Marketing sieciowy co to jest?

Kliknij prosz臋 w przycisk 馃檪

Marketing sieciowy cz臋sto budzi wiele emocji. Nie ma w tym nic dziwnego, poniewa偶 daje on ogromn膮 szans臋 dla ka偶dego. Dla ka偶dego, ale z ca艂膮 pewno艣ci膮 nie dla wszystkich. Marketing sieciowy jest mo偶liwo艣ci膮 dla tych kt贸rzy chc膮 i mog膮. W poni偶szym artykule wyja艣ni臋 najpro艣ciej jak si臋 da czym jest marketing sieciowy.

Czym nie jest marketing sieciowy

Zacznijmy od tego czym nie jest marketing sieciowy. Przez ignorancje i brak podstawowych informacji zasz艂o wiele nieporozumie艅. Rozmawiam z wieloma lud藕mi i sam jestem cz臋sto zaskoczony jak wiele os贸b ma problem ze zrozumieniem podstawowych rzeczy, czy r贸偶nic.

Marketing sieciowy nie jest piramida finansow膮

Spotka艂e艣 si臋 z tym, 偶e gdy opowiadasz komu艣 o mo偶liwo艣ciach jakie daje marketing sieciowy, to ta osoba stwierdza, ze to piramida finansowa? Jestem pewny, 偶e gdy cho膰 raz prezentowa艂e艣 komu艣 plan to kto艣 tak stwierdzi艂. Z tym objawem ludzkiego debilizmu spotka艂em si臋 wielokrotnie. Za ostro? Wr臋cz przeciwnie, bo je艣li kto艣 nie odr贸偶nia piramidy finansowej od marketingu sieciowego to ma piramidalny problem.

Teraz uwaga, bo to wa偶ne. Piramida finansowa to taki tw贸r, gdzie zyski uczestnik贸w bior膮 si臋 z wp艂at kolejnych os贸b. Te op艂aty s膮 za… no w艂a艣nie tutaj produktu nie ma 偶adnego. Czasami si臋 wmawia jedynie, ze wyst臋puje w nim jaki艣 wirtualny produkt, ale w rzeczywisto艣ci to go nie ma. Jest to po prostu robienie ludzi w balona. Jak kto艣 da si臋 zrobi膰 w balona to robi dalej innych w balona aby jak najwi臋cej zarobi膰. Pr臋dzej czy p贸藕niej balon tak si臋 nadmucha, ze musi p臋kn膮膰. Nie wyst臋puje tam obrotu 偶adnym towarem, wi臋c to pr臋dzej czy p贸藕niej szlag trafia, a wielu naiwnych, op臋tanych rz膮dz膮 zysku bez wysi艂ku ko艅czy z r臋k膮 w nocniku.

Marketing sieciowy nie jest piramid膮 finansow膮 z prostej przyczyny, tutaj wyst臋puje obr贸t towarem. Zyski bior膮 si臋 z obrotu konkretnym towarem. Cena nie jest sztucznie zawy偶ona, po prostu ten zysk bierze si臋 z tego, 偶e s膮 tu na to pieni膮dze aby wynagradza膰 aktywnych partner贸w. Jak to si臋 dzieje, wyja艣niam w dalszej cz臋艣ci.

Marketing sieciowy nie jest sprzeda偶膮

Chocia偶 marketing sieciowy opiera si臋 na obrocie towarem, to dzia艂anie w marketingu sieciowym nie polega na sprzeda偶y. Nie jest to zakupienie kilku palet towaru i wyruszenie w rynek aby wr贸ci膰 z pieni臋dzmi. Nie polega to r贸wnie偶 na bieganiu z katalogiem i zbieraniu zam贸wie艅 na produkty. Z racji tego, 偶e wyst臋puje tu unikalny wysokiej jako艣ci produkt to daje mo偶liwo艣膰 odsprzeda偶y produktu i zarabianie na mar偶y. Nie mniej jednak w贸wczas b臋dzie to po prostu sprzeda偶. Mo偶na zarobi膰 par臋 groszy, ale prawdziwe pieni膮dze bior膮 si臋 z tworzenia sieci. W艂a艣nie na tym polega marketing sieciowy, na budowaniu sieci konsumenckiej.

Czym jest marketing sieciowy?

My艣l臋, 偶e wyja艣nili艣my ju偶 sobie czym marketing sieciowy definitywnie nie jest. Teraz przejd藕my do wyja艣nienia co to jest marketing sieciowy. Aby 艂atwo by艂o to zrozumie膰 wyja艣ni臋 to na przyk艂adach.

Jak to si臋 zacz臋艂o?

 

Marketing przechodzi艂 ewolucj臋. Pierwszym etapem handlu by艂 tak zwany handel wymienny. Tak w艂a艣nie funkcjonowa艂a ludzko艣膰 kilka tysi臋cy lat temu. My艣liwy wymienia艂 si臋 z rolnikiem mi臋sem za uprawy. 呕ywno艣膰 wymieniano na ubrania i narz臋dzia i tak dalej. Pieni膮dze pojawi艂y si臋 na kilka stuleci przed nasz膮 er膮. Unormowa艂y one nieco handel, kt贸ry m贸g艂 si臋 rozwija膰 w szybszym tempie. Bardzo szybko unormowa艂o si臋 to do formy handlu gdzie towar przechodzi drog臋 od producenta do sprzedawcy z kilkoma po艣rednikami. Tak ta forma handlu dzia艂a dotychczas. Z perspektywy ca艂o艣ci marketing sieciowy jest now膮 form膮 handlu. W zwi膮zku z tym nazywany jest marketingiem XXI wieku.

Jak dzia艂a klasyczna forma handlu?

Klasyczna forma handlu wygl膮da nast臋puj膮co. Producent produkuje towar. Powiedzmy, 偶e tym towarem b臋dzie po prostu kawa. Pomijaj膮c fakt, 偶e kaw臋 oprawia si臋 wy艂膮cznie w dobrze nas艂onecznionych miejscach i odpowiednim klimacie. Ro艣nie ona w pasie oko艂or贸wnikowym i raczej na po艂udniowej p贸艂kuli. Jednak palona kawa mo偶e by膰 w r贸偶nych cz臋艣ciach 艣wiata. Mo偶e by膰 palona i produkowana we W艂oszech, w Hiszpanii, czy w Polsce. Powiedzmy, 偶e nasz producent kawy pochodzi z W艂och. Produkuje dobr膮 kaw臋, kt贸ra zdoby艂a uznanie nawet i w Polsce. W zwi膮zku z tym musia艂y powsta膰 hale i hurtownie na terenie naszego kraju. Prosto z w艂oskiej palarni kawa najpierw trafia do magazyn贸w ulokowanych we W艂oszech. Z w艂oskiego magazyny transportowana jest do polskiego magazyny. Dopiero polska hurtownia dba o to aby ta w艂oska kawa trafi艂a na p贸艂ki sklepowe. Zanim to si臋 jednak stanie, to handlowiec musi uzgodni膰 to z marketami aby w tych miejscach sprzedawa膰 t膮 w艂osk膮 kaw臋. Jak ju偶 dojdzie do porozumienia to market zamawia kaw臋, kt贸ra jest transportowana z hurtowni do marketu. Aby klient chcia艂 kupi膰 t膮 kaw臋, to trzeba jeszcze wyda膰 mn贸stwo pieni臋dzy na reklam臋. Na ko艅cu za po艣rednictwem pracownika marketu kawa jest sprzedawana klientowi. Jak my艣lisz kto za to wszystko zap艂aci? Dok艂adnie tak, my czyli klienci p艂acimy za ca艂y ten 艂a艅cuch pokarmowy.

Podsumujmy to. Jest producent, kt贸ry produkuje towar. Towar trafia do magazyn贸w, a dalej do hurtowni. Po drodze jest transport, czyli logistyka. Z hurtowni musi trafi膰 na p贸艂ki sklepowe wi臋c trzeba dogada膰 si臋 z marketami. Tutaj swoja rol臋 wykonuj膮 handlowcy. Jak ju偶 si臋 dogadaj膮, to towar trafia do sklepu. Po raz kolejny trzeba u偶y膰 do tego transportu. Jednak aby klient by艂 sk艂onny kupi膰 ten towar, to trzeba jeszcze go zareklamowa膰. Wszystko to generuje olbrzymie koszty po艣rednie dochodz膮ce do 75% ceny towaru, za kt贸re zap艂aci i tak klient.

Marketing sieciowy polega na dystrybucji towaru bezpo艣rednio od producenta do konsumenta. Pomija si臋 niemal偶e ca艂y ten 艂a艅cuch pokarmowy w tym 偶ar艂oczn膮 cz臋艣膰 jak膮 jest reklama. Chocia偶 nie tylko reklama jest kosztowna, bo okazuje si臋, 偶e hurtownie i sklepy, czyli ogniwa 艂膮cz膮ce producent贸w z klientem ko艅cowym zarabiaj膮 najwi臋cej pieni臋dzy. Marketing sieciowy jest w tym momencie ta艅szy w dystrybucji. Dzi臋ki pomini臋ciu wi臋kszo艣ci po艣rednik贸w zosta艂o mn贸stwo pieni臋dzy, kt贸rymi firma jest ch臋tna dzieli膰 si臋 ze swoimi klientami i zarazem partnerami.

Ewolucja handlu do marketingu sieciowego

Na pocz膮tku poprzedniego stulecia pojawi艂 si臋 handel bezpo艣redni. W tym przypadku handlowiec oferowa艂 towar bezpo艣rednio konsumentom, a od tego zale偶a艂o jego wynagrodzenie. Na rynku pojawi艂o si臋 wiele wybitnych handlowc贸w z ponadprzeci臋tnymi umiej臋tno艣ciami. Sprzedawali jak szaleni i byli w tym niezwykle skutecznie. Potrafili dzi臋ki temu doj艣膰 do imponuj膮cych fortun.

Kolejny etap to nauczanie przez wybitnych handlowc贸w innych handlowc贸w tego fachu. Handlowiec za nauczanie swoich wychowank贸w otrzymywa艂 procent od ich sprzeda偶y. W tym momencie zacz臋艂y powstawa膰 pierwsze firmy nowo tworz膮cego si臋 modelu ekonomii. Powsta艂y pierwsze plany prowizyjne, kt贸re opr贸cz wynagrodzenia za sprzeda偶 indywidualn膮 zapewnia艂y r贸wnie偶 premie za 艂膮czne obroty sieci sprzeda偶y.

Marketing sieciowy XXI wieku nie polega na sprzeda偶y. Marketing sieciowy to budowanie sieci konsumenckiej, gdzie po prostu b臋dzie si臋 w swoim zakresie konsumowa膰 dany produkt. Czyli zamiast i艣膰 do sklepu po kaw臋, zamawiasz j膮 na w艂asny u偶ytek bezpo艣rednio od producenta w sklepie internetowym. Dostajesz dzi臋ki temu kaw臋 dobrej jako艣ci w lepszej cenie, a do tego ten sklep Ci jeszcze za to zap艂aci. Czyli za wydane pieni膮dze otrzymasz towar i cz臋艣膰 pieni臋dzy z powrotem. Id膮c do zwyk艂ego marketu za wydane pieni膮dze otrzymasz tylko towar.

Tak膮 informacj膮 mo偶esz podzieli膰 si臋 z innymi, w taki sam spos贸b jak robisz to na co dzie艅. Pomy艣l ile razy to Ty dokonujesz wyboru z czyjego艣 polecenia? Idziesz do kina na film, bo kto艣 Tobie powiedzia艂, 偶e warto go obejrze膰. Idziesz do restauracji, bo kole偶anka powiedzia艂a Tobie, 偶e jest tam 艣wietne jedzenie. Skorzystasz z us艂ug fryzjera, bo Ba艣ka do niego chodzi i zawsze Ci m贸wi, 偶e ten fryzjer jest 艣wietny. To si臋 dzieje non stop. Ca艂y czas kto艣 Ci co艣 poleca, a Ty z tego czasami korzystasz. R贸wnie偶 i Ty ca艂y czas co艣 polecasz i wiele os贸b korzysta z poleconych przez Ciebie produkt贸w i us艂ug. Ka偶dego dnia kto艣 korzysta z poleconych przez Ciebie produkt贸w, czy us艂ug. Pytanie co otrzymujesz w zamian? Czy偶by nic?

Firma w marketingu sieciowym wynagrodzi Ciebie za polecenie innym ich produktu. Ma艂o tego, tamtym osob膮 r贸wnie偶 ta firma zap艂aci za plecenie kolejnym osob膮 ich produkt贸w. Tobie za艣 zap艂aci za 艂膮czny obr贸t takiej stworzonej przez Ciebie sieci konsumenckiej. Tak w艂a艣nie dzia艂a marketing sieciowy, zainteresowany?

Chcesz zarabia膰 na piciu kawy?

Odbierz bezp艂atne materia艂y

Jak zdoby膰 lawin臋 czytelnik贸w na blogu?

Pobierz teraz bezp艂atnie poradnik


Facebook Comments

Kliknij prosz臋 w przycisk 馃檪

You may also like...

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Masz za ma艂o czytelnik贸w na blogu?

Poznaj sprawdzone metody na zdobywanie lawiny czytelnik贸w na blogu

pobierz teraz

Pobierz Bezp脙锟矫柯絘tnie!