Gdzie szukać osób do marketingu sieciowego?

Kliknij proszę w przycisk 🙂

Wiele osób działających w marketingu sieciowym zadaje sobie to pytanie: gdzie mam szukać ludzi do budowania mojej sieci w marketingu sieciowym? Jak dotrzesz go końca tego artykułu sam zobaczysz jakie to pytanie jest zabawne. Dlaczego? Bo poznasz tu odpowiedź, która być może Cię zaskoczy.

Jednak mało zabawny jest fakt, że większość osób nie potrafi za sponsorować do biznesu sieciowego ani jednej osoby. Bynajmniej jest to mało zabawne dla tych właśnie ludzi. No niestety, albo właśnie stety marketing sieciowy wynagradza Cię za to, że jesteś w stanie polecić komuś korzystanie z konkretnego produktu. Wiem, że to potrafisz, bo mogę się założyć, ze już wielokrotnie komuś coś poleciłeś. Mało tego, wiem, że robisz to na co dzień. Skąd to wiem? Bo każdy to robi. Każdego dnia coś komuś polecamy. Polecamy filmy do obejrzenia, salon fryzjerski, mechanika samochodowego, restaurację, kosmetyki, płyn do prania, alkohol, samochód. Mógłbym wymieniać tak w nieskończoność. Pomyśl tylko przez moment, co przez ostatnie 48 godzin poleciłeś komuś? Ja znam odpowiedź. Pozwól, że teraz pokażę Ci jak znaleźć osoby, którym będziesz mógł polecać marketing sieciowy jako sposób na zarabianie pieniędzy.

Lista to podstawa w marketingu sieciowym

Nawet zanim przyłączysz się do marketingu sieciowego, siedząc i słuchając planu w głowie przychodzi Ci na myśl kilka osób, którym możesz to pokazać. W tym momencie działają emocje. Widzisz plan i niesamowite możliwości jakie daje marketing sieciowy. Myślisz sobie „Kamila, Andrzej i Robert na pewno będą tym zainteresowani, muszę im to pokazać”. Wiem to z własnego doświadczenia. Kiedy po raz pierwszy widziałem plan to byłem zdumiony i podekscytowany marketingiem sieciowym. Już miałem w muslach kilka osób, którzy na pewno będą tym zainteresowani. Sam jeszcze nie podpisałem umowy i nie wykupiłem zestawu startowego kiedy te myśli mnie ogarnęły. To było istne szaleństwo

Jest tak naprawdę kilka możliwości. Możesz pomyśleć, że Ty rozumiesz idee marketingu sieciowego i możliwości jakie daje, ale po Tobie to już nikt tego nie skuma. Znam takich, którzy tak właśnie pomyśleli ponad 20 lat temu. Po nich do marketingu sieciowego przyłączyło się setki tysięcy a nawet milionów ludzi, go jednak go zrozumiały. Cały czas z takimi zresztą się spotykam, którzy uważają siebie za ostatnich inteligentnych na tym świecie. Jest też możliwość, która i mnie dotyczyła. W głowie kreujesz sobie krótką listę osób, które prawdopodobnie będą zainteresowane, którym chcesz pokazać plan. W myślach jest w stanie ogarnąć jedynie kilka osób. Poza tym od razu czuć tu amatorszczyzną. Wyobrażasz sobie tworzyć biznesplan w głowie na swój biznes, który ma generować obroty na poziomie kilkuset tysięcy złotych rocznie? Od razu wiadomo, że taki sposób działania skazuje na porażkę. Musisz stworzyć szczegółowy i solidny biznesplan. Jest on ogromnie ważnym narzędziem na każdym etapie rozwoju biznesu. Marketing sieciowy to biznes, który wielu osobom generuje obroty rzędu kilkuset tysięcy złotych. Oprócz Ciebie samego to nic nie stoi na przeszkodzie aby również Tobie takie obroty generował. Jednak jeśli swoją listę masz w głowie, to zapomnij o tym, bo to nie dla Ciebie.

Tworzenie listy w marketingu sieciowym

Lista to nic innego jak spisanie na kartce, lub najlepiej w dużym zeszycie wszystkich kontaktów. Często jest to nazywane listą stu. Czemu tak się ona nazywa? Być może dlatego, że statystycznie każda osoba zna troszkę ponad 100 osób. Jednak patrząc na listy znajomych na Facebooku można odnieść wrażenie, że ta liczba znacznie wzrosła.

tworzenie listy w marketingu sieciowymSporządź listę wszystkich osób jakie przyjdą Ci do głowy. Zacznij od tych najbliższych. Rodzina, przyjaciele, bliscy znajomi, osoby z pracy, ze studiów, z klubu, sąsiedzi itp. Jeśli nie masz do wszystkich kontaktu telefonicznego, lub chociaż e-mailowego, to nie przejmuj się i zapisz te osoby. W późniejszym etapie możesz zdobyć do tych osób nr telefonu i dopisać do listy. Taka lista powinna składać się z kilu rubryk. Dobrze jest gdy zawarte są w niej takie dane jak imię, nazwisko, nr telefonu, e-mail, opis i uwagi. To ostatnie zostawiasz puste, wypełniasz po kontakcie z daną osobą.

Gdy już lista jest zrobiona to następuje pewne ciekawe zjawisko. Lista zaczyna się kurczyć. Powiedzmy, że masz sporządzoną listę na około 150 osób. Całkiem nieźle, jednak gdy bierzesz ją w ruch i rozpoczynasz kontaktować się z osobami na liście, to zaczyna ona szybko się kurczyć. Właśnie to zjawisko przeraża tak wiele osób zajmujących się marketingiem sieciowym. Jednak niepotrzebnie, bo wystarczy zrozumieć jedną podstawową rzecz. Lista w marketingu sieciowym zawsze jest otwarta. Cały czas dopisuj do niej nowe osoby. Właśnie tak robią profesjonaliści i osoby, które zarabiają najwięcej w marketingu sieciowym. Dla tych osób lista jest zawsze aktywna. Dzięki temu lista nigdy się nie skończy.

Uwaga, bo teraz zdradzę Ci klucz do sukcesu w marketingu sieciowym. Wyznacz sobie cel, aby codziennie do listy dopisać nowy kontakt, lub kilka kontaktów. Nie musisz wcale ze wszystkimi dopisanymi osobami się skontaktować w celach biznesowych. Jednak każdego dnia przeglądaj tę listę i szukaj twórczych sposobów na utrzymanie kontaktu z tymi osobami. Jeśli wypracujesz w sobie tę umiejętność, to szybko przekonasz się jak wspaniały wpływ to ma na rozwijanie się twojego biznesu w marketingu sieciowym.

Gdzie i jak szukać nowych kontaktów

Biznes oparty o marketing sieciowy nie zrobisz w ukryciu nie wychodząc z domu. Podstawowym elementem w marketingu sieciowym są ludzie. Trudno poznać nowych ludzi ukrywając się przed całym światem. Wyjdź z domu i bądź towarzyski, nie bój się, bo nie ma absolutnie czego się obawiać.

Zabaw się, zapisz się na siłownie, na zajęcia sportowe, taniec itp. W takich miejscach jak klub fitness jest mnóstwo fantastycznych ludzi. Bądź towarzyski, nie bądź tylko tłem ale zacznij rozmawiać z tymi ludźmi, a szybko nawiążesz nowe znajomości.

Znajdź nowe hobby i kontaktuj się oraz spotykaj z osobami, które posiadają podobną pasję. Hobby jest ogromna ilość i są różnorodne. Hodowla rybek akwariowych, podróżowanie, fotografia, zbieranie znaczków, monet itp. Spotykaj i poznawaj ludzi, którzy podzielają Twoją pasję.

Znajdź miejsca, organizacje, kluby do których możesz dołączyć lub być uczestnikiem. W wielu miastach działają kluby przemawiania publicznego, a to tylko jedna z wielu opcji.

Bierz udział w eventach, szkoleniach itp. Są nawet przeprowadzane specjalne spotkania networkingowe. Polega to na tym, że w jednym miejscu przy jakiejś okazji zbiera się znaczna grupa ludzi w celu wymiany wizytówkami. Często na eventach jest przeprowadzana specjalna część networkingowa do tego celu. Nawet jeśli nie ma tego w agencie, to przecież na takich wydarzeniach są setki, czy tysiące osób, z którymi można porozmawiać i wymienić się kontaktami i wizytówkami.

Jak widzisz możliwości jest dużo. Tak naprawdę nie potrzebujesz żadnej z tych rzeczy, którą tutaj opisałem. Bo albo to Ci nic i tak nic nie da, albo kontakty jesteś w stanie zdobywać dosłownie wszędzie. Ja Ci mogę podać setki sposobów i możliwości zdobycia kontaktu. Mogę nawet rozrysować Tobie gotowy plan działania bardzo szczegółowo krok po kroku, co powiedzieć, jak rękę podać, na co skupiać wzrok. Co z tego, jeśli Ty i tak tego nie zrobisz, bo to wszystko zależy od Ciebie i jest w Twoich rekach. Może być i tak, że jesteś osobą towarzyską i nie masz absolutnie żadnego problemu z nawiązywaniem nowych znajomości wszędzie gdzie tylko się da. Ważne jest to, że jeśli nie posiadasz tej umiejętności, to Twoim jedynym wyjściem jest zdobyć ją. Musisz wyjść do ludzi i być towarzyskim. Nawiązuj rozmowę z obcymi ludźmi na przeróżne tematy. Nie pytaj o to czy ma taka osoba ogień, lub czy wie, która jest godzina. Jeśli nie wiesz jak rozpocząć taką rozmowę, to rzuć uwagę na temat tego co dzieje się wokół np. długiej kolejce przy kasie, chłód na zewnątrz itp. będzie to dobry pretekst do rozpoczęcia rozmowy. Pochwal tą drugą osobę, za fryzurę, za marynarkę, suknię, przebranie i masz kolejny sposób na rozpoczęcie rozmowy. Możliwości jest wiele. Musisz tylko wyzbyć się oporów, które Ciebie blokują. Przecież ten drugi człowiek nie wyśmieje Cię, ani nie da Ci w pysk, no chyba, że zaproponujesz od razu seks. Traktuj to jako trening i dobrą zabawę. Pamiętaj o szczerości, dobrym humorze i uśmiechu, a będzie Ci łatwiej. Dąż do tego, aby zawsze od nowo poznanej osoby pozyskać kontakt najlepiej nr telefonu.

Nie popełniaj przy tym podstawowego błędu. Nie napastuj nowo poznanych ludzi ofertą współpracy. Zwyczajnie dodaj te osoby do listy. Następnie znajdź sposoby na kreatywne rozwijanie relacji, a we właściwym momencie możesz pokazać im co masz do zaoferowania. Tak właśnie działają profesjonaliści. Jeśli obierzesz sobie za cel dopisywania 2 osób dziennie do listy, to w ciągu roku będziesz mieć ponad 700 nowych osób. Dużej części z tych osób możesz pokazać możliwości jakie daje marketing sieciowy.

Odbierz bezpłatne materiały i zacznij zarabiać w marketingu sieciowym

Jak zdobyć lawinę czytelników na blogu?

Pobierz teraz bezpłatnie poradnik


Facebook Comments

Kliknij proszę w przycisk 🙂

You may also like...

1 Response

  1. Michał P. pisze:

    Gratuluję pierwszego podcastu. Podstawowe informacje dotyczące marketingu sieciowego. Porównania przedstawione nieco pobieżnie ale jak na początek jest ok. Dobrze by było dać możliwość ściągnięcia sobie podcastów i odsłuchania np. w samochodzie lub na telefonie w podróży. Chyba, że gdzieś to przeoczyłem i jest taka możliwość. Pozdrawiam i powodzenia w następnych odcinkach

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Masz za mało czytelników na blogu?

Poznaj sprawdzone metody na zdobywanie lawiny czytelników na blogu

pobierz teraz

Pobierz Bezp��atnie!