteresowaniem seksem. Ty dostarczasz rozwi膮zanie w postaci suplement贸w na popraw臋 tego stanu rzeczy. Oni wpisuj膮c tego typu zapytania w wyszukiwarce 艣wiadomie szukaj膮 tego co Ty oferujesz. Nie znajd膮 si臋 wi臋c na Twojej stronie przypadkiem, bo np. szukali suplementu na 艂ysienie. W ten spos贸b uzyskasz znacznie wy偶sz膮 konwersj臋.

Oczywi艣cie stosuj膮c tak膮 strategi臋 uzyskasz znacznie mniejszy zasi臋g ni偶 przy frazach og贸lnych. Za to uzyskasz wy偶szy wsp贸艂czynnik wykonania akcji. Na tak膮 sam膮 ilo艣膰 os贸b wi臋cej zostanie Twoimi klientami.

B臋dzie Ci臋 to kosztowa艂o mniej czasu, pracy i przede wszystkim pieni臋dzy. Precyzyjnie dotrzesz do w膮skiego grona os贸b, czyli tam gdzie jest Twoja nisza rynkowa. Wydasz znacznie mniej pieni臋dzy na dotarcie wi臋c i Tw贸j zysk b臋dzie wi臋kszy. To si臋 po prostu bardziej op艂aca.

Ca艂y zabieg polega na tym aby precyzyjnie okre艣li膰 swoja nisz臋 rynkow膮. Musisz ja pozna膰 jak najlepiej. Musisz wiedzie膰 jakie oni maj膮 problemu, czego szukaj膮 w internecie, co ich interesuje, w jakich miejscach przebywaj膮 itp. Im wi臋cej wiesz na temat swojej niszy rynkowej tym precyzyjnie b臋dziesz m贸g艂 do niej wycelowa膰. Da Ci to szybszy efekt. Pozwoli Ci zaoszcz臋dzi膰 pieni膮dze i czas. Pomo偶e Ci to w uzyskaniu wy偶szych zysk贸w. Nie narazisz si臋 na tak du偶膮 strat臋 trafiaj膮c niepotrzebnie do os贸b, kt贸re w og贸le nie s膮 zainteresowane Twoim produktem.

Zamiast napala膰 si臋 na og贸lne wyszukania kieruj膮c si臋 ilo艣ci膮 wyszuka艅 warto skupi膰 si臋 na precyzyjnym okre艣laniu niszy rynkowej. 艢rodki kt贸re by艂yby wydane na uzyskaniu pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania mo偶na przeznaczy膰 na inne cele, kt贸re rzeczywi艣cie zwi臋ksz膮 Twoje zyski. Kluczem do tego wszystkiego zatem jest to, aby dok艂adnie dowiedzie膰 si臋 kto stanowi Twoj膮 nisz臋 rynkow膮.

Wpisz sw贸j email aby dosta膰 wi臋cej informacji

 

Jak zdoby膰 lawin臋 czytelnik贸w na blogu?

Pobierz teraz bezp艂atnie poradnik


Facebook Comments

Kliknij prosz臋 w przycisk 馃檪

You may also like...

6 komentarzy

  1. Norbert pisze:

    dobrze napisane

  2. Opisana przez Ciebie strategia dobierania s艂贸w kluczowych jest bardzo skuteczna pod warunkiem sta艂ego rozwijania contentu na stronie. Niestety wi臋kszo艣膰 stron firmowych to tak zwane strony wizyt贸wki z paroma podstronami, dlatego te偶 w takiej sytuacji za艂o偶enie bloga firmowego niesie za sob膮 wiele korzy艣ci. Ja w moje strategii ostatnio stosuj臋 metod臋 80% content – 20% linkownie – g艂贸wnie z dw贸ch powod贸w: wi臋cej contentu = wi臋cej fraz na kt贸re moja strona si臋 wy艣wietli, mniej link贸w = mniejsze ryzyko otrzymania filtra od Google.

    • Marcin Gurtowski pisze:

      Dlatego zawsze polecam prowadzenie bloga firmowego. 艁atwiej o wy偶sz膮 pozycj臋. Zdobywasz autorytet i nawi膮zujesz relacj臋 z klientami. Blog firmowy przydaje si臋 niemal w ka偶dej bran偶y.

  3. raffa艂 pisze:

    Rady wydaj膮 si臋 bardzo trafione i pomocne. My艣l臋 偶e skorzystam z opisanych wskaz贸wek na swojej stronce. Ale content te偶 postaram si臋 systematycznie rozwija膰. My艣la艂em, 偶eby to zleci膰 jakiej艣 firmie, ale spr贸buje najpierw jak samemu mi to b臋dzie wychodzi膰.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Masz za ma艂o czytelnik贸w na blogu?

Poznaj sprawdzone metody na zdobywanie lawiny czytelnik贸w na blogu

pobierz teraz

Pobierz Bezp脙锟矫柯絘tnie!