Duplikacja kluczem do sukcesu w MLM

Kliknij proszę w przycisk 🙂

Marketing sieciowy polega między innymi, a może i przede wszystkim na budowaniu sieci konsumenckiej. Prawdziwe pieniądze pochodzą z obrotu całej struktury, nie ze sprzedaży własnej. To jest dosyć logiczne oraz zrozumiałe i pewnie większość się ze mną w tym miejscu zgodzi. Zatem zabierając się do działania najpierw tworzymy tak zwaną listę stu (o ile takowej jeszcze nie posiadamy). Następnie przechodzimy do umawiania spotkań, może też zaproszenie na konferencje. Tak to oczywiście się ma w tradycyjnym sposobie rozwijania biznesu, bo jeżeli używamy internetu to raczej nie umawiamy się z każdą osobą z listy na spotkanie w cztery oczy. Nie chcę Ci teraz mieszać, więc omówię sprawę na podstawie tradycyjnej formy, co i tak przekłada się na budowanie biznesu online.

Więc zaprosiliśmy osoby, aby przekazać im informację i propozycję współpracy w marketingu sieciowym, co dalej się dzieje? Tu sprawa ma się następująco, część będzie po prostu niezainteresowana, jeszcze inni stwierdzą, że jest to beznadziejny pomysł, argumentując to, że gdyby było to takie proste to by wszyscy to robili, lub że jest to piramida i zarabianie na innych, albo zapaleni wędkarze będą twierdzić, że tu musi być haczyk. Znajdą się też tacy, którzy zainteresują się i przystąpią do współpracy. To jest naturalne w procesie rekrutacji, nie wszyscy będą chcieli współpracować, ale też nie wszyscy będą negatywnie nastawieni. Tutaj nie ma co za bardzo podchodzić emocjonalnie, po prostu ten proces trzeba przejść, tak jak w dzieciństwie świnkę. Teraz pomyślisz, nie wszyscy przechodzą świnkę, masz rację, tak jak i nie wszyscy, którzy przystąpili do MLM będą sponsorować kolejne osoby.

To jeszcze nie koniec naszej drogi, rozwijanie sieci konsumenckiej nie polega tylko na rekrutowaniu kolejnych i kolejnych osób. Jeśli tak by się postępowało, to istnieje szansa, że życia nie wystarczy aby zbudować odpowiednią strukturę, która będzie tworzyć satysfakcjonujący obrót. Duplikacja, jest to słowo klucz w marketingu wielopoziomowym. Pomyśl tylko, jeżeli każdego dnia będziesz prezentować plan 3 osobą, przez 5 dni w tygodniu. To daje nam 15 osób tygodniowo i około 60 miesięcznie. Przy założeniu, że skuteczność takich prezentacji wynosi 10% czyli na każde 100 osób, którym pokażesz plan, przystąpi 10 osób, to po miesiącu masz strukturę 6 osób. Po roku Twojej pracy będzie to 72 osoby. Pominę fakt, że trzeba by było spotkać się z około 720 osobami, ale załóżmy, że masz odpowiednio duże koneksje, aby spośród wszystkich udało się zaprosić 720 osoby na spotkanie. Ale spokojnie, nie próbuje Cię zniechęcić, wręcz przeciwnie, czytaj dalej. Teraz podłóżmy te liczby do planu prowizyjnego jednego z popularniejszych MLM w Polsce. Załóżmy optymistycznie, że obrót grupy będzie wynosił 21600 punktów, co daje nam średnio 300 punktów na osobę (1pkt to trochę ponad 1,20zł) Jeżeli każda osoba jest przypisana bezpośrednio pod Tobą, to w takim przypadku Twoja prowizja wynosi 3240zł. Z doświadczenia jednak wiem, że jest to nierealne aby takie coś miało miejsce, bo nie ma szans aby 100% struktury zrobiło w miesiącu obrót. Zdecydowanie realnie można przyjąć, że około 10% do 20% struktury zrobi zakupy, to oczywiście jest zależne od wielu czynników, o których nie będę już tu się rozpisywał. Przy założeniu 20% skuteczności prowizja będzie wynosiła już około 250zł.

Taki zysk za miesiąc po roku wytężonej pracy, to nie brzmi zachęcająco, a miałem miałem Cię nie zniechęcać. No cóż, zrobiłem to celowo, aby pokazać Ci, że to nie do końca tędy droga wiedzie do sukcesu w MLM. Tak jak już wspomniałem wcześniej słowem klucz w marketingu wielopoziomowym jest duplikacja. Oznacza to mniej więcej tyle, że po zrekrutowaniu osoby do własnej struktury, należy nauczyć ją tego samego, czyli duplikować. Policzmy więc jak to by wyglądało. Załóżmy, że do struktury skutecznie w jednym miesiącu wprowadzi się jedną osobę i nauczy się ją tego samego. To znaczy, że nauczy ją się skutecznie wprowadzać jedną osobę w miesiącu, którą nauczy robić dokładnie to samo. Wówczas będzie to wyglądało w taki sposób. W 1 miesiącu jesteś samemu. W 2 miesiącu jest już was 2, w 3 jest was czworo, w 4 miesiącu już jest was 16. I tak dalej aż do 12 miesiąca, gdzie będzie was… 4112!

1. 1

2. 1+1=2

3. 2+2=4

4. 4+4=16

5. 16+16=32

6. 32+32=64

7. 64+64=128

8. 128+128=256

9. 256+256=512

10. 512+512=1028

11. 1028+1028=2056

12. 2056+2056=4112

Czyż nie wygląda to zupełnie inaczej? Właście w tym tkwi siła w marketingu sieciowym, ta siła jest w duplikacji. Nie będę już wyliczał jaka może być prowizja, jeżeli struktura liczy ponad 4 tysiące osób, ale uwierz mi ta prowizja jest satysfakcjonująca. Pamiętaj tylko, że nie wszyscy, których wprowadzisz do biznesu będą gotowi duplikować, to co Ty robisz. Może wszyscy by chcieli odnieść sukces, ale nie wszyscy są gotowi zapłacić cenę z góry. Dlatego nie rzucaj się na każdą nową osobę wprowadzoną do biznesu jak na ofiarę, próbując na siłę poprowadzić ją do sukcesu. Sukces w MLM nie polega na wykreowaniu każdej osoby wprowadzonej do struktury na lidera, lecz odszukaniu tych, którzy są gotowi przyjąć Twoją pomoc.

 

Wpisz swój email aby dostać więcej informacji

Imie: email:

Jak zdobyć lawinę czytelników na blogu?

Pobierz teraz bezpłatnie poradnik


Facebook Comments

Kliknij proszę w przycisk 🙂

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Masz za mało czytelników na blogu?

Poznaj sprawdzone metody na zdobywanie lawiny czytelników na blogu

pobierz teraz

Pobierz Bezp��atnie!