Dobór słów kluczowych - Expert Partner

Dobór słów kluczowych

Kliknij proszę w przycisk 🙂

Czy wiesz, że właściwy dobór słów kluczowych ma szczególne znaczenie dla Twojej strony internetowej? Być może wiesz o tym doskonale. Dlatego stosujesz optymalizację SEO na swoim blogu pod odpowiednie frazy kluczowe. To z kolei przynosi Tobie doskonały efekt w postaci dużej ilości wejść na Twoją stronę z wyszukiwarki Google. Jeśli tak nie jest to zapoznaj się z tym artykułem. Następnie wykorzystaj te wiedzę, a efekt będzie piorunujący.

Jeśli miałbym wskazać na to jakie czynniki mają znaczenie na sukces bloga to jednym z najważniejszych elementów jest dobór słów kluczowych. Obok wartościowej treści, regularnie publikowanych artykułów, dobór słów kluczowych jest elementem, który ma ogromny wpływ na rozwój Twojego bloga. Za chwilę wyjaśnię Ci dlaczego tak właśnie się dzieje.

Dlaczego warto stawiać na dobór słów kluczowych?

Załóżmy, że prowadzisz bloga. Piszesz regularnie artykuły i publikujesz je na swoim blogu. Wkładasz dużo pracy, aby artykuły były jak najwyższej jakości. Robisz to wszystko po to aby zdobyć jak największą ilość czytelników. Nie jest tak? No właśnie, każdemu z nas zależy, aby to co tworzymy dotarło do jak największej ilości ludzi. Zastanów się skąd ludzie mogą dowiedzieć się o Twoim artykule? W jaki sposób uda im się wejść na Twojego bloga, aby przeczytać zawartą w nim treść. Mogą dowiedzieć się tego od Ciebie. Wystarczy, że wyślesz maila do osób, do których masz kontakt z informacja o nowym artykule. Możesz też taką informacją podzielić się np. na Facebooku. Wystarczy udostępnić na swoim profilu link do artykułu. Z całą pewnością zyskasz nieco odwiedzin. Ale pomysły na zdobycie czytelników powoli się kończą.

Pomyśli przez chwile jak to się dzieje, że ludzie trafiają na jakąś stronę internetową. Czasami trafią gdzieś przypadkiem klikając w baner, albo w treść udostępnioną na Facebooku. Jednak najczęściej ludzie poszukują czegoś konkretnego w internecie. Chcą poszukać informacji i wpisują zapytanie bezpośrednio w Google. Wówczas wyszukiwarka wyświetla propozycje stron na to konkretne wyszukiwanie. Też tak robisz prawda. Chcesz znaleźć opinie lub opis jakiegoś telefonu to wpisujesz nazwę i model w Google i sprawdzasz wyniki.

Dlatego warto aby treść na Twojej stronie również była w podobny sposób wyszukiwana. Z całą pewnością dokładasz wszelkich starań, aby Twoje artykuły były najwyższej jakości i niosły za sobą dużą wartość. Wielu ludzi być może szuka informacji, które znajdują się na Twojej stronie. Twoja w tym głowa, aby łatwiej było im odnaleźć Twoją stronę.

Czym są słowa kluczowe?

Najprościej rzecz ujmując są to słowa, które określają treść na stronie internetowej. Oczywiście nie mogą to być byle jakie słowa. Ważny jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Czyli muszą to być takie frazy, które prawdopodobnie zostaną wpisane w Google przez kogoś, kto będzie poszukiwał informacji znajdujących się na Twojej stronie.

Pokarzę to na przykładzie artykułu, który właśnie czytasz. Jest to wpis poradnikowy na temat słów kluczowych. Konkretniej omawiam w nim jak dobrać słowa kluczowe. Z całą pewnością są osoby, które będą szukały takich informacji. Będą to osoby, które prowadzą swojego bloga. Mogą szukać sposobu na to aby ich blog był bardziej widoczny w Google. Mogą również szukać sposobu na to aby pozyskać więcej czytelników. A może konkretnie chcą się dowiedzieć jak wybrać słowa kluczowe na swoich tekstów. Wystarczy, że wczujesz się w taką osobę i już masz kilka pomysłów na to co byś wpisał w Google. Te właśnie pomysły, to są słowa kluczowe. Zanim pokarzę Ci jak wybrać frazy kluczowe to omówię 3 zasady, o których należy pamiętać.

Strategia długiego ogona

Posłużę się również przykładem tego wpisu. Można by było wybrać dla niego takie słowo kluczowe jak „pozycjonowanie”, albo „SEO”. Owszem to wszystko o czym tutaj przeczytasz ma trochę z tym wspólnego. Natomiast te słowa kluczowe są zbyt ogólne. Osoby, które będą pisywać takie zapytanie w Google niekoniecznie szukają tego co tu się znajduje. Może szukają prostej definicji czym jest SEO. Może szukają firmy, albo agencji, która zajmuje się pozycjonowaniem. Albo szukają sposobu na to by zdobyć mocne linki do swojej strony. Mógłbym tak wymieniać, bo możliwości jest dużo. Wiele osób szukając czegoś nie wpisuje precyzyjnie zapytania. To z kolei spowoduje, że nawet jak by Twoja strona była na pierwszym miejscu, na taką ogólną frazę to większość osób, która wejdzie na Twój wpis po chwili go opuści, bo szukali czegoś innego. Może nie byłoby nic w tym złego gdyby nie fakt, że trzeba się bardzo napracować aby na taką ogólną frazę pojawiać się na czołowych pozycjach w Google. Najczęściej będzie Ciebie to kosztować wiele pracy, czasu i pieniędzy. Pytanie, czy to się opłaca? Najczęściej nie.

W przypadku korzystania ze strategii długiego ogona przy doborze słów kluczowych sytuacja się odwraca. Miej osób wpisuje takie frazy w Google niż frazy ogólne. Natomiast to już jest precyzyjne wyszukiwanie. Dlatego jeśli Twoja strona jest na wysokim miejscu na frazę złożoną, to większość osób która wejdzie na Twoją stronę dostanie dokładnie to czego szukała. Czyli ja bym mógł użyć takich fraz kluczowych jak: „dobór słów kluczowych”, Jak wybrać słowa kluczowe”. Rozumiesz na czym to polega? Inny przykład. Piszesz artykuł na temat sportowych butów damskich do biegania. Frazą ogólną będzie „obuwie”. Natomiast dużo lepsza będzie fraza z długiego ogona „buty damskie do biegania”.

Unikaj fraz złożonych

Fraza złożona to będzie fraza typu: „dobór słów i fraz kluczowych”. Nie sądzę aby wiele osób takie zapytanie wpisało w Google. A nawet jeśli to będą to sporadyczne wyszukiwania. Zamiast tego lepiej skorzystać z dwóch fraz „dobór słów kluczowych” i „dobór fraz kluczowych”. Można je stosować naprzemiennie przy tworzeniu artykułu. Uzyskasz wtedy dużo lepszy efekt.

Unikaj fraz niegramatycznych

Być może jest to logiczne, ale warto o tym pamiętać. Jak będziesz pisać artykuły z błędami gramatycznymi, bo takie wybierzesz słowa kluczowe, to te artykuły będą wyglądały kiepsko. Jak by to wyglądało, gdybym wtrącał tekście „frezy kluczowe artykuły”? Lepiej jest użyć „frazy kluczowe do artykułów”.

Jak wybrać frazy kluczowe?

Jak dotarłeś do tego miejsca to z całą pewnością już masz kilka pomysłów na to aby dobrać słowa kluczowe dla swoich treści. Pomogę Ci to wszystko złożyć w całość i dam parę wskazówek. Wskażę Ci też przydatne narzędzia, którymi możesz się posługiwać przy doborze słów kluczowych.

Jak widzisz nie jest to trudne, a zaraz sprawię, że będzie jeszcze łatwiejsze. Być może określenia „słowa kluczowe”, albo „frazy kluczowe” brzmiały w taki sposób, ze sugerowały coś trudnego. Dla mnie tak było zanim się trochę nie zagłębiłem w ten temat. Już po chwili wszystko wydało się dla mnie logiczne. Myślę, że dla Ciebie również. A jeśli wciąż nie to zaraz na pewno tak będzie.

Wczuj się w osobę szukającej treści

O tym już pisałem wcześniej. Ale to jest właśnie najważniejsza sprawa. To ludzie serfują po internecie. To ludzie przeszukują setki stron dziennie. To ludzie wpisują w Google zapytania aby znaleźć to czego im potrzeba. Dlatego zacznij od przeanalizowania treści od tej strony.

Pomyśl co czytelnik zyska po przeczytaniu Twojego artykułu? Jaki problem rozwiązuje Twój wpis? Jakie informacje można znaleźć na Twojej stronie? Teraz wczuj się w osobę, która szuka takich informacji, albo rozwiązania na taki problem. Co taka osoba może wpisać w Google? Masz kilka pomysłów? Świetnie, zapisz je wszystkie. Potem to sprawdzisz, które będą najlepsze.

Planer słów kluczowych

Google udostępnia wiele przydatnych narzędzi. Wśród nich jest planer słów kluczowych. Znajduje się ono wśród narzędzi dostępnych w Google AdWords. Narzędzie to jest bezpłatne. Natomiast warto zasilić swoje konto reklamowe Google AdWords chociażby minimalną sumą. Dzięki temu uzyskasz bardziej szczegółowe informacje.

Dzięki temu narzędziu sprawdzisz informacje o liczbie wyszukań na konkretna frazę. Wcześniej spisałeś kilka pomysłów na słowa kluczowe. Teraz możesz sprawdzić jak te frazy kluczowe rzeczywiście wyglądają pod względem wyszukań. W przypadku gdy nie masz środków na koncie AdWords to otrzymujesz uśrednione informacje np. średnia miesięczna liczba wyszukać od 100 do 1 tysiąca. To oznacza, że konkretna fraza kluczowa może być wyszukiwana od 100 razy do 1 tysiąca razy miesięcznie. Niezbyt precyzyjnie, ale gdy tylko zasilisz swoje konto to uzyskasz bardziej szczegółowe informacje. Nie musisz tych pieniędzy wydawać, po prostu mogą być na Twoim koncie reklamowym.

To nie wszystko co zyskasz dzięki temu narzędziu. Uzyskasz też dużą listę propozycji słów kluczowych, które są zbliżone do tego co wyszukiwałeś. To często bardzo ułatwia, tym bardziej, że przy tych propozycjach masz informacje o średniej miesięcznej ilości wyszukań. Wtedy możesz dobrać bardzo konkretnie słowa kluczowe do swojego artykułu.

Ubersuggest

Spróbuj to wymówić. Ubersuggest jest to narzędzie, które wyświetli Ci propozycje innych słów kluczowych na podstawie tego co tam wpiszesz. Czyli działa trochę podobnie jak planer słów kluczowych. Nie dostaniesz tam jednak informacji o liczbie wyszukań. Jednak warto mieć to narzędzie na podorędziu przy doborze słów kluczowych.

Google i informacje o ilości wyników

Warto korzystać też z wyszukiwarki Google, bo tam jest dużo informacji. Po pierwsze są to informacje o ilości wyników na konkretną frazę kluczowądobór słów kluczowych. Zaraz przed pierwszym wynikiem Google informuje nas o łącznej ilości wyników. Jak wpisałem „w Google „dobór słów kluczowych” to dostałem informację, że jest około 83800 wyników. To oznacza, że Google znalazło mniej więcej tyle stron, które w lepszy lub gorszy sposób odpowiadają temu co wyszukuje. Te informacje są pomoce aby stwierdzić, czy jest duża konkurencja na frazę kluczową, którą wybierzesz. Im mniej wyników tym lepiej, bo łatwiej będzie uzyskać wysoką pozycję. Dodam, że poniżej 100 tyś wyników to jest raczej mało. Wpisz w Google „sex” i zobacz ile wyświetli Ci się wyników.

Google i propozycje w stopce

Nie wiem, czy wiesz, ale wyszukiwarka też przychodzi Ci z pomocą. Gdy wyszukujesz czegoś w Google to pod propozycją stron, które się pojawiają znajdziesz również wyszukania podobne. Sprawdź, może znajdziesz ciekawe propozycje słów kluczowych, które Ci się przydadzą.

Autouzupełnienie w Google

Autouzupełnienie działa w taki sposób, że gdy zaczynasz coś wpisywać w wyszukiwarkę to wyskakuje kilka propozycji. Autouzupełnienie bierze pod uwagę to co wyszukiwałeś w przeszłości. Ale również wyświetlane są zapytania wyszukiwane przez innych użytkowników. Przed skorzystaniem z tego narzędzia warto wylogować się z Google aby tych drugich propozycji było więcej.

Google Search Console

Kolejne narzędzie Google, z którego warto korzystać. Dzięki temu narzędziu dowiesz się na jakie frazy kluczowe jest wyświetlana Twoja strona i na jakim miejscu. Uzyskasz też dzięki którym frazom kluczowym były wejścia na Twoją stronę. Jak przeanalizujesz te informacje to znajdziesz słowa kluczowe, na które warto podnieść Twoją stronę w wynikach wyszukiwania.

Google trends

Można również sprawdzić czy na jakieś słowa kluczowe jest sezon. Za pomocą tego narzędzia możesz się tego dowiedzieć. Słowo „przepisy” jest najczęściej wyszukiwane tuż przed świętami Bożego Narodzenia i świętami Wielkanocnymi. Co tobie to może dać? Jak wiesz, ze konkretnych informacji ludzie będą wyszukiwać za jakiś czas możesz się do tego przygotować.

Jak widzisz nie taki diabeł strasz. Jak prowadzisz bloga to słowa kluczowe są ważne. Chcesz zyskać więcej czytelników na stronie to postaw na dobór słów kluczowych. Zyskasz w ten sposób wejścia na stronę z wyszukiwarki. Mam nadzieje, ze te wskazówki będą dla Ciebie pomocne i dzięki temu Twoja strona wskoczy na wyższe pozycje w Google na kluczowe frazy.

Jeśli Twoim zdaniem ten wpis jest wartościowy lub ciekawy to mam prośbę. Udostępnij link do tego artykułu bo może komuś te informacje mogą się przydać. Pod artykułem są przyciski, które pomogą podzielić się tym artykułem na Facebooku. Będę Ci bardzo wdzięczny. 🙂

Facebook Comments

Kliknij proszę w przycisk 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Chcesz zacząć zarabiać w domu przez internet?

Poznaj 5 prostych kroków do zarabiania w domu przez internet.

pobierz teraz

Pobierz Bezpłatnie!