Lista Mailingowa – czym ona jest?

Kliknij proszę w przycisk 🙂

Lista mailingowa to narzędzie, które generuje pieniądze w internecie. Wysokość zarobków jest zależna od wielkości, ale też od jakości listy mailingowej. Aby zacząć budować swoją własną listę mailingową należy zrozumieć kilka podstawowych rzeczy. Lista mailingowa to potężne narzędzie, jednak aby zaczęło działać musi być obsługiwane przez sprawną osobę. Inną sprawą jest to, że wielu by chciało posiadać i posługiwać się listą mailingową, aby zarabiać za pomocą email marketingu. Jednak pomimo wielu starań ich lista mailingowa liczy jedną zapisaną osobę, bo samemu zapisali się u siebie. Jak zacząć budowanie listy mailingowej, aby nie było rozczarowań dowiesz się w dalszej części.

Postawmy sprawę jasno, listlista mailingowaę mailingową stanowią ludzie. Do każdego człowieka, co zapisał się na Twoją listę mailingową, masz kontakt mailowy. Możesz w każdej chwili wysłać do tej osoby wiadomość, o treści jaką tylko chcesz. Może to być wiadomość z ofertą sprzedaży jakiegoś produktu np. kawy. To tak samo jakbyś poszedł do kogoś, z kim masz kontakt i również takiej osobie zaproponowałbyś kupno kawy. Ta osoba zgodzi się, bądź nie. To zależy od wielu czynników. Wiadomo, że większe szanse dokonania sprzedaży są, jeśli masz dobre relację z tą osobą, jesteś dla niej autorytetem, lub po prostu lubicie się. Twoje szanse również są większe jeśli sprawnie idzie Ci przedstawienie powodów, dla których ta osoba ma kawę kupić, czyli potrafisz dobrze przeprowadzić rozmowę handlową. Podobnie jest w internecie. Twoje szanse na sprzedaż rosną, jeśli masz zbudowane relację z osobą zapisaną na Twoją listę. Lepszy efekt uzyskasz, jak stworzysz dobrą ofertę, którą następnie wyślesz na jego skrzynkę. Nie zmienia to faktu, że taka osoba może kupić, albo odmówić. Można podnieść skuteczność, ale nigdy nie wzrośnie ona do 100%.

Raczej nie da się wyżyć posiadając kontakt z jednym potencjalnym klientem. O ile ten kontakt co miesiąc za Twoim pośrednictwem nie kupuje nieruchomości, z którego Ty masz przynajmniej kilka tyś złotych prowizji, to musisz coś zrobić aby nie zbankrutować. Rozwiązaniem jest oczywiście baza takich kontaktów. Nie masz w swojej bazie tylko jednego potencjalnego klienta, któremu oferujesz kawę. Tworzysz całą bazę kontaktów. Część z tych osób kupi od razu. Inni stwierdzą, że nie teraz, ale może później będą mieli ochotę na kawę, a jeszcze inna część odmówi, no nie pije kawy, albo woli inną. Zamiast bazy kontaktów może to być po prostu zasięg Twojej działalności. Stawiasz kawiarnię i masz zasięg do potencjalnych klientów. Stoi ona w środku osiedla gdzie mieszka określona ilość osób. Czyli Twój zasięg stanowią osoby, które mieszkają w okolicy. Część z nich, czyli jakiś procent stanie się Twoimi klientami. Pytanie jak duże jest to osiedle. Jeśli jest małe, bo składa się z 10 domów, w których mieszka łącznie 40 osób, to nie będziesz miał wielu klientów w swojej kawiarni. Będzie to zaledwie kilka osób spośród całego zasięgu. Natomiast jeśli kawiarnie postawisz w miejscu, gdzie, w okolicy mieszka 4 tyś osób, to będziesz mieć znacznie więcej klientów.

Oczywiście to co tu napisałem jest bardzo uproszczone. Zasięg potencjalnych klientów jeśli chodzi o taki punk jak kawiarnia trochę inaczej się liczy. Liczbę klientów zmieni chociażby fakt, że okolice kawiarni dziennie mijają setki, czy tysiące ludzi. Specjalnie to prosto pokazałem, aby łatwo było zrozumieć o co w tym wszystkim chodzi. Wszystko po to abym przykład mógł łatwo przełożyć na internet i listę mailingową. Mówiąc o liście mailingowej mówimy o zasięgu jaki posiadamy. I tak gdy na Twojej liście jest zaledwie kilkadziesiąt osób, to Twój zasięg jest niewielki. W konsekwencji nie sprzedaż wielu produktów, chociażby tej kawy. Część z tych osób kupi od razu, bardzo wiele się zawaha i na razie nic z tego nie będzie, a część po prostu zrezygnuje. Dokładnie tak samo jak w poprzednim przykładzie. Liczba Twoich klientów rośnie proporcjonalnie do ilości osób, które zapisują się na Twoją listę. Posiadając listę mailingową na 10 tyś kontaktów, można mówić o zasięgu wielkości większego osiedla lub małego miasteczka. Oczywiście pod warunkiem, że masz dobre relacje zbudowane z osobami na liście . Wtedy będziesz z całą pewnością mógł cieszyć się całkiem niezłą sprzedażą.

To jest bardzo ważne aby zrozumieć jaki potencjał drzemie w liście mailingowej, aby tego nie schrzanić. Budując listę mailingową tworzysz swój zasięg, czyli jak daleko możesz dotrzeć z ofertą swojego produktu. Pamiętaj przy tym jedno. Trzeba nieźle się natrudzić aby pozyskać osobę na listę mailingową. Musisz się nagimnastykować aby ktoś zapisał się. Wszystko jednak można bardzo szybko zepsuć. Musisz po pierwsze zdobyć zaufanie tych osób. One zapisały się na listę z jakiegoś powodu. Być może chciały otrzymać rozwiązanie na jakiś problem, Twoim zadaniem jest aby dać im to po co przyszli. Jeśli jest to wartościowe i działa, to zdobędziesz zaufanie. Po drugie nawiąż i utrzymuj relację. Pierwszy krok masz za sobą, on jest najtrudniejszy. Teraz nie pozwól aby o Tobie zapomnieli. Wyślij kolejne wiadomości z kolejnymi cennymi uwagami, radami o rozwiązaniami. Nawet płatnymi rozwiązaniami. Nie czaj się. Dałeś już coś gratis i się wywiązałeś, teraz czas na rewanż. Musisz utrzymywać ciągły kontakt. Wysyłaj wiadomości z informacjami, radami, z wartością, ale i też komercyjne z ofertą kupna produktu. Jeśli wiadomości będziesz wysyłać rzadziej niż raz na tydzień, to osoby na Twojej liście zapomną w ogóle kim jesteś. Utrzymuj kontakt jak najczęściej. Wysyłaj wiadomości nawet każdego dnia. Podnieś pułap relacji z listą i stwórz fanpage, na który zaprosisz te osoby. Na fanpage zaś publikuj kilka razy dziennie jakieś rzeczy. W ten sposób utrzymasz wysoki kontakt z listą mailingową, a to jest niezwykle ważne.

Pamiętaj też o sposobie w jaki kontaktujesz się z listą. Baza mailingowa to nie są po prostu liczby. Wskaźnik subskrybentów pokazuje ile osób zapisało się na Twoją listę i czeka na wiadomość od Ciebie. Jeśli Twoja lista liczy 10 tyś subskrybentów to gdy wysyłasz mailing wyobraź sobie, że stoisz na mównicy i przemawiasz przed tyloma ludźmi. To jest bardzo poważna sprawa. Jeszcze ważniejsze jest to, że te osoby nie odczytują zbiorowo wiadomości od Ciebie. Każda osoba czyta wiadomość z osobna. Więc w swojej wiadomości wyrażaj się w taki sposób w jaki byś mówił do swojego przyjaciela. Niech czuje sympatie z Twojej strony i niech ma świadomość, że ta wiadomość jest kierowana indywidualnie do niego. Wszystko jest w Twoich rękach. To jak sprawnie będziesz posługiwał się listą mailingową będzie miało wpływ jak dużo będziesz mógł dzięki temu zarobić i czy te osoby będą do Ciebie wracać.

Chcesz zarabiać na piciu kawy?

Odbierz materiały

Facebook Comments

Kliknij proszę w przycisk 🙂

2 przemyślenia nt. „Lista Mailingowa – czym ona jest?

  • Ja próbuję zarabiać bez list mailingowych i jak na razie wychodzi mi to całkiem dobrze. Nie lubię wyskakujących okienek na starcie. Ale wracając do adremu, ciągle myślę o tym, żeby jednak takową listę stworzyć, żeby przyśpieszyć moje zarabianie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Chcesz zacząć zarabiać w domu przez internet?

Poznaj 5 prostych kroków do zarabiania w domu przez internet.

pobierz teraz

Pobierz Bezpłatnie!