Dlaczego marketing sieciowy jest lepszy niż tradycyjny biznes? - Expert Partner

Dlaczego marketing sieciowy jest lepszy niż tradycyjny biznes?

Kliknij proszę w przycisk 🙂

Marketing sieciowy ma różne opinie. Prawdą jest, że marketing sieciowy ma również plusy, czyli mocne strony. W tym artykule nie będę skupiał się na wypunktowaniu wszystkich zalet marketingu sieciowego. Zrobię coś innego. Porównam marketing sieciowy do tradycyjnej formy biznesu. Trzeba pamiętać, że marketing sieciowy jest też biznesem, czy też jedną z form biznesu. Jednak są między nimi pewne różnice. Niektóre przemawiają na korzyść tradycyjnego biznesu, inne zaś na korzyść marketingu sieciowego. Dlatego właśnie twierdzę, że marketing sieciowy jest lepszy niż tradycyjny biznes.

Marketing sieciowy nie wymaga dużej inwestycji

Jest to jeden z ważniejszych atutów. Marketing sieciowy, a właściwie rozpoczęcie współpracy z firmą w marketingu sieciowym nie wymaga dużych inwestycji. Ile kosztuje rozpoczęcie współpracy? Tak naprawdę nie ma jednej wspólnej sumy. Każda firma ma swój własny próg wejścia. Opłata aktywacyjna wynosi od kilkudziesięciu złotych, do kilkuset złotych. Chociaż bywają i takie gdzie zestaw startowy wynosi nawet kilka tysięcy. Z drugiej strony są i takie firmy gdzie nie ponosi się żadnych kosztów rozpoczęcia współpracy. Jednak nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania, ponieważ przyciąga to dużo cwaniaków. Struktura się zapełnia, jednak jest to martwa struktura, która nic nie robi.

Opłata aktywacyjna, starter, zestaw startowy, to tylko niektóre określenia opłaty jaka ponosi się przy rozpoczęciu współpracy w marketingu sieciowym. Często taka opłata jest za dostęp do materiałów, próbek, systemu. Ważne jest to, aby z samej opłaty aktywacyjnej nie była naliczana prowizja dla osoby polecającej. Chyba że w opłacie aktywacyjne doliczony jest produkt, który wraz z aktywacją się otrzymuje.

Zwrot z inwestycji w marketingu sieciowym

Aby rozpocząć tradycyjny biznes potrzebny jest wkład. Nie mam na myśli o działalności typu sprzedawca/przedstawiciel handlowy dla jakiejś firmy, bo to bardziej jest forma pracy etatowej tylko inaczej rozliczana. Mam na myśli sytuacje, gdzie sam dla siebie jesteś szefem. Jesteś odpowiedzialny za wszystko, za klientów, za produkt, usługę, marketing itp. Zawsze jest potrzebna jakaś inwestycja. Jeśli chcesz zająć się usługami np. remonty mieszkań to potrzebujesz narzędzi pracy i samochodu do transportu. Kosztuje to co najmniej kilka tysięcy złotych. Jeśli chcesz otworzyć sklep z używaną odzieżą, to potrzebujesz na start przynajmniej 20 tyś złotych. Zawsze ponosi się koszty inwestycji przy otwieraniu każdego biznesu. Niektóre wymagają mniejszego wkładu inne większego. W trakcie prowadzenia biznesu również ponosi się koszty. Są to zwykłe koszty jak i też inwestycje na rozwój biznesu.

W związku z taką sytuacją, że uruchomienie tradycyjnego biznesu wiąże się z kosztami, to zwrot z inwestycji przychodzi później. Jeśli otworzenie lumpeksu kosztowało Cię 20 tyś złotych, a miesięcznego zysku z niego masz 3 tyś złotych, to dopiero po 7 miesiącach uzyskasz zysk z inwestycji. To i tak jest bardzo dobry wynik, bo często współczynnik ROI wypada zdecydowanie gorzej. W marketingu sieciowym jest niski próg wejścia. Za tą sprawą można uzyskać bardzo szybko zwrot z inwestycji. Jeśli koszty aktywacyjne wynoszą powiedzmy 39 złotych, to już w pierwszym dniu można uzyskać zysk z inwestycji. Raczej niemożliwe jest to do uzyskania w innym biznesie.

Marketing sieciowy dla początkujących

Doświadczenie czy umiejętności się przydają, jednak rozpocząć współpracę z firmą w marketingu sieciowym można bez takich atutów. Co prawda biznes można również otworzyć nie mając pojęcia jak to robić, jednak jest to bardzo ryzykowne. Marketing sieciowy przyciąga często osoby, które nigdy wcześniej nie miały z nim do czynienia. Nie miały również doświadczenia w prowadzeniu jakiegokolwiek innego biznesu. Jednak rezultaty pokazują, że nie jest to konieczne, bo osoby, które wcześniej nie miały styczności z biznesem świetnie sobie radzą i osiągają sukces.

Marketing sieciowy jest świetnym sposobem na naukę biznesu. Nie raz o tym mówiłem i zawsze będę to powtarzał. Dla mnie tak było, bo mnie marketing sieciowy bardzo dużo nauczył i wciąż uczy. W marketingu sieciowym są przeważnie niższe koszty prowadzenia i działania w nim. Dlatego można sobie pozwolić, aby być początkującym i uczyć się tego wszystkiego jednocześnie działając i generując zyski.

marketing sieciowy zespółPodejmując współpracę w marketingu sieciowym przeważnie dostajemy wsparcie innych osób. Głównie jest to wsparcie od osoby, która nas wprowadziła, lub kogoś, kto pełnił tę rolę. Jeśli taka osoba nie kwapi się aby nam pomóc, to można poszukać wsparcia wyżej. Powinien znaleźć się w każdej grupie przynajmniej jeden lider, który tworzy zespół i daje wsparcie. Jeśli nie masz takiego wsparcia, a samemu nie czujesz się na siłach, aby to zorganizować, to zmień sponsora i grupę. Zespół w marketingu sieciowym ma duże znaczenie. Jeśli przy współpracy z firma kilka osób z doświadczeniem w branży stworzy zespół i system wsparcia, to będzie taka sytuacja owocowała dla wszystkich osób, nawet raczkujących w marketingu sieciowym. Jednak zespół z prawdziwego zdarzenia, taki  dream team z dużym wsparciem i gotowym systemem nie często się zdarza. Jednak istnieją i dają one niesamowite możliwości przy współpracy w marketingu sieciowym. Warto o tym pamiętać przy chęci rozpoczęcia współpracy w marketingu sieciowym.

Większa część obowiązków po stronie firmy

Niedawno mówiłem o tym, że w marketingu sieciowym partner nie jest właścicielem firmy, lecz osobą współpracującą. Ma to swoje złe jak i dobre strony. Dobrą stroną jest to, ze bardzo wiele obowiązków jest po stronie właściciela firmy. To firma dba o to, aby towar, czy usługa było najwyższej jakości. Aby wszystko było dostarczane na czas dla klientów. Wypłaty dla partnerów też są po stronie firmy, więc jeśli Ty pozyskasz osoby do współpracy, to się tym nie przejmujesz, bo firma będzie się z nimi rozliczać. W zasadzie przede wszystkim jedno zadanie jest po stronie partnera. Zadaniem partnera w marketingu sieciowym jest przyprowadzenie klienta, lub partnera do firmy. Czyli 80% obowiązków, a czasami i więcej jest po stronie firmy, z którą się współpracuje. W przypadku prowadzenia własnego biznesu, o wszystko musisz zadbać samemu.

Mniejsze ryzyko

Załóżmy, że rozpoczynasz biznes. Niech będzie to firma działająca w branży hydraulicznej. Kupujesz sprzęt,  zatrudniasz kilku ludzi. Wydajesz niemal wszystkie swoje oszczędności na to wszystko. Szukasz zleceń i nagle bingo, dostajesz świetne zlecenie. Masz zająć się kanalizacją przy remoncie bulwaru miejskiego. Cieszysz się, bo jest to duże zlecenie i dobrze na tym zarobisz. Świetny start biznesu, trudno wyobrazić sobie lepszy. Wykonałeś swoją pracę i czekasz na pieniądze. Okazuje się jednak, że główny zleceniobiorca oszukał wszystkich. Wziął zlecenie i pozlecał kolejne prace innym firmą. Dostał za to pieniądze, następnie pozamykał wszystko w kraju i wraz z rodziną wyjechał do Argentyny. Oczywiście nie dając innym żadnych pieniędzy za wykonaną prace. Taka sytuacja miała miejsce przy remoncie bulwaru w moim mieście. Natomiast na głowę właściciela firmy hydraulicznej został wylany kubeł zimnej wody. ZUS musi opłacić, pracownikom pensje musi zapłacić, pracownikom ZUS musi opłacić. To jest bardzo dużo pieniędzy. Przy okazji przydałoby się też mieć za co żyć. W prowadzeniu biznesu są różnego rodzaju ryzyka i zagrożenia. Nieuczciwi ludzie, nie wypłacane na czas pieniądze, zawodny sprzęt, nieuczciwi wspólnicy itp.

Przewagą w marketingu sieciowym jest to, że posinisz mniejsze ryzyko. Największym ryzykiem może być co najwyżej, że firma z którą współpracujesz okazuje się nieuczciwa. Oczywiście nie mówię tu o przypadkach kiedy mamy do czynienia z piramidą finansową. Warto mieć podstawową wiedzę, aby nie dać się złapać w piramidę finansową. Musisz wiedzieć czym jest marketing sieciowy i odróżniać go od innych rzeczy, to nie jest trudne. Jeśli też prześledzisz historię właściciela firmy to również będziesz wstanie oszacować, czy współpraca z tym człowiekiem jest ryzykowna, czy przeciwnie. Jeśli nawiązujesz współpracę z poważną firmą, którą zarządza poważny człowiek, to nie ma ryzyka, że firma nagle zniknie, lub że prowizje nie będą wypłacane partnerom. Posłuchaj na żywo o możliwości współpracy z poważną firmą. Wejdź na tę stronę.

Wpisz swój email aby dostać więcej informacji

Imie: email:

Facebook Comments

Kliknij proszę w przycisk 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Chcesz zacząć zarabiać w domu przez internet?

Poznaj 5 prostych kroków do zarabiania w domu przez internet.

pobierz teraz

Pobierz Bezpłatnie!