Jak zapraszac na spotkania w mlm

Kliknij proszę w przycisk 🙂

Jest to coś co sprawia problem wielu osobą. Jestem w stanie to zrozumieć, bo sam byłem kiedyś w takiej sytuacji. Gdy miałem wykonać telefon i załatwić jakaś sprawę np. umówić się na spotkanie, to słuchawka telefonu w magiczny sposób przybierała na wadze i ważyła co najmniej tonę. Niewątpliwie wywoływało to u mnie duży stres, tak że ciężko było mi się zebrać aby wykonać ważny telefon. Wiem, że niektórzy mają taką wrodzoną zdolność do prowadzenia rozmów w sposób płynny i naturalny, ja tak nie miałem. Znalazłem jednak sposób, aby to przezwyciężyć, zatrudniłem się w telemarketingu. W ten sposób nauczyłem się absolutnej podstawy, niezbędnej chyba w każdym biznesie, a już na pewno w marketingu sieciowym.

Z własnego doświadczenia wiem, że najlepszym lekarstwem na lęk przed rozmowami telefonicznymi jest po prostu wykonywanie jak największej ilości rozmów. Uwierz mi, że nic lepiej nie zadziała jak chwycenie telefonu i wykonanie rozmowy, następnie kolejnej rozmowy i kolejnej, i kolejnej. Początek może był trochę trudny, mówiłem drżącym głosem i myliłem słowa. Jednak szybko okazało się, że nie taki diabeł straszny. Naprawdę nie trwało to długo i zapomniałem o jakimkolwiek lęku przed wykonaniem rozmowy telefonicznej. Później zacząłem się tym bawić, sprawiało mi to przyjemność, testowałem różne rzeczy, których dowiedziałem się na szkoleniach. Powiem Ci, że szczerze to polubiłem, przynajmniej do czasu kiedy osiągnąłem taki pułap, gdzie nie mogłem już dalej się rozwijać. W ten sposób z gościa, który bał się telefonu stałem się jednym z najskuteczniejszych i najlepszych konsultantów telefonicznych.

Jak dzwonić i zapraszać na spotkania w mlm?

Przez telefon nic nie sprzedawaj. To jest błąd, który wiele osób popełnia w marketingu sieciowym. Chce umówić się na spotkanie, ale wdaje się w niepotrzebną rozmowę przekazując wszystkie informacje. Jest to mało skuteczne, rozmówca po drugiej stronie zazwyczaj zapamięta jedynie początek i koniec takiej rozmowy. Następnie kwestia koncentracji, zazwyczaj jak wyrwiesz jakąś osobę z jego zajęć, ta osoba nie poświęci Ci sto procent uwagi. Wyobraź sobie, że dzwonisz do znajomego, zaczynasz mu tłumaczyć na czym rzecz polega, a on w tym czasie przegląda tablicę na Facebooku. W pewnym momencie on sobie myśli „o czym on w ogóle do mnie mówi, że ja mam tu coś zarabiać?” Jak myślisz, jaka by była skuteczność takich rozmów? Masz racje, bardzo słaba. Telefon jest narzędziem, które ma posłużyć Ci do umówienia się na spotkanie i nic więcej. Dopiero na takim spotkaniu przekazujesz niezbędne informację. Tak przy okazji, gdy pracowałem w telemarketingu średni czas mojej skutecznej rozmowy, w której umówiłem spotkanie trwał 1 minutę. Byłoby krócej, ale musiałem jeszcze uzyskać dane i adres tej osoby, aby przesłać zaproszenie.

Pracuj z listą i notatnikiem lub kalendarzem. Ufam, że masz sporządzoną listę napisaną ręcznie lub w komputerze. Jak masz ją na dysku komputera, to możesz ją sobie wydrukować dla wygody. Ważne by przy każdym kontakcie znajdowało się trochę miejsca na notatkę. Po wykonaniu rozmowy w tym miejscu zapisujesz sobie rezultat, czyli np. że spotkanie umówione, albo nie odbiera, lub dzwonić w innym terminie. Dzięki temu nie pogubisz się, będziesz wiedział do kogo już dzwoniłeś lub do kogo należy zadzwonić powtórnie. Kalendarz lub notatnik posłuży do zapisywania terminu i miejsca spotkania, oraz oczywiście z kim to spotkanie ma się odbyć.

Następna sprawa to skrypt rozmowy. Zaplanuj sobie co chcesz powiedzieć, to ułatwia sprawę. Treść skryptu rozmowy możesz sobie zapisać i wydrukować. Trzeba pamiętać, że inaczej będzie wyglądała rozmowa z kimś kogo dobrze znamy, a inaczej z kimś kogo nie znamy w ogóle, a kontakt mamy z polecenia. Z osobami które znasz umawiasz się dokładnie tak samo jak na kawę, czy piwo. Z osobami z polecenia, na wstępie rozmowy przedstawiasz się i mówisz, że kontakt masz od Ixińńskiego. Ewentualnie można powiedzieć, że nasz wspólny znajomy Ixsiński chciał bym do Pana zadzwonił, ponieważ to może Pana zainteresować. Wypadało by też zapytać, czy może w tej chwili rozmawiać. Czasami osoby po drugiej stronie słuchawki mogą prowadzić rozmowę w niezbyt miły sposób usiłując spławić dzwoniącego, a powodem tego może być fakt, że zadzwoniliśmy w nieodpowiednim momencie. Wyobraź sobie, że akurat jesteś pochłonięty ważną czynnością i w tym momencie ktoś do Ciebie dzwoni i przedstawia Ci jakąś propozycję. Reakcja najczęściej jest taka, że chcesz się go pozbyć jak najszybciej. Wystarczy na wstępie zapytać, czy może teraz rozmawiać i to załatwi sprawę. Jak nie może to obok kontaktu zapisujesz kiedy wykonać telefon ponownie. Sama rozmowa tak jak mówiłem ma być krótka, prosta, konkretna i ma na celu umówienie spotkania. Mówisz np. dzwonię krótko w ważnej sprawie, chcę przedstawić Panu propozycję biznesową i w związku z tym chcę z Panem się spotkać. Może być jutro o godzinie 10.00 czy woli pan godzinę 18.00? I tyle, nic więcej, jak będzie miał jakieś pytania, odpowiedz, że na wszystkie pytania bardzo chętnie odpowiesz na miejscu, bo to nie jest rozmowa na telefon.

Z pewnością w niektórych rozmowach pojawią się obiekcje, z niektórymi można sobie poradzić w bardzo prosty sposób. Z jakimi obiekcjami Ty się spotykasz, lub jakie przychodzą Ci do głowy? Zapisz je w komentarzu, a postaram się znaleźć odpowiedni argument. 


Wpisz swój email aby dostać więcej informacji

Imie: email:

Facebook Comments

Kliknij proszę w przycisk 🙂

5 przemyśleń nt. „Jak zapraszac na spotkania w mlm

  • Witam
    Piszesz, że stałeś się jednym z najlepszych konsultantów telefonicznych, proponowałbym, żebyś zrobił kurs dla takich konsultantów. Tak jak piszesz,
    „Telefon jest narzędziem, które ma posłużyć Ci do umówienia się na spotkanie i nic więcej”, właśnie, tylko umówić się na spotkanie, koniec, kropka. Jeszcze się z takim nie spotkałem, co by tylko zadzwonił, i się
    umówił. Jak zaczną gadać, to nie wiedzą kiedy przestać. Tak, że o tym szkoleniu, to poważnie, pomyśl.

  • Jeśli chodzi o drukowanie skryptu… to może się przydać na pierwsze rozmowy, gdy ktoś jest niewyćwiczony. Ale na dłuższą metę działa to negatywnie, bo choćby nie wiem jak zamknąć pytanie osoba po drugiej stronie telefonu zawsze może odpowiedzieć „zależy”, skrypt się sypie, a korzystający ze skryptu ma problem.

    • Piotrze, gdy słyszysz odpowiedź „to zależy” to jest sygnał do zamknięcia. W tym momencie pytasz od czego zależy i rozbijasz pojawiające się obiekcje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Chcesz zacząć zarabiać w domu przez internet?

Poznaj 5 prostych kroków do zarabiania w domu przez internet.

pobierz teraz

Pobierz Bezpłatnie!