Budowanie marki eksperckiej - Expert Partner

Budowanie marki eksperckiej

Kliknij prosz─Ö w przycisk ­čÖé

Budowanie marki, a budowanie marki eksperckiej ÔÇô jaka jest r├│┼╝nica? W┼éa┼Ťciwie to po co jest budowanie marki eksperckiej? Wyja┼Ťni─Ö to wszystko w artykule. Poka┼╝─Ö r├│wnie┼╝ kilka przyk┼éad├│w w jaki spos├│b ja sta┼éem si─Ö ekspertem.

Kiedy┼Ť przeczyta┼éem ksi─ů┼╝k─Ö ÔÇ×Jak przetrwa─ç i odnie┼Ť─ç sukces w biznesieÔÇŁ. Bardzo ciekawa ksi─ů┼╝ka swoj─ů drog─ů. Co prawda budowanie marki nie jest w niej opisane, jednak by┼é w niej bardzo ciekawy fragment. Frank opowiada┼é jak kto┼Ť przyszed┼é do niego i ┼╝ali┼é mu si─Ö, ┼╝e mu nie idzie w handlu. Poprosi┼é go o rade, czy jego zdaniem urodzi┼é si─Ö handlowcem. Frank odpowiedzia┼é, ┼╝e nie s─ůdzi aby tak by┼éo. Doda┼é r├│wnie┼╝,┬á ┼╝e nie s─ůdzi, aby ktokolwiek urodzi┼é si─Ö ze smyka┼ék─ů do handlu, za to ka┼╝dy z nas ma szans─Ö zosta─ç tym kim chce. To jest jeden z moich ulubionych fragment├│w jakie kiedykolwiek przeczyta┼éem. U┼Ťwiadamia to, ┼╝e nikt nie rodzi si─Ö ekspertem w jakiej┼Ť dziedzinie, tylko przez swoje zaanga┼╝owanie, prac─Ö i determinacj─Ö staje si─Ö ekspertem. Na tym w┼éa┼Ťnie polega budowanie marki eksperckiej.

Czym jest budowanie marki eksperckiej

 

Budowanie marki jest strategi─ů marketingow─ů. Polega to na tworzeniu i utrwalaniu wizerunku marki w┼Ťr├│d konsument├│w. S─ů firmy, kt├│re k┼éad─ů ci─Ö┼╝kie pieni─ůdze na budowanie marki. Na ┼Ťwiecie jest bardzo du┼╝o marek napoj├│w energetycznych. One mi─Ödzy sob─ů tak naprawd─Ö nie r├│┼╝ni─ů si─Ö niczym szczeg├│lnym. Sk┼éad i zawarto┼Ť─ç jest identyczna, r├│┼╝nica polega ewentualnie w smaku i wygl─ůdzie puszki. Natomiast na pytanie jaki znasz nap├│j energetyczny, na pierwszym miejscu zawsze b─Ödzie Red Bull. Czy to dlatego, ┼╝e on jest lepszy od pozosta┼éych? Daje wi─Ökszego kopa? Absolutnie nie. Po prostu na wypromowanie marki Red Bull wydaje si─Ö mn├│stwo pieni─Ödzy. Pocz─ůwszy od tego, ┼╝e ma on dodawa─ç skrzyde┼é. To powoduje majestatyczny odbi├│r w┼Ťr├│d potencjalnych klient├│w, bo skrzyd┼éa posiadaj─ů boskie postacie. Ogromny nacisk k┼éadzie si─Ö r├│wnie┼╝ na sponsorowanie sportowc├│w uprawiaj─ůcych sporty ekstremalne. Do tego kr─Öcone s─ů ekstremalne klipy reklamowe i sponsorowane niewiarygodne wyczyny takich ludzi jak np. skok z kraw─Ödzi kosmosu.┬á Ca┼éa strategia sprawia, ┼╝e Red Bull jest najpopularniejszym napojem energetycznym na ┼Ťwiecie.

Budowanie marki eksperckiej ma podobne zadanie. Tworzy si─Ö okre┼Ťlony wizerunek w┼Ťr├│d konsument├│w, a nast─Öpnie dba si─Ö o jego utrzymanie. Jednak okre┼Ťlenie ekspercki zobowi─ůzuje. Polega to na tym, ┼╝e taki wizerunek stawia osob─Ö b─ůd┼║ firm─Ö jako specjalist─Ö w wybranej dziedzinie. Czyli dla klient├│w jest to osoba kt├│ra ma najwi─Öksz─ů wiedz─Ö zar├│wno teoretyczn─ů jak i praktyczn─ů w danej dziedzinie.

Po co jest budowanie marki eksperckiej?

Nie b─Öd─Ö ukrywa┼é, ┼╝e w tym wszystkim chodzi o pieni─ůdze, a w┼éa┼Ťciwie o sprzeda┼╝. Tylko sprzeda┼╝ daje pieni─ůdze, a ca┼éy zabieg z tworzeniem wizerunku i budowanie marki eksperckiej ma na celu zwi─Ökszy─ç efekty sprzeda┼╝y.

Ludzie lubi─ů kupowa─ç to jest fakt. Mo┼╝e nie przepadaj─ů jak kto┼Ť usi┼éuje im co┼Ť sprzeda─ç, natomiast ludzie lubi─ů kupowa─ç. Kolejna sprawa to taka, ┼╝e ludzie lubi─ů identyfikowa─ç si─Ö z innymi. Nie wszyscy, ale wi─Ökszo┼Ť─ç w┼éa┼Ťnie tak robi. Dlatego w reklamach u┼╝ywa si─Ö podobnych zabieg├│w typu: ÔÇ×80% Polak├│w wybra┼éo by to i toÔÇŁ, ÔÇ×Go┼║dzikowa poleca takie tabletki na b├│l g┼éowyÔÇŁ, ÔÇ×Eksperci ┼╝ywieniowi radz─ů spo┼╝ywa─ç taki olejÔÇŁ. Takich sztuczek cz─Östo si─Ö u┼╝ywa, ale to nie wszystko. Ludzie lubi─ů identyfikowa─ç si─Ö ze znanymi osobami, sportowcami odnosz─ůcymi sukces, aktorami, cele brytami. Dlatego w┼éa┼Ťnie ich wizerunki wykorzystuje si─Ö w reklamach, a ga┼╝e jakie otrzymuj─ů przekraczaj─ů nawet kilka milion├│w. Takie osoby posiadaj─ů swoj─ů mark─Ö i dlatego agencje reklamowe s─ů sk┼éonni da─ç im tyle pieni─Ödzy, bo to i tak na tym zarobi─ů. Je┼╝eli znany sportowiec zareklamuje maszynk─Ö do golenia pewnej marki, to mn├│stwo m─Ö┼╝czyzn i mo┼╝e niekt├│re kobiety kupi─ů ten produkt, aby si─Ö z nim identyfikowa─ç. Gdy znana aktorka reklamuje jak─ů┼Ť linie kosmetyk├│w to wiele kobiet r├│wnie┼╝ zacznie ich u┼╝ywa─ç z tego samego powodu. Tak dzia┼éa efekt sprzeda┼╝y na wizerunku. Chocia┼╝ te osoby nie maj─ů wiele wsp├│lnego z produktami, kt├│re reklamuj─ů, oraz by─ç mo┼╝e nie wiele maj─ů poj─Öcia o sprzeda┼╝y i marketingu, to s─ů w stanie w┼éasnym wizerunkiem zrobi─ç ogromne obroty sprzedaj─ůc w┼éa┼Ťnie te produkty.

Efekt jaki daje budowanie marki eksperckiej jest podobny. Je┼Ťli stworzysz sw├│j wizerunek jako eksperta w dziedzinie od┼╝ywiania, to wiele os├│b b─Ödzie liczy┼éo si─Ö z Twoj─ů opini─ů. Je┼Ťli zarekomendujesz suplementy diety firmy X, bo zwi─Ökszaj─ů libido, to du┼╝a cz─Ö┼Ť─ç os├│b skorzysta z Twojej porady i zacznie ich u┼╝ywa─ç. W ten spos├│b mo┼╝esz zarobi─ç pieni─ůdze wcze┼Ťniej podpisuj─ůc umow─Ö partnersk─ů z t─ů firm─ů. Za przyprowadzenie klient├│w otrzymasz w├│wczas swoj─ů prowizj─Ö. opr├│cz tego mo┼╝esz sprzeda─ç w┼éasny produkt. W tym przypadku chocia┼╝by specjalistyczne diety pomagaj─ůce w odchudzaniu, czy oczyszczeniu organizmu, lub indywidualne porady i konsultacje. Mo┼╝liwo┼Ťci jest wiele, najwa┼╝niejsze w tym wszystkim jest budowanie marki eksperckiej.

Sposoby na budowanie marki eksperckiej

To ┼╝e budowanie marki eksperckiej jest warte uwagi i zachodu ju┼╝ wiesz. Natomiast nasuwa si─Ö pytanie jak to zrobi─ç? Jest kilka sposob├│w na budowanie marki eksperckiej. Trzeba jednak zwr├│ci─ç uwag─Ö, ┼╝e ka┼╝dy z nich wymaga czasu i pracy. Budowanie marki eksperckiej to jeden z d┼éu┼╝szych proces├│w, ale z pewno┼Ťci─ů op┼éacalny, bo daje ciekawe rezultaty.

Zacznijmy od absolutnie najwa┼╝niejszej rzeczy. Najpierw musisz sta─ç si─Ö ekspertem w danej jakiej┼Ť w─ůskiej dziedzinie. Sta─ç si─Ö mo┼╝esz nim tylko w├│wczas gdy przyswoisz du┼╝o, bardzo du┼╝o wiedzy zar├│wno teoretycznej, ale przede wszystkim praktycznej w tej w─ůskiej dziedzinie. Musisz nie tylko czyta─ç ksi─ů┼╝ki, ogl─ůda─ç kursy, czy szkoli─ç si─Ö w tym zakresie. Samo to sprawi, ┼╝e staniesz si─Ö genialnym teoretykiem, ale z tego niewiele wyniknie. Najwi─Öcej wiedzy zdob─Ödziesz dzia┼éaj─ůc. ÔÇ×Ekspert to taki cz┼éowiek, kt├│ry pope┼éni┼é wszystkie mo┼╝liwe b┼é─Ödy w bardzo w─ůskiej dziedzinieÔÇŁ. Nie b├│j si─Ö dzia┼éa─ç i pope┼énia─ç bled├│w. To one sprawiaj─ů, ┼╝e zdobywasz do┼Ťwiadczenie i stajesz si─Ö coraz lepszy. Ucz si─Ö, zdobywaj wiedze teoretyczn─ů i dzia┼éaj! Przeznacz oko┼éo 30% czasu na zdobywanie wiedzy, a pozosta┼éy czas na jej wykorzystanie. Taki spos├│b sprawi, ┼╝e po jakim┼Ť czasie Twoja wiedza i umiej─Ötno┼Ťci b─Öd─ů na poziomie eksperckim. Trudno powiedzie─ç, czy potrzebujesz kilku miesi─Öcy, czy lat. Zale┼╝y to od tego jak z┼éo┼╝ona jest profesja, kt├│r─ů wybierzesz. Nie mniej jednak to absolutny warunek. Jednak budowanie marki eksperckiej mo┼╝esz zacz─ů─ç wcze┼Ťniej ni┼╝ zgromadzisz ca┼é─ů wiedze jaka jest Ci potrzebna. Nie oszukujmy si─Ö, nawet w─ůskie dziedziny maj─ů tyle wiedzy, do przyswojenia, ze potrzeba by by┼éo na to mn├│stwo czasu. W mi─Ödzy czasie cze┼Ť─ç wiedzy si─Ö dezaktualizuje, dochodz─ů nowe rzeczy itd. W┼éa┼Ťciwie to trzeba by─ç ca┼éy czas na bie┼╝─ůco.

Pisanie bloga

Budowanie marki eksperckiej mo┼╝na ┼Ťwietnie po┼é─ůczy─ç z pisaniem bloga. O tym si─Ö niedawno przekona┼éem na w┼éasnej sk├│rze jak dobrze to dzia┼éa. Niby takie to niepozorne, zak┼éadasz bloga, piszesz na nim co jaki┼Ť czas artyku┼éy i bach, nagle posiadasz wizerunek eksperta w dziedzinie o kt├│rej piszesz. Na swoim blogu napisa┼éem kilka artyku┼é├│w na temat jak zarabia─ç na blogu. Okaza┼éo si─Ö, ┼╝e to wystarczy┼éo aby sta─ç si─Ö ekspertem w dziedzinie zarabiania na blogu. Zadzwoni┼éa do mnie Pani z Telewizji Polskiej, oznajmi┼éa ┼╝e nagrywaj─ů reporta┼╝ na temat blogosfery i zarabiania na blogu. Poprosi┼éa mnie jako eksperta z tej dziedziny abym udzieli┼é kr├│tkiego wywiadu. W jaki spos├│b dowiedzia┼éa si─Ö, ┼╝e jestem ekspertem w tej dziedzinie? To prosto, znalaz┼éa mnie w internecie. Konkretnie to znalaz┼éa m├│j blog, bo napisa┼éem w nim kilka artyku┼é├│w o mo┼╝liwo┼Ťciach zarabiania na blogu. Zobaczy┼éa, ┼╝e jest w nim sporo tre┼Ťci na ten temat i uzna┼éa mnie za eksperta. Tak oto pisanie bloga pomog┼éo mi w budowaniu marki eksperckiej. Wtr─ůc─Ö jeszcze kilka s┼é├│w na temat samego wywiadu, kt├│ry ze mn─ů przeprowadzili. Ot├│┼╝ opowiada┼éem o takich rzeczach jak zarabia─ç na blogu, jakie s─ů mo┼╝liwo┼Ťci na zarabianie. O tym jakie warunki trzeba spe┼éni─ç, aby blog m├│g┼é s┼éu┼╝y─ç jako narz─Ödzie do zarabiania pieni─Ödzy itp. Przyznam si─Ö, ┼╝e by┼éem tym zaskoczony, ale bardzo mile, bo nie spodziewa┼éem si─Ö, ┼╝e telewizja si─Ö mn─ů zainteresuje.

Prowadzenie bloga to dobry spos├│b na budowanie marki eksperckiej. Tworzysz tre┼Ť─ç na blogu i gromadzisz w Ok├│┼é bloga spo┼éeczno┼Ť─ç. Na swoim blogu dzielisz si─Ö swoj─ů fachow─ů wiedz─ů i do┼Ťwiadczeniem w sprecyzowanej dziedzinie. W ten spos├│b w oczach innych os├│b stajesz si─Ö ekspertem, bo posiadasz wiedz─Ö w okre┼Ťlonym obszarze wi─Öksz─ů ni┼╝ wi─Ökszo┼Ť─ç ludzi. To naprawd─Ö nie jest trudne, potrzebna jest ch─Ö─ç i systematyczne dzia┼éanie. Potrzebujesz te┼╝ przede wszystkim troch─Ö czasu aby przynios┼éo to po┼╝─ůdany efekt. Pami─Ötaj, ┼╝e ka┼╝dym napisanym artyku┼éem Tw├│j wizerunek eksperta staje si─Ö silniejszy.

Materiały video

Nagrywanie kr├│tkich, bo zaledwie kilku minutowych film├│w video jest dobrym sposobem na budowanie marki eksperckiej. By─ç mo┼╝e jest to szybszy i lepszy spos├│b na to. Nagrania z merytoryczn─ů tre┼Ťci─ů, gdzie pokazujesz r├│wnie┼╝ sw├│j wizerunek dzia┼éaj─ů lepiej na widza, ni┼╝ tylko zwyk┼éy tekst na czytelnika. Jeste┼Ťmy przyzwyczajeni do telewizji, a takie nagrania kojarz─ů si─Ö z telewizj─ů. Dobrze oprawione i obrobione materia┼éy video b─Öd─ů dzia┼éa─ç cuda. Ponadto mo┼╝esz po┼é─ůczy─ç tworzenie takiej tre┼Ťci z publikowaniem jej na swoim blogu. W ten spos├│b spot─Ögujesz swoje dzia┼éanie.

Co jest Ci potrzebne? Wystarczy ┼Ťredniej jako┼Ťci kamera, lub w miar─Ö dobra kamerka w smartphonie. Od biedy te┼╝ si─Ö nada kamerka komputerowa. Polecam r├│wnie┼╝ mikrofon, aby uzyska─ç dobrej jako┼Ťci d┼║wi─Ök. Tak naprawd─Ö wystarczy ju┼╝ zwyk┼éy mikrofon krawatowy, kt├│ry kupisz za kilkadzie┼Ťcia z┼éotych. Pod┼é─ůcz go do telefonu je┼Ťli masz w nim funkcj─Ö dyktafonu i ju┼╝. Przyda si─Ö r├│wnie┼╝ program do zmontowania wszystkiego w ca┼éo┼Ť─ç. Mo┼╝na u┼╝y─ç bezp┼éatnego programu takiego jak Windows Movie Maker. Je┼Ťli posiadasz Linuksa polecam program Kdenlive, kt├│ry posiada naprawd─Ö ciekawe mo┼╝liwo┼Ťci jak na bezp┼éatn─ů aplikacj─Ö. Takich program├│w jest znacznie wi─Öcej, wystarczy dobrze poszuka─ç w internecie. Nie musisz od razu tworzy─ç profesjonalnego studia nagraniowego, bo tak naprawd─Ö aby zacz─ů─ç wystarczy to co opisa┼éem. Zacznij jako┼Ť, nie czekaj na jako┼Ť─ç. Z biegiem czasu sw├│j warsztat mo┼╝esz uzupe┼éni─ç o kolejne elementy takie jak odpowiednie o┼Ťwietlenie. Do tego przydadz─ů si─Ö soft boksy. Lepszej jako┼Ťci kamera i mikrofon wraz z mikserem, bardziej zaawansowany program do obr├│bki video itp.

Zacznij od tworzenia kr├│tkich nagra┼ä video po kilka minut. Wed┼éug przeprowadzonych bada┼ä optymalna d┼éugo┼Ť─ç video na YouTube to 3-3,5 minuty. Z reszt─ů sam si─Ö o tym przekonasz, jak b─Ödziesz analizowa─ç swoje materia┼éy opublikowane na YouTube. Natomiast w jaki spos├│b b─Ödziesz nagrywa─ç to zale┼╝y od Ciebie. Powiem Ci jedno. Sucha merytoryczna tre┼Ť─ç b─Ödzie nudna dla widz├│w i takie materia┼éy nie b─Öd─ů popularne, a przynajmniej b─Ödzie o to bardzo ci─Ö┼╝ko. Ludzie szukaj─ů przede wszystkim rozrywki. Nale┼╝y znale┼║─ç z┼éoty ┼Ťrodek. Musisz zainteresowa─ç widza, zapewni─ç mu rozrywk─Ö, ale przy tym da─ç mu merytoryczn─ů warto┼Ť─ç. Nagrywaj materia┼éy systematycznie. Je┼Ťli si─Ö na to zdecydujesz, to przynajmniej jeden materia┼é tygodniowo.

Szkolenia

Jasnym jest, ┼╝e gdy interesuje Ciebie budowanie marki eksperckiej to posiadasz odpowiednia wiedz─Ö. Tak─ů wiedz─Ö mo┼╝na przekazywa─ç innym ludziom, kt├│rzy tej wiedzy potrzebuj─ů. Dwa sposoby na przekazywanie wiedzy ju┼╝ przedstawi┼éem. By┼éo to pisanie bloga i nagrywanie materia┼é├│w video. Kolejnym sposobem s─ů wszelkiego rodzaju szkolenia. B─Ödzie to nawet lepsza forma na budowanie marki od nagrywania video. Wymaga─ç b─Ödzie od Ciebie kolejnej umiej─Ötno┼Ťci, czyli wyst─ůpie┼ä publicznych. No c├│┼╝, wyst─ůpienia publiczne s─ů zmor─ů wi─Ökszo┼Ťci─ů ludzi na ┼Ťwiecie. Dzi─Öki temu, ┼╝e Ty b─Ödziesz w stanie m├│wi─ç na ┼╝ywo do ludzi b─Ödzie to budzi┼éo respekt dla odbiorc├│w.

Takie szkolenie mo┼╝esz zorganizowa─ç u siebie w domu, czy biurze. Publiczno┼Ť─ç mo┼╝e za to by─ç rozproszona po ca┼éym ┼Ťwiecie. W tym przypadku m├│wi─Ö o szkoleniu online, kt├│re mo┼╝na w bardzo ┼éatwy spos├│b zorganizowa─ç. Google dostarcza interesuj─ůce narz─Ödzie do transmisji online. Nazywa si─Ö ono Google Hangouts. Przygotowujesz prezentacje, planujesz wydarzenie, zapraszasz na nie ludzi wysy┼éaj─ůc i udost─Öpniaj─ůc link do transmisji i gotowe, mo┼╝esz przeprowadzi─ç szkolenie. Od Ciebie to te┼╝ zale┼╝y, czy b─Ödzie to szkolenie bezp┼éatne, czy przy okazji chcesz na nim zarobi─ç. Opr├│cz tego narz─Ödzia s─ů inne do przeprowadzenia szkolenia online, takie jak wszelkiej ma┼Ťci pokoje webinarowe.

Jakby wy┼╝sz─ů form─ů s─ů szkolenia stacjonarne. Te┼╝ nie jest to nic trudnego. Troch─Ö wi─Öcej wymaga organizacji. Bo trzeba wynaj─ů─ç sal─Ö konferencyjn─ů i zapewni─ç widownie, kt├│ra w okre┼Ťlonym czasie musi si─Ö pojawi─ç w okre┼Ťlonym miejscu. ┼üatwiej jest zorganizowa─ç szkolenie online. Nie potrzeba do tego wiele i ┼éatwiej jest ludziom wej┼Ť─ç na stron─Ö internetow─ů ni┼╝ przyjecha─ç w okre┼Ťlone miejsce. Jednak szkolenia stacjonarne maj─ů wi─Ökszy wp┼éyw na budowanie marki eksperckiej.

Ksi─ů┼╝ka i ebook

Na pocz─ůtku chcia┼éem ka┼╝de opisa─ç osobno. Jednak stwierdzi┼éem ┼╝e napisze o tym jednocze┼Ťnie, bo ebook to tak naprawd─Ö Ksi─ů┼╝ka, kt├│ra jest wydana w postaci elektronicznej. Moim zdaniem jest to najlepszy spos├│b na budowanie marki eksperckiej. Oczywi┼Ťcie ksi─ů┼╝ka drukowana jest zdecydowanie lepsza pod tym wzgl─Ödem.

Dla przyk┼éadu przytocz─Ö Ci pewn─ů histori─Ö. Arkadiusz Podlaski wyda┼é kiedy┼Ť ksi─ů┼╝k─Ö o zacnym tytule ÔÇ×┼Üwiadome ZakupyÔÇŁ. Opisuje w niej jakie techniki manipulacyjne stosuj─ů hipermarkety i sieci handlowe. Znajdziesz w niej r├│wnie┼╝ porady jak broni─ç si─Ö przed takimi trikami, aby zaoszcz─Ödzi─ç pieni─ůdze. Gdy Arkadiusz pisa┼é t─ů ksi─ů┼╝k─Ö nie by┼é uznawany za znawc─Ö tematu. Po prostu interesowa┼é si─Ö tym tematem i znalaz┼é informacje na ten temat. To o czym si─Ö dowiedzia┼é przela┼é na papier i opublikowa┼é ksi─ů┼╝k─Ö. Wydanie takiej ksi─ů┼╝ki sprawi┼éo, ┼╝e sta┼é on si─Ö ekspertem w tej dziedzinie. Zacz─ů┼é by─ç zapraszany do program├│w telewizyjnych g┼é├│wnie w okresach przed┼Ťwi─ůtecznych, kiedy notuje si─Ö zwi─Ökszone zainteresowanie zakupami. Tak oto napisanie ksi─ů┼╝ki pomog┼éo mu w budowaniu marki eksperckiej.

Czy napisanie ksi─ů┼╝ki, albo ebooka jest trudne? Chocia┼╝ wydaje si─Ö to by─ç skomplikowane i wymagaj─ůce du┼╝o wysi┼éku i umiej─Ötno┼Ťci, to prawd─Ö m├│wi─ůc nie jest to trudne. Napisa┼éem ju┼╝ kilka ebook├│w. Jeden z nich to po prostu zebrana tre┼Ť─ç z bloga w okre┼Ťlonym temacie i podana w formie PDF. Tak powsta┼é ebook Od Zera Do Blogera, mo┼╝esz go pobra─ç klikaj─ůc tutaj. Aby wyda─ç ksi─ů┼╝k─Ö, trzeba si─Ö nieco bardziej wysili─ç, ale warto, bo efekty b─Öd─ů lepsze. W tym roku mam w planach wyda─ç moj─ů pierwsz─ů drukowan─ů ksi─ů┼╝k─Ö. B─Ödzie to ksi─ů┼╝ka na temat email marketingu. Bardzo rozbudowana ksi─ů┼╝ka, z praktycznymi poradami na temat email marketingu, budowania listy mailingowej i zarabianiu za pomoc─ů email marketingu. Tak naprawd─Ö mam ju┼╝ wystarczaj─ůc─ů ilo┼Ť─ç materia┼éu na obszern─ů, wystarczy┼éoby to zebra─ç w ca┼éo┼Ť─ç, zredagowa─ç i wyda─ç.

Tak jak widzisz budowanie marki eksperckiej nie jest wcale takie trudne jak by si─Ö mog┼éo wydawa─ç. Wymaga nieco czasu, i pracy, ale warto to zrobi─ç, bo przynosi to du┼╝o korzy┼Ťci. W artykule przedstawi┼éem cztery sposoby, kt├│re ┼Ťwietnie sprawdzaj─ů si─Ö w budowaniu marki eksperckiej. Mo┼╝esz je przy tym wykorzysta─ç, lub spr├│bowa─ç innej metody.

Wpisz sw├│j email aby dosta─ç wi─Öcej informacji

 

Facebook Comments

Kliknij prosz─Ö w przycisk ­čÖé

16 przemy┼Ťle┼ä nt. „Budowanie marki eksperckiej

  • Bardzo wyczerpuj─ůcy materia┼é. Od pewnego czasu czytam Twojego bloga, aby przyswoi─ç wiedz─Ö z zakresu marketingu internetowego i Twoje wskaz├│wki s─ů wyj─ůtkowo przydatne. Jak w ka┼╝dej dziedzinie tak i tutaj potrzebny jest czas i znajomo┼Ť─ç pewnych zasad, kt├│re mo┼╝na wprowadza─ç w ┼╝ycie w kolejnych krokach. 30% na przyswajanie wiedzy a 70% na wdra┼╝anie – to mi otworzy┼éo oczy:). Kiedy niedawno postanowi┼éam zacz─ů─ç pisa─ç bloga, aby poszerzy─ç mo┼╝liwo┼Ťci dotarcia, to rzuci┼éam si─Ö na wszystko, co zwi─ůzane by┼éo z marketingiem internetowym i w efekcie by┼éam przyt┼éoczona nadmiarem informacji, efekt – chaos w g┼éowie i potrzeba usystematyzowania. Dlatego ceni─Ö sobie Tw├│j konkretny i uporz─ůdkowany styl. Dzi─Öki:)

    • Pocz─ůtki zawsze s─ů trudne chocia┼╝by ze wzgl─Ödu na ilo┼Ť─ç wszystkiego do przyswojenia. pocieszaj─ůce jest jednak to, ┼╝e z czasem to stanie si─Ö proste. Przez pierwszy okres mojej dzia┼éalno┼Ťci w internecie, czyli jaki┼Ť rok co najmniej to przed monitorem siedzia┼éem po kilkana┼Ťcie godzin dziennie. Du┼╝o nauki i zdobywania informacji, a jeszcze wi─Öcej dzia┼éania.

      Teraz wygl─ůda to nieco inaczej. Mam ju┼╝ wiedz─Ö i do┼Ťwiadczenie, to pozwala mi wykorzystywa─ç metody i systemy, aby pracowa─ç mniej, a zarabia─ç wi─Öcej. Do tego korzystam z takich metod na generowanie dochodu aby by┼éo to mniej czasoch┼éonne i pracoch┼éonne.

      Ciesz─Ö si─Ö, ┼╝e na moim blogu znajdujesz wiele cennych informacji. Zawsze pisz─Ö o tym co dzia┼éa i o tym co wykorzystuje w praktyce. Dzi─Öki temu na pewno znajdziesz na nim mn├│stwo cennych wskaz├│wek. Pozdrawiam ­čśë

  • witam dziekuje za materia┼éy szkoleniowe jak narazie pr├│buje sie uczy─ç o co w tym chodzi pozdrawiam

  • ┼Üwietny artyku┼é na temat budowania w┼éasnej marki. Jak zwykle przekazujesz Marcin bardzo du┼╝o warto┼Ťciowej i praktycznej wiedzy do zastosowania od r─Öki. Tak trzymaj ­čÖé

    • Damian zawsze daje mn├│stwo praktycznej wiedzy, kt├│ra sam stosuje. Nie tylko w p┼éatnych materia┼éach i szkoleniach, ale r├│wnie┼╝ w bezp┼éatnych np. tych na blogu. Dzi─Öki za komentarz. R├│wnie┼╝ si─Ö trzymaj ­čÖé

  • ┼Üwietnie, ┼╝e podajesz konkretne przyk┼éady na efekty, jakie daje budowanie wizerunku eksperta i „marki”. Niekt├│rzy czytaj─ů, widz─ů, ale nie stosuj─ů, bo wydaje im si─Ö ┼╝e co to b─Ödzie za efekt.
    A jest: prosz─Ö pi─Öknie wywiad w TV. Brawo

    • Tylko konkrety, nie lubi─Ö owija─ç w bawe┼én─Ö. Efekt jest, musi by─ç, ale przede wszystkim musi by─ç konsekwencja w dzia┼éaniu. Ty z pewno┼Ťci─ů ju┼╝ si─Ö o tym przekona┼éa┼Ť chocia┼╝by przy prowadzeniu swojego bloga.

      Dzi─Ökuj─Ö i pozdrawiam Aleksandro ­čÖé

  • Super artyku┼é. W sumie nawet nie pomy┼Ťla┼éem, ┼╝e mo┼╝e by─ç rozr├│znienie na mark─Ö eksperck─ů bo w┼éa┼Ťciwie ka┼╝da ceniona si─Ö firma chce by─ç ekspertem w swojej bran┼╝y i tak to troch─Ö kreuje.

    • Dzi─Öki.
      Niekt├│rym firmom, czy przedsi─Öbiorc─ů bardzo zale┼╝y na kreowaniu wizerunku eksperckiego. W niekt├│rych niszach, to jest szczeg├│lnie istotne, na pewno w bran┼╝y produkt├│w informacyjnych tak jest. Innym wystarczy, ze po prostu jest o nich g┼éo┼Ťno, byle by si─Ö m├│wi┼éo. Tak np. by┼éo ostatnio z Media Expert ich kampania, gdzie emitowano reklam─Ö non stop, a┼╝ do znudzenia. Efekt osi─ůgni─Öty ­čÖé

      • To prawda, masz racj─Ö – teraz coraz wi─Öcej marek zani┼╝a sw├│j poziom dla rozg┼éosu. Czy┼╝by wi─Öc budowanie marki eksperckiej nie by┼éo op┼éacalne?

  • Bardzo ciekawy wpis oby wi─Öcej takich by┼éo ­čÖé Zmotywowa┼ée┼Ť mnie tym wpisem i musz─Ö powiedzie─ç ┼╝e chyba zn├│w zaczn─Ö si─Ö bardziej dokszta┼éca─ç na ten temat ­čśŤ

  • Dzi─Ökuj─Ö za interesuj─ůcy artyku┼é. Ze swojej strony jednak dodam, ┼╝e kluczem do zdobycia pozycji eksperta jest jednak obecno┼Ť─ç w mediach mainstreamowych, czyli TV, radiu i prasie. Prwadz─Ö kilka blog├│w, o r├│┼╝nym poziomie. Jeden jest zwi─ůzany z moj─ů dzia┼éalno┼Ťci─ů. Zdarza mi si─Ö, ┼╝e kto┼Ť z TV potrzebuje na szybko wywiadu, paru zda┼ä na jaki┼Ť temat zwi─ůzany z moj─ů bran┼╝─ů lub odzywaj─ů si─Ö do mnie z gazety, bo potrzebuj─ů paru zda┼ä do artyku┼éu.
    Nie zawsze wykorzystuj─Ö te mo┼╝liwo┼Ťci, bo w takich przypadkach liczy si─Ö czas, a b─Öd─ůc akurat w pracy nie mog─Ö si─Ö zerwa─ç i biec do studia na nagranie. Ale jak raz dziennikarz zapisze ci─Ö w kom├│rce pod danym has┼éem, to prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e si─Ö do ciebie odezwie ponownie jest du┼╝e.

Dodaj komentarz

Tw├│j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt├│rych wype┼énienie jest wymagane, s─ů oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Chcesz zacz─ů─ç zarabia─ç w domu przez internet?

Poznaj 5 prostych krok├│w do zarabiania w domu przez internet.

pobierz teraz

Pobierz Bezpłatnie!