jak wybrać mlm

Analiza firmy w MLM

Wiesz czym jest marketing sieciowy i postanowiłeś rozpocząć własną działalność właśnie w nim. Na wstępie szczerze Ci pogratuluje i życzę Ci wytrwałości oraz sukcesów. Być może już wiesz z jaką firmą masz zamiar współpracować, bo posiadasz już wiedzę i doświadczenie. Jednak jeżeli nadal się wahasz, lub szukasz po prostu informacji czym sugerować się przy wyborze, to może Ci w tym pomóc. Istnieje kilka tysięcy firm działających w tym systemie, nieustannie pojawiają się nowe. Napisałem więc kilka porad aby przybliżyć Ci jakimi wartościami kierować się przy wyborze, bo przypadkowy wybór nie zawsze może być dobry.

Często osoby nowe dokonują przypadkowego wyboru. Zostały zaproszone na spotkanie, na którym prezentowany jest plan marketingowy. Spotkanie grupowe, lub jeden na jeden. Decydują się przystąpić pod wpływem emocji, widząc w tym korzyści dla siebie. Oczywiście może się zdarzyć, że ta firma akurat jest dobra i taki wybór jest jak najbardziej korzystny. Tak szczęśliwym trafem było w moim przypadku, kiedy to nie miałem pojęcia czym jest marketing sieciowy. Zostałem zaproszony na spotkanie otwarte i wiedziałem tylko, że temat będzie dotyczył perfum i zarabiania na tym. Na spotkanie jechałem z nastawieniem na tak, bo przecież znam mnóstwo osób, które lubią ładnie pachnąć więc widziałem w tym możliwość, aby przytulić parę złotych na dystrybucji tego. Na spotkaniu dowiedziałem, się, że tu wcale nie chodzi o sprzedaż produktów, bo prawdziwe pieniądze pochodzą z budowania sieci. To było dla mnie przełomowe, oraz genialne w swojej prostocie, nie miałem wątpliwości i od razu przystąpiłem do współpracy. Nawet gdybym chciał to nie miałem wtedy możliwości zweryfikowania czy przystępuje do dobrej firmy, bo nie posiadałem odpowiedniej wiedzy. Szczęśliwie dla mnie ten wybór okazał się bardzo dobry. Dziś jako osoba, która już coś liznęła z tego tematu, wiem że lepiej jest dokonywać świadomego wyboru, bo tu przecież chodzi o Twoją przyszłość.

Przejdźmy więc do tego jak rozpoznać taką firmę. Pierwszym elementem jaki się nasuwa jest produkt. W marketingu wielopoziomowym produkty najwyższej jakości stały się znakiem rozpoznawczym. Ale to nie produkt jest najważniejszy. Produkt nie jest czynnikiem mający największe znaczenie przy wyborze firmy do współpracy. Tu właśnie jest błędne założenie bardzo wielu ludzi, że to produkt jest najważniejszy. Ja też tak na początku myślałem, zanim nie poznałem idei marketingu sieciowego. Zanim się dowiedziałem z czego czerpie się zyski, myślałem, że będę zarabiał po prostu na marży. Nie jest tak, przecież nie podejmujemy pracy sprzedawcy, ponieważ ten biznes polega na budowaniu sieci. Więc zamiast zadawać blednę pytanie, czy ta firma ma produkty, które ludzie będą chcieli kupować i czy zarobie na marży, właściwym pytaniem będzie tutaj: Czy ta firma pomoże mi nauczyć się w jaki sposób profesjonalnie budować sieć? Zaś o samym produkcie można powiedzieć tylko tyle, że warto by był przydatny, dobrej jakości, jego cena odpowiadała wartości, jaką on reprezentuje. Warto również zaznaczyć, aby był zużywalny i często używany, to sprawi, że trzeba będzie nabywać je systematycznie. W ten sposób obrót w Twoje strukturze będzie sam się nakręcał. 

Kolejna sprawa, czyli pieniądze. Czy system prowizyjny jest ważny? Oczywiście tak. Jednak tak jak i w przypadku produktów, nie ma on pierwszorzędnego znaczenia. Zdziwiło Cię to? Oczywiście warto zwrócić uwagę na to w jaki sposób firma dzieli się swoimi zyskami z partnerami. Dobrze jest wiedzieć w jaki sposób zarabia się tu pieniądze, aby nie było wątpliwości. Osoba, która zaprosiła mnie na prezentację, to mój znajomy ze szkoły średniej Piotr. De facto sam on sam nie uczestniczył w tym spotkaniu, tylko skontaktował mnie z osobą, która go wprowadziła. Jestem mu oczywiście bardzo wdzięczny za to. Piotr nie rozumiał skąd bierze się wynagrodzenie w marketingu sieciowym i był bardzo zdziwiony, że ja zarabiam znacznie więcej niż on. Dlatego aby nie być równie zdziwionym jak Piotr, warto zapoznać się z planem marketingowym. Inną sprawa jest to czy firma jest uczciwa wobec swoich partnerów, co nie powinno podlegać dyskusji.

Oczywiście jest jeszcze kilka elementów np. zasięg, czy inwestycja początkowa. Jednak to co uważam za najważniejsze, to możliwość rozwoju. Nie wszystkie firmy rzeczywiście stawiają na edukację i rozwój swoich partnerów. Niektóre tylko dużo gadają, a mało robią w tym kierunku. Generalnie mają gdzieś czy się czegokolwiek nauczysz, masz sprzedawać produkty, lub wciągnąć w to swoją rodzinę i znajomych. Poszukuj takich firm, którym rzeczywiście zależy na Twojej edukacji biznesowej. Takie firmy myślą perspektywicznie i za priorytet przyjmują zasadę win to win. Jeśli znajdziesz taką firmę, w której liderzy chcą Cię szkolić i pomagać Ci w rozwoju i stawaniu się biznesmenem, to z taką firmą warto współpracować.

Poza wysłuchaniem prezentacji, która być może Cię zachwyci, pofatyguj się i sprawdź jaką oferują edukację, czy odbywają się szkolenia i seminaria, oraz spotkania edukacyjne. Sprawdź to dokładnie, aby nie okazało się, że jedyną formą pomocy jaką oferują jest wysłanie cię do listy rekomendowanych książek. Na rynku jest wiele firm, które oferują świetne programy szkoleniowe, więc jeśli nie będziesz działać pochopnie, to z pewnością na taką trafisz. To jest bardzo istotne ponieważ, są one jednymi z najlepszych praktycznych szkoleń biznesowych.

Podsumowując oto kilka elementów, na które należy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę sprawdzając konkretna firmę w mlm:

  • Kto tym kieruje?

  • Jaki plan działania proponuje firma, i czy jest on sprawdzony?

  • Jaki jest program szkoleniowy firmy? Powinien on podnosić zarówno umiejętności biznesowe, jak i rozwój osobisty.

  • Jaką linia produktów oferowanych przez firmę jest wysokiej jakości, czy są zużywalne i atrakcyjne dla klientów i oczywiście dla Ciebie?


Wpisz swój email aby dostać więcej informacji

Imie: email:


Podobne Artykuły

One thought on “Analiza firmy w MLM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>