Content marketing 12 faktów

Kliknij proszę w przycisk 🙂

Niby nic nowego bo content marketing to po prostu treść. Okazuje się jednak, że jest w tym wiele magii. Sama treść nie jest magiczna. To po prostu zlepek liter alfabetu utworzone w odpowiednie słowa i zdania. Magiczne jest to co content marketing potrafi sprawić. A zdradzę Ci, że sprawić może prawdziwe cuda. W poniższym wpisie przedstawię Ci fakty, które przemawiają za wykorzystaniem content marketingu w swojej strategii.

Ludzie uodparniają się na wszelkie przekazy reklamowe. To za sprawą wszechobecnej reklamy, gdzie wokół jest jej przepych. Atakuje z każdej możliwej strony. Świadomy odbiorca wie czego może się spodziewać. Ignoruje tradycyjne formy reklamy w czasopismach, telewizji, na ulotkach, bilbordach, czy banerach. Rozwiązaniem na ten problem i rozwiązaniem na potrzeby jest content marketing. Jest to coś czego klienci oczekują.

Czym jest content marketing?

Z definicji content marketing jest to strategiczne podejście marketingowe, skupiające się na tworzeniu i dystrybucji wartościowej, odpowiednich i spójnych treści, mających na celu przyciągnięcie i utrzymanie uwagi, jasno określonej grupy odbiorców i ostatecznie doprowadzenie rentownego dla marki działania klienta.

Z Polskiego na nasze wygląda to tak: content marketing polega na publikowaniu wartościowych i atrakcyjnych treści dla odbiorów. W ten sposób zyskuje się zaufanie i lojalność swojej grupy docelowej. Przy tym pokazujesz, że rozumiesz potrzeby potencjalnych klientów i sprawiasz wrażenie eksperta. To powoduje, że odbiorcy będą skłonni skorzystać i zakupić od Ciebie produkt. Czyli content marketing jest rezygnacją z nachalnej formy reklamy na rzecz dostarczania wartościowej treści.

Jaka treść może być przykładem content marketingu?

Nie każda treść to content marketing, bo z definicji oferta albo reklama odpada. Jest jednak wiele treści, która będzie przykładem content marketingu. Możemy wyróżnić następujące rodzaje treści:

  • blog – najważniejsze narzędzie do dzielenia się treścią
  • poradniki – ludzie szukają rozwiązań, więc jak najbardziej
  • infografiki – czyli połączenie wartościowego tekstu z grafiką
  • video – nie musi to być forma pisemna, ale może być nagranie video
  • e-book – czyli książka w formie lektronicznej
  • audiobook – lub też do słuchania
  • podcast – czyli coś do posłuchania
  • case study – opis działań prowadzących do konkretnych rezultatów
  • testimonials (referencje) – co o Tobie piszą lub mówią inni
  • konferencje online (webinar) – przeprowadzenie prezentacji szkoleniowej online
  • newsletter – docieranie treścią za pomocą poczty elektronicznej
  • grupa tematyczna – zgromadzenie wokół siebie osób zainteresowanych

Podałem 12 przykładów, a tak naprawdę to tylko niewielka część możliwości form w jakiej można tworzyć content marketing. Na co dzień spotykamy się z różnymi przykładami i nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. To dlatego, że takie treści nie mają charakteru czysto promocyjnego dla produktu lub marki. Często dostarczają po prostu wartości, albo rozrywki.

Przykładem na to może być marka oferująca suplementy diety dla sportowców. Posiada ona sklep internetowy. Ponadto bardzo aktywnie prowadzi bloga, na którym publikuje wiele cennych porad, treningów, diet. Osoby zainteresowane mogą znaleźć na blogu wartościowe dla nich informacje z zakresu porad treningowych, dietetycznych i wszystkie rzeczy z tym związane. Taki blog przyciąga potencjalnych klientów, którzy w internecie szukają odpowiedzi na swoje potrzeby. Wartościowymi artykułami zyskują zaufanie i lojalność czytelników. To z kolei przekłada się na to, że czytelnicy chętniej kupią produkt, do którego będą kierować odnośniki na blogu. To jest prosty przykład zastosowania strategii content marketingu. Czy on działa? Oczywiście, że tak. Pokażę Ci 12 faktów, które za tym przemawiają. Ale najpierw przyjrzyj się tej infografice.

content marketing 12 faktów - infografika

1. 33,7% internautów w Polsce korzysta z programów blokujących reklamy.

Mamy największy współczynnik wykorzystania programów blokujących reklamy typu AdBlock. Ponad 1/3 osób korzystających z internetu posiada taki program. To sprawia, że wszelkie reklamy stają się mniej skuteczne, bo duża część osób po prostu ich nie widzi. Dlatego wykupywanie miejsca na stronie aby zamieścić baner reklamowy nie opłaca się. Tym bardziej content marketing nabiera sensu. Wartościowa treść np. w formie artykułu na blogu nie będzie blokowana przez tego typu oprogramowania.

2. 92% przedstawicieli marketingu korzysta z content marketingu w swoich strategiach marketingowych.

Z przykładami spotykamy się na każdym kroku. Wchodzimy na strony internetowe, przeglądamy blogi, uczestniczymy w grupach tematycznych, pobieramy bezpłatne materiały, ebooki, videa. Wiele z tych rzeczy są elementami content marketingu i nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Reklama produktu, czy promocja marki nie rzuca nam się nachalnie w oczy. Przeciwnie, bo dzięki temu marka zyskuje nasze zaufanie i sympatię.

3. 73% wielkich, światowych organizacji zatrudnia specjalistów od content marketingu.

Większość firm doskonale wie, jak wiele korzyści dają strategie content marketingowe. Komunikują się w ten sposób ze swoimi klientami, tworzą społeczność wokół marki i zyskują lojalność. Zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny jest bardzo duże.

4. 80% konsumentów woli otrzymywać oferty w postaci ciekawych artykułów niż inne formy reklamy.

Klienci nie lubią agresywnych reklam. Jednak gdy reklama będzie w postaci ciekawego artykułu to zmienia postać rzeczy. Artykuł stanowi wartość dla czytelnika, zwłaszcza gdy znajdzie w nim coś co odpowiada na jego potrzeby. Będą tam cenne informacje, wskazówki, porady albo inne korzyści to taki artykuł staje się dla czytelnika atrakcyjną formą reklamy.

5. 58% konsumentów wierzy treścią redakcyjnym.

Artykuły są dla czytelników wiarygodne. Ponad połowa odbiorców wierzy w treść, którą znajdą w artykułach. Dzieje się tak dlatego, że internet jest miejscem gdzie w niezależny sposób można dzielić się informacjami. Jest to alternatywa dla innych mediów czyli prasy, radia i telewizji. Do tych mediów tracimy zaufanie na korzyść internetu.

6. 3 najlepsze formy, które wpływają na decyzje zakupowe klientów to: white papers – 78%, case studies – 73%, webinaria – 67%.

Jak się okazuje white paper jest najskuteczniejszą forma, która ma wpływ na podjęcie akcji przez potencjalnych klientów. W skrócie jest to dokument w postaci np. raportu czy artykułu. Ma on przede wszystkim dostarczać wartość, rozwiązywać jakiś problem. Ma to być przydatny materiał dla odbiorców. Dzięki temu odbiorca jest skłonny odwdzięczyć się i zapoznać z ofertą. Inne formy, które niemal tak samo skutecznie działają to case studies i webinaria.

7. 82% marketerów przyznaje, że co dziennie generuje nowych klientów za pośrednictwem bloga.

Blog jest świetnym narzędziem w content marketingu. Dzięki niemu zdobywasz nowych klientów, budujesz relacje, zdobywasz zaufanie. To wszystko sprawia, że blog jest świetnym sposobem na zdobycie klientów. Nie wiem czy wiesz ale np. portal aukcyjny Allegro również posiada bloga. W artykułach możesz znaleźć wiele cennych rad np. jak urządzić mieszkanie. Wewnątrz artykułu znajdują się linki kierujące bezpośrednio do ofert.

8. Marki publikujące przynajmniej 15 postów miesięcznie zyskały średnio 1200 nowych leadów miesięcznie.

Już wielokrotnie o tym mówiłem, a to jest tylko potwierdzenie moich słów. Blog jest doskonałym narzędziem do budowania listy mailingowej. Jak okazuje się, duża liczba nowych artykułów powoduje, że zdobywasz więcej osób na listę mailingową. Leady to inaczej potencjalni klienci, których zdobywasz budując listę mailingową.

9. 94% spośród klikalnych linków to wyniki organiczne. Płatne formy reklamowe w wyszukiwarkach stanową zaledwie 6%

Czyli reklama w Google Adwords nie jest tak skuteczna jak po prostu wysoka pozycja strony w Google. Co prawda szybciej Twoja strona staje się widoczna jeśli skorzystasz z reklamy. Jednak należy nieustannie zasilać budżet reklamowy jeśli chcesz być ciągle widocznym. Dobra strategia, która spowoduje, że strona będzie na wysokich pozycjach w wyszukiwarce przyniesie lepsze efekty.

10. 68% klików generują pierwsze 3 pozycje w wyszukiwarki.

Jak widać najbardziej opłaca się być na 1 pozycji w wyszukiwarce na konkretną frazę kluczową. Możesz zyskać prawie połowę wejść ze wszystkich wyświetleń na dane zapytanie w wyszukiwarce. Pierwsza pozycja generuje 48% kliknięć, druga 12%, a trzecia 8% pozostałe 32% dzieli się na całą resztę pozycji, a jest ich bardzo dużo…

11. 93% cyklów zakupowych klientów zaczyna się wyszukiwaniem online.

Cykl zakupowy to taka ścieżka, którą przechodzi klient od momentu zainteresowania się produktem lub marką, aż do dokonania zakupu. Okazuje się, że w 93% przypadków taki cykl rozpoczyna się wyszukiwaniem jakiejś informacji przez klienta w internecie.

12. 80% sprzedaży odbywa się pomiędzy 5, a 12 kontaktem na linii klient – marka.

W bardzo niewielu przypadkach klient dokona zakupu przy pierwszym kontakcie, jak pierwszy raz wejdzie na ofertę. Z badań wynika, że najwięcej sprzedaży odbywa się pomiędzy 5 a 12 kontaktem klienta z marką. Dlatego tak skuteczne jest wykorzystanie strategii content marketingu. W ten sposób najpierw klient przeczyta artykuł, zobaczy video, odbierze maila, przeczyta post na grupie itp. te wszystkie elementy składają się na kolejne kontakty z klientem. Jeśli za każdym razem dostarczasz coś wartościowego to zyskujesz lojalność klienta.

Niby nic nowego, bo content marketing istnieje już od dawna. Jednak to jest obecnie preferowana forma przez klientów. Nie mają nic przeciwko, bo zyskują w ten sposób wiele wartości. Czy warto stosować content marketing? Moim zdaniem tak, bo możesz tym bardzo wiele zyskać. Przede wszystkim nie odstraszasz potencjalnych klientów nachalną reklamą. Zyskujesz za to ich sympatie, zaufanie i lojalność poprzez dostarczania wartości. Content marketing to też możliwość dotarcia do tysięcy, czy setek tysięcy osób z treścią, która jest dla nich wartościowa. W tym artykule przeczytasz jak ważne jest zdobywanie ruchu w kontekście zarabiania pieniędzy. To motywuje ich do podjęcia określonych akcji, czyli w rezultacie do dokonania zakupu.

Mam nadzieje, że mój artykuł był dla Ciebie pomocny. Zobaczyłeś 12 faktów, które pokazują jaką potężnym narzędziem jest content marketing. Życzę Ci jak najlepszych rezultatów jeśli zdecydujesz się na wykorzystanie tych informacji.

Mam też serdeczną prośbę do Was. Jeśli według Was ten artykuł był ciekawy lub uważacie, że komuś te informacje mogą się przydać, to udostępnijcie link do tego artykułu. Pod artykułem są umieszczone przyciski, które pomogą Wam podzielić się informacją o tym artykule np. na Facebooku. Będę bardzo wdzięczny. 🙂

Facebook Comments

Kliknij proszę w przycisk 🙂

3 przemyślenia nt. „Content marketing 12 faktów

  • Sporo w tym prawdy.
    Jednak – jest to sposób czasochłonny i pracochłonny,
    a 90% po prostu szuka złotego strzału.
    Jak szybko i bez zbytniej pracy osiągnąć sukces, przyciągnąć klientów i zaroić miliony.
    A tak z reguły po prostu się nie da

    • Witaj,
      Dziękuje Ula za komentarz 🙂

      No i w tym jest problem, bo tacy ludzie lgną do różnych piramid, oszuści jawnie żerują na naiwności i chciwości ludzkiej. Biznes robi się zupełnie inaczej.

      Pozdrawiam,
      Marcin Gurtowski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Chcesz zacząć zarabiać w domu przez internet?

Poznaj 5 prostych kroków do zarabiania w domu przez internet.

pobierz teraz

Pobierz Bezpłatnie!