Marketing sieciowy i mity - Expert Partner

Marketing sieciowy i mity

Kliknij prosz臋 w przycisk 馃檪

Nie ma w膮tpliwo艣ci, 偶e marketing sieciowy jest wielokrotnie negatywnie odbierany. Najwi臋cej negatywnych rzeczy do powiedzenia maj膮 osoby, kt贸re najmniej o nim wiedz膮. Przez to powstaj膮 r贸偶ne teorie i mity na temat marketingu sieciowego. W tym artykule postanowi艂em zmierzy膰 si臋 jakie mity towarzysz膮 marketingowi sieciowemu. Wymieni臋 tutaj te najpopularniejsze i najcz臋艣ciej spotykane. Czy s艂usznie marketing sieciowy doczeka艂 si臋 tak r贸偶nych i negatywnych opinii? My艣l臋, 偶e w tym artykule wyja艣ni臋 sk膮d to si臋 bierze i przedstawi臋 prawdziwe oblicze marketingu sieciowego.

Je艣li spotkasz si臋 z r贸偶nego rodzaju opiniami na temat marketingu sieciowego. Je艣li trafisz na osob臋, kt贸ra my艣li, 偶e marketing sieciowy ma w ma艂ym palcu, bo szwagier lub znajomy ju偶 w tym by艂. Je艣li trafisz na tak膮 osob臋, kt贸ra b臋dzie mia艂a b艂臋dn膮 wizj臋 na ten temat, to mo偶esz 艣mia艂o j膮 odes艂a膰 do tego tekstu. Artyku艂 nie jest po to, aby namawia膰 kogokolwiek do marketingu sieciowego. Nie powsta艂 te偶 po to, aby udowadnia膰, 偶e marketing sieciowy to jedyna s艂uszna droga. Powsta艂 on w celach informacyjnych, aby mo偶na by艂o poszerzy膰 wiedz臋 na jego temat. Je艣li taka osoba nie jest ignorantem, to z ca艂膮 pewno艣ci膮 doceni mo偶liwo艣膰 uzupe艂nienia w艂asnej wiedzy.

1. Marketing sieciowy to piramida finansowa

Mit, kt贸ry chyba najcz臋艣ciej mo偶na spotka膰. Najcz臋艣ciej tak膮 w艂a艣nie opini臋 maja osoby, kt贸re posiadaj膮 znikom膮 wiedze, albo wcale na temat zar贸wno marketingu sieciowego i piramidy finansowej. Gdzie艣 tam co艣 us艂yszeli od znajomych, czy z telewizji, 偶e jest co艣 takiego jak piramida finansowa i od tej chwili cierpi膮 na piramido-fobi臋. Najzabawniejsze jest to, 偶e te same osoby s膮 ju偶 w najwi臋kszej piramidzie jak膮 jest etat. Oczywi艣cie oficjalnie etat nie jest piramida, s膮 natomiast du偶e podobie艅stwa. Je艣li si臋 temu przyjrze膰 to w艂a艣nie tak膮 struktur臋 przyjmuje etat.

Dla jasno艣ci marketing sieciowy nie jest tym samym co piramida finansowa. Marketing sieciowy to spos贸b dystrybucji produkt贸w. Konsument jest r贸wnie偶 sprzedawc膮 i poza korzystaniem z produktu mo偶e r贸wnie偶 budowa膰 rynek zbytu, czyli zdoby膰 klienta, dzi臋ki czemu zarobi pieni膮dze. Moim zdaniem marketing sieciowy bardziej przypomina sprzeda偶 bezpo艣redni膮, chocia偶 te偶 nie jest tym do ko艅ca. Piramida finansowa jest finansowana z nowych os贸b. Nie ma tam produktu, lub jest on umowny. Wi臋cej na ten temat mo偶na przeczyta膰 w artykule piramida finansowa, marketing sieciowy, program partnerski.

2. Nic nie musisz robi膰

marketing sieciowyJeden z najwi臋kszych grzech贸w jaki mo偶na us艂ysze膰 w marketingu sieciowym. Osoby, kt贸re desperacko pr贸buj膮 zrekrutowa膰 kogo艣 do swojego zespo艂u u偶ywaj膮 w艂a艣nie podobnego przekazu. M贸wi膮: s艂uchaj Ty tu podpisz i nie musisz ju偶 nic wi臋cej robi膰. Ja za Ciebie wszystko zrobi臋, b臋d臋 wprowadza艂 u Ciebie kolejne osoby. W taki lub podobny spos贸b osoby s膮 wabieni do wsp贸艂pracy. Oczywi艣cie jest to mit, bo nie da si臋 zarobi膰 je艣li nic si臋 nie robi. Ten mit wykorzystuje powszechna naiwno艣膰 ludzk膮. Ogromna cz臋艣膰 ludzi chcia艂aby si臋 sta膰 bogatymi bez wysi艂ku, najlepiej za pstrykni臋ciem palc贸w. Dlatego przy ka偶dej kumulacji ustawiaj膮 si臋 kolejki do kolektury.

Aby odnie艣膰 sukces w marketingu sieciowym i zarabia膰 dobre pieni膮dze nie wystarczy podpisa膰 umowy. Musisz podj膮膰 decyzj臋 i zacz膮膰 dzia艂a膰, czyli wykona膰 mn贸stwo pracy. Trzeba by膰 gotowym zap艂aci膰 cen臋 z g贸ry, bo w marketingu sieciowym dobre pieni膮dze nie pojawiaj膮 si臋 od razu. Inne okre艣lenie na marketing sieciowy to Network marketing. W pierwszej cz臋艣ci znajduje si臋 s艂owo work, czyli praca. Pami臋taj o tym je艣li kto艣 b臋dzie Ci obiecywa艂 gruszki na wierzbie. Gdy us艂yszysz aby tu podpisa膰 i wi臋cej nie musisz nic robi膰, i staniesz si臋 bogaty, to uciekaj jak najdalej.

3. Marketing sieciowy to oszustwo

Kolejny mit na temat marketingu sieciowego. Za bardzo nie wiem z czego on wynika. Czy ludziom, kt贸rzy tak twierdz膮 wydaje si臋, ze nikt tu nie zarabia, nie wyp艂acane s膮 prowizje? Czy mo偶e chodzi o produkty, ze one s膮 oszustwem i nikt nic nie dostaje. Z argumentami popieraj膮cymi t膮 tez臋 jest bardzo krucho, wi臋c ci臋偶ko si臋 z tym zmierzy膰. Marketing sieciowy to spos贸b dystrybucji. Jest prawdziwa firma, kt贸ra posiada prawdziwe produkty, albo us艂ugi. Dostarcza sw贸j towar na rynek, za po艣rednictwem niezale偶nych partner贸w. Je艣li niezale偶ny partner wykona prac臋 i za jego po艣rednictwem wzro艣nie obr贸t, to on dostaje prawdziwe wynagrodzenie adekwatne do w艂o偶onej pracy. To powinno by膰 proste i logiczne, nie rozumiem innego sposobu my艣lenia.

4. Marketing sieciowy to sekta

Kolejny mit i zarazem bardzo ciekawa interpretacja. Sk膮d si臋 bierze taka opinia na temat marketingu sieciowego? Mam pewn膮 teori臋. Ot贸偶 dzia艂aniu w marketingu sieciowym towarzyszy edukacja. Marketing sieciowy cz臋sto przyci膮ga osoby, kt贸re z biznesem nigdy w 偶yciu nie mia艂y do czynienia. Swoj膮 drog膮 marketing sieciowy jest 艣wietnym sposobem na zdobycie praktycznej wiedzy biznesowej. Wi臋kszo艣膰 ludzi 偶yje w takim jakby zamkni臋tym kloszu, gdzie docieraj膮 tylko takie informacje jak 鈥瀠cz si臋 du偶o鈥, 鈥瀦najd藕 dobr膮 prac臋鈥, 鈥瀙racuj ci臋偶ko鈥. Gdy nagle gdzie艣 na jakim艣 szkoleniu m贸wi si臋 jak odnie艣膰 sukces w biznesie, jak si臋 motywowa膰 i d膮偶y膰 do celu, to dobierane jest to jako herezja.

Marketing sieciowy polega r贸wnie偶 na edukacji. Liderzy zespo艂贸w, a nawet same firmy organizuj膮 cykliczne warsztaty, czy konferencje szkoleniowe. Ich celem jest podniesienie skuteczno艣ci, nauczenie praktycznych metod na skuteczne dzia艂anie, podniesienie motywacji, czy pewno艣ci siebie itp. Generalnie chodzi o rozw贸j biznesowy jak i osobisty. Niekt贸rzy odbieraj膮 to jako sekt臋, czy pranie m贸zgu. Przewa偶nie osoby, kt贸re tak to odbieraj膮, po robocie otwieraj膮 piwo i zasiadaj膮 przed telewizorem i tak codziennie.

5. Tylko pierwsi zarabiaj膮

聽Trzeba by膰 jednym z pierwszych najlepiej na samym pocz膮tku dzia艂ania firmy w marketingu sieciowym, bo tylko wtedy mo偶na zarobi膰. W艂a艣nie takiego zdania s膮 niekt贸re osoby. Oczywi艣cie jest to kolejny mit, bo marketing sieciowy nie dzia艂a na zasadzie kto pierwszy ten lepszy. Ma艂o tego, najcz臋艣ciej jest tak, 偶e osoby, kt贸re jako pierwsze si臋 przy艂膮cz膮 maj膮 wi臋cej pracy do wykonania. Musz膮 przedrze膰 si臋 przez rynek, wszystko zorganizowa膰 w zespole, aby zesp贸艂 dobrze funkcjonowa艂. Tylko osoby pracowite, z do艣wiadczeniem i dobrze zorganizowane mog膮 sobie dobrze poradzi膰 w tym miejscu.

Je艣li s膮dzisz, 偶e ju偶 w jakiej艣 firmie nie da si臋 nic zrobi膰 i zarobi膰, bo ta firma jest na rynku ju偶 od wielu lat, to jeste艣 w b艂臋dzie. Zobacz ile os贸b wsp贸艂pracuje z t膮 firm膮, i dowiedz si臋 jakie jest zapotrzebowanie na ten produkt, lub us艂ug臋. Je艣li popyt jest mniejszy ni偶 os贸b wsp贸艂pracuj膮cych, to mo偶e rzeczywi艣cie warto zastanowi膰 si臋 nad wyborem innej firmy. Lecz je艣li rynek jest daleki od przesycenia, chocia偶 firma dzia艂a od wielu lat, to 艣mia艂o mo偶na rozpocz膮膰 wsp贸艂prac臋. Jest firma, kt贸ra dzia艂a od roku 1959 w marketingu sieciowym. Zapewniam Ci臋, 偶e s膮 osoby, kt贸re dopiero rozpoczn膮 wsp贸艂prace i b臋d膮 zarabia膰 ponadprzeci臋tne pieni膮dze.

6. Tylko ci na g贸rze zarabiaj膮

Marketing sieciowy to jest praca na etacie w korporacji, aby tak m贸wi膰. Jest to zdecydowanie mit, poniek膮d podobny do poprzedniego. Trzeba zrozumie膰, 偶e w marketingu sieciowym nic nikomu si臋 nie nale偶y. Je艣li kto艣 zarabia ponadprzeci臋tne pieni膮dze, to tylko i wy艂膮cznie dzi臋ki swojej pracy i zaanga偶owaniu. Osoba, kt贸ra wykona skuteczniejsz膮 prac臋, zbuduje wi臋kszy rynek zbytu, to zarabia wi臋cej. Nie wa偶ne w kt贸rym miejscu w strukturze taka osoba si臋 znajduje. Pod tym wzgl臋dem jest to chyba najbardziej uczciwe rozwi膮zanie. W korporacji pracownik najni偶szego szczebla nigdy nie zarobi wi臋cej ni偶 kierownik, chocia偶by by stawa艂 na g艂owie, a kierownik by si臋 obija艂. W marketingu sieciowym osoby wynagradzane s膮 za wyniki, wi臋c na porz膮dku dziennym jest to, 偶e kto艣 kto jest u kogo艣 w strukturze zarabia zdecydowanie wi臋cej od tej osoby na g贸rze.

7. Gdyby to by艂o takie pi臋kne, to ka偶dy by to robi艂

Jedno z najbardziej idiotycznych stwierdze艅 z jakim si臋 spotka艂em. Pilot samolot贸w rejsowych to jest jeden z najbardziej op艂acalnych zawod贸w w Polsce. Osoby pracuj膮ce na takim stanowisku zarabiaj膮 nawet czasami powy偶ej 20 tysi臋cy z艂otych miesi臋cznie. Wygl膮da to pi臋knie i w istocie tak pewnie jest. Dlaczego zatem wszyscy tego nie robi膮? Nie ka偶dy si臋 do tego nadaje, nie ka偶dy to lubi, nie ka偶dy jest w stanie zdoby膰 umiej臋tno艣ci i nie ka偶dy chce. W rezultacie bardzo ma艂o ludzi podejmuje wyzwanie i staje si臋 pilotami, chocia偶 wynik takiej pracy wygl膮da na bardzo dobry.

Podobnie jest z ka偶d膮 bran偶膮, a marketing sieciowy nie stanowi wyj膮tku. Nie wszyscy si臋 do tego nadaj膮, nie wszyscy chc膮. Chocia偶 marketing sieciowy daje ogromne mo偶liwo艣ci je艣li chodzi o zarabianie, to nigdy nie b臋dzie tak 偶e wszyscy b臋d膮 to robi膰. Osoby, kt贸re lubi膮 pod膮偶a膰 za t艂umem, dobrze czyj膮 si臋 w owczym p臋dzie, pos艂uguj膮 si臋 w艂a艣nie tym mitem.

8. Marketing sieciowy to sprzeda偶

Istotnie marketing sieciowy przypomina sprzeda偶, sam te偶 cz臋sto u偶ywam tego por贸wnania, aby wyja艣ni膰 na czym polega marketing sieciowy. Jednak okre艣lenie, 偶e marketing sieciowy to sprzeda偶 jest mitem. Wyst臋puj膮 tutaj produkty, ale wcale nie chodzi tu o to, aby je sprzeda膰. Zadaniem partnera jest pozyska膰 klienta dla firmy. Przede wszystkim polega to na przekazaniu informacji o firmie, produkcie, czy mo偶liwo艣ciach biznesowych. Pokazaniu korzy艣ci p艂yn膮cych z tego i w ten spos贸b budowaniu rynku zbytu.

Sprzedawcy s艂abo radz膮 sobie w marketingu sieciowym. W艂a艣ciwie, to inaczej, osoby z podej艣ciem sprzeda偶owym s艂abo radz膮 sobie w marketingu sieciowym. Trzeba pami臋ta膰, 偶e jest znacznie mniej os贸b, kt贸rzy nadaj膮 si臋 do sprzeda偶y, ni偶 tych, kt贸rzy podziel膮 si臋 informacj膮. Je艣li sprzeda偶 komu艣 w taki spos贸b ten biznes, to w tym momencie Tw贸j biznes si臋 ko艅czy, bo ta osoba b臋dzie my艣la艂a, ze na tym to polega i nie b臋dzie w stanie tego zduplikowa膰. Marketing sieciowy to nie jest sprzeda偶.

9. Marketing sieciowy polega na wci膮ganiu

Zmor膮 w marketingu sieciowym s膮 osoby, kt贸rym wydaje si臋, 偶e marketing sieciowy polega na wci膮ganiu. My艣l膮, 偶e trzeba znale藕膰 kilku jeleni, kt贸rzy za nich zaczn膮 pracowa膰, a oni b臋d膮 le偶e膰 i zarabia膰. Tak to nigdy nie zadzia艂a i osoby z takim podej艣ciem, nigdy nie odnios膮 sukcesu w marketingu sieciowym.

Po pierwsze wci膮ganie jest niezdrowe i nie polecam. Je艣li kto艣 u偶ywa tego okre艣lenia, to z g贸ry skazany jest na pora偶k臋. Inne osoby nie s膮 g艂upie i wyczuwaj膮 takiego cwaniaka. Wyczuj膮, 偶e taka osoba szuka jedynie frajer贸w. Po drugie zawsze przyci膮gamy podobne. Je艣li sami mamy takie podej艣cie to i podobne osoby do siebie przyci膮gniemy. Na tym biznesu si臋 nigdy nie zbuduje. 聽Jest to mit, bo marketing sieciowy polega na rekrutacji, lub inaczej pozyskiwaniu os贸b do wsp贸艂pracy.

10. Przez internet si臋 nie da

Takie przes艂anie z regu艂y g艂osz膮 weterani marketingu sieciowego. S膮 oni wychowani na starej szkole dzia艂ania w marketingu sieciowym. Nale偶y jednak pami臋ta膰, ze wszystko w oko艂o si臋 zmienia. 艢wiat idzie do przodu i nic nie stoi w miejscu. To co dzia艂a艂o rok temu, dzi艣 ju偶 nie przynosi skutk贸w. Skuteczne dzia艂anie w marketingu sieciowym obecnie wygl膮da inaczej ni偶 jeszcze kilka lat temu.

呕yjemy w dobie informacyjnej, a marketing sieciowy polega na przekazywaniu informacji. Internet jest 艣wietnym narz臋dziem, kt贸re z powodzeniem wykorzystuje si臋 w marketingu sieciowym. Zar贸wno ja, jak i osoby, z kt贸rymi wsp贸艂pracuje jeste艣my 偶ywym dowodem potwierdzaj膮cym, 偶e stwierdzenie 鈥瀙rzez internet si臋 nie da鈥 jest mitem.

11. Musze na kogo艣 pracowa膰

S膮 takie osoby, kt贸re nie podejm膮 wsp贸艂pracy, bo jak twierdz膮, nie chc膮 na kogo艣 pracowa膰. Zdumiewaj膮ce jest to, 偶e i tak na kogo艣 pracuj膮, bo chodz膮 do roboty. Jest to mit, bo nic nie musisz, nikt do niczego Cie nie zmusza. Podejmujesz wsp贸艂prac臋, bo chcesz na tym zarobi膰. Kto艣 dostarcza Ci wszystko co jest niezb臋dne, Ty za to przyprowadzasz klienta. Wszyscy s膮 zadowoleni i ka偶dy wygrywa. Pracujesz przede wszystkim na siebie i uwierz mi, 偶e nie chcia艂by艣 na mnie pracowa膰, bo mam za du偶e wymagania.

12. W marketingu sieciowym przep艂aca si臋

Je艣li za u偶ywanie produkt贸w i polecaniu ich innym mo偶na tyle zarobi膰, to na pewno kosztuj膮 one du偶o za du偶o. Do takich wniosk贸w dochodz膮 niekt贸rzy ludzie. Oczywi艣cie jest to mit. Aby to zrozumie膰 wystarczy troch臋 wiedzy na temat sposobu dystrybucji produkt贸w w tradycyjnym biznesie i w marketingu sieciowym. Ko艅cowa cena produktu zawiera wszystkie po艣rednie koszty. Od koszt贸w produkcji, przez koszty transportu, spedycji, magazynowania, a偶 do koszt贸w sprzeda偶y, czyli powierzchnia sklepowa, obs艂uga itp. Nie zapominajmy o bardzo wa偶ny, czyli marketingu i reklamie, kt贸re generuj膮 olbrzymie koszty. Cena produktu, po kt贸ry si臋gasz w sklepie zaspokaja ca艂y 艂a艅cuszek, kt贸ry by艂 po drodze. W marketingu sieciowym pomini臋ci s膮 niekt贸rzy po艣rednicy. Nie ma sprzedawc贸w detalicznych. Pomija si臋 reklam臋, poniewa偶 to niezale偶ni partnerzy s膮 od tego, aby budowa膰 rynek zbytu. Dlatego ceny mog膮 by膰 konkurencyjne, a nawet ni偶sze i przy tym niezale偶ni partnerzy mog膮 zarabia膰 prowizj臋.

Mity obalone

My艣l臋, 偶e te najwa偶niejsze i najcz臋艣ciej spotykane mity na temat marketingu sieciowego zawar艂em w tym tek艣cie. By膰 mo偶e da艂oby si臋 jeszcze jakie艣 znale藕膰. Je艣li masz propozycj臋 to wypisz w komentarzu. Napisz te偶 co o tym wszystkim s膮dzisz. 聽Dodam natomiast, 偶e marketing sieciowy jest form膮 biznesu. Ma jednak pewn膮 przewag臋 nad tradycyjnym biznesem. Ka偶dy, bez wcze艣niejszego przygotowania, specjalnego wykszta艂cenia, czy ogromnych inwestycji mo偶e z powodzeniem rozpocz膮膰 wsp贸艂prace w marketingu sieciowym. Na tej prezentacji mo偶esz dowiedzie膰 si臋 jak tego dokona膰.

Wpisz sw贸j email aby dosta膰 wi臋cej informacji

Imie: email:

Facebook Comments

Kliknij prosz臋 w przycisk 馃檪

2 przemy艣lenia nt. „Marketing sieciowy i mity

  • Nie spotka艂em si臋 z niekt贸rymi mitami 馃槈 Wi臋kszo艣膰 faktycznie jest k艂amstwem.
    Jednak nie zgodz臋 si臋 z tym, 偶e ceny mog膮 by膰 konkurencyjne a nawet ni偶sze. Jeszcze nie spotka艂em takiego marketingu sieciowego, kt贸ry oferowa艂by ni偶sze ceny 馃槈 W niekt贸rych przypadkach oferowa艂 podobne. Cz臋sto s膮 wy偶sze. Jednak ci臋偶ko por贸wnywa膰 produkty marketing贸w sieciowych cenowo, bo z regu艂y maj膮 one swoje w艂asne produkty. I to troch臋 jakby por贸wnywa膰 Coca Col臋 i Hoop Col臋. To s膮 dwa r贸偶ne produkty, wi臋c maj膮 r贸偶ne ceny.

  • Konkretny artyku艂 i to mi si臋 podoba! Nale偶臋 do os贸b, kt贸re mlm traktuj膮 powa偶nie (cho膰 niestety nie mam jeszcze sukces贸w, ale mam nadziej臋, 偶e niebawem to si臋 zmieni). Dobry artyku艂 do polecenia nowym/potencjalnym partnerom.
    Odno艣nie mlm s艂ysza艂am jeszcze inne okre艣lenia:
    1. ” nie chc臋 si臋 w to bawi膰”
    2. ” nie mam na to czasu” (wg mnie mo偶na zacz膮膰 stopniowo np. godzin臋 dziennie, a potem chce si臋 wi臋cej :)”
    3.” mam ma艂o znajomych” (wystarczy spojrze膰 do listy kontakt贸w w telefonie, a wystarczy kilka os贸b, ale konkretnych-reszta sama pr臋dzej czy p贸藕niej si臋 pojawi).

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Chcesz zacz膮膰 zarabia膰 w domu przez internet?

Poznaj 5 prostych krok贸w do zarabiania w domu przez internet.

pobierz teraz

Pobierz Bezp艂atnie!