5 najlepszych porad email marketingu

Kliknij prosz臋 w przycisk 馃檪

W ci膮gu ostatnich kilku lat badania nadal udowodni艂y korzy艣ci p艂yn膮ce z marketingu e-mail dla biznesu: niskie koszty, wysokie wsp贸艂czynniki konwersji i szczeg贸艂owe 艣ledzenie to cechy godne uwagi. Jednak e-mail marketing staje si臋 czym艣 wi臋cej ni偶 tylko narz臋dziem dla spamer贸w i e-biznesu. Konsumenci coraz lepiej rozumiej膮 r贸偶nice mi臋dzy spamem a wiadomo艣ciami e-mail opartymi na uprawnieniach, a coraz wi臋cej z nich akceptuje oparty na uprawnieniach e-mail marketing jako pozytywny zamiennik dla direct mail.

Najlepsz膮 wiadomo艣ci膮 jest to, 偶e wi臋kszo艣膰 os贸b, kt贸re otrzymuj膮 e-maile oparte na uprawnieniach, otwiera 艣rednio 78% z nich.

Jupiter Research podaje, 偶e efektywne kampanie e-mail marketingowe mog膮 przynie艣膰 dziewi臋膰 razy wi臋cej przychod贸w i 18 razy wi臋cej ni偶 zyski z rozsy艂anych wiadomo艣ci. Ale tworzenie skutecznej poczty biznesowej to zar贸wno sztuka, jak i nauka. Oto lista czynnik贸w, potencjalnych problem贸w i skutecznych rozwi膮za艅, o kt贸rych nale偶y pami臋ta膰:

1. Spam! Spam! Spam! Nie potrzebuj臋 偶adnej Viagry!

Przeci臋tny konsument otrzymuje ponad 300 e-maili w tygodniu, z czego 62% to spam. Nic dziwnego, 偶e istnieje taka wrogo艣膰 wobec bran偶y. Ale filtry antyspamowe, foldery masowe i funkcje “zg艂aszania spamu” pomagaj膮 konsumentom lepiej radzi膰 sobie z niebezpiecze艅stwami spamu. Podczas gdy 89% u偶ytkownik贸w poda艂o spam jako powa偶ny problem w 2003 r., Liczba ta spad艂a do 85% w 2004 r., Proporcjonalnie do wzrostu u偶ycia narz臋dzi do zwalczania spamu.

Czy wi臋c jako przedsi臋biorca prowadz膮cy dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮 opart膮 na uprawnieniach, co mo偶esz zrobi膰? Jedna wskaz贸wka to przypomnienie subskrybentom o dodaniu Ci臋 do listy “bezpiecznych nadawc贸w”. Drug膮 i najwa偶niejsz膮 taktyk膮 jest upewnienie si臋, 偶e dostawca us艂ug e-mail marketingu ma dobre relacje z dostawcami us艂ug internetowych. Dzi臋ki temu kampanie e-mail marketingowe trafi膮 do skrzynek odbiorczych abonent贸w, a nie do folder贸w wiadomo艣ci-艣mieci. Wybieraj膮c oprogramowanie do e-mail marketingu, upewnij si臋, 偶e firma ma 艣cis艂e zasady antyspamowe i jest zgodna z wytycznymi Can-Spam.

2. Obrazy i formatowanie: Dlaczego moje e-maile wygl膮daj膮 na uszkodzone?

Zepsute kampanie e-mailowe staj膮 si臋 coraz wi臋kszym problemem w艣r贸d sprzedawc贸w poczty e-mail, zw艂aszcza 偶e wiele firm i internetowych dostawc贸w poczty elektronicznej blokuje obecnie grafik臋 jako 艣rodek do zwalczania spamu. W rzeczywisto艣ci wed艂ug ClickZ 40% wiadomo艣ci e-mail marketingowych dostarczanych do skrzynek odbiorczych s膮 “zepsute”.

Jakie jest rozwi膮zanie? Niekt贸re programy do e-mail marketingu publikuj膮 wszystkie wys艂ane kampanie e-mailowe w bezpiecznej lokalizacji w Internecie (tylko oryginalni odbiorcy wiadomo艣ci e-mail mog膮 uzyska膰 do nich dost臋p dzi臋ki szyfrowanej technologii, kt贸ra automatycznie uwierzytelnia u偶ytkownika). W niekt贸rych programach technologia zapewnia tak偶e mo偶liwo艣膰 艣ledzenia zachowa艅 u偶ytkownik贸w, nawet je艣li czytaj膮 oni kampani臋 e-mailow膮 w bezpiecznym miejscu.

email marketing3. Personalizacja i odpowiednia tre艣膰: w biznesowym e-mailu jeden rozmiar nie pasuje do wszystkich.

W niedawnym badaniu przeprowadzonym przez DoubleClick u偶ytkownicy poczty e-mail byli o 72% bardziej sk艂onni odpowiedzie膰 na firmow膮 wiadomo艣膰 e-mail, je艣li jej tre艣膰 by艂a zgodna z zainteresowaniami, kt贸re wskazali. Liczba ta wskazuje na bezwzgl臋dne znaczenie umo偶liwienia u偶ytkownikom wybrania w艂asnych grup interes贸w i kontrolowania otrzymywanych e-maili biznesowych. Najpopularniejszymi kategoriami zainteresowa艅, wed艂ug badania, s膮 kupony i artyku艂y gospodarstwa domowego.

Ale kupon nie jest dobry, chyba 偶e u偶ytkownik otworzy e-mail. U偶ytkownicy bior膮cy udzia艂 w badaniu uznali, 偶e najbardziej istotnym powodem, dla kt贸rego otwieraj膮 firmow膮 poczt臋 elektroniczn膮, jest nazwa w polu “od”. Dlatego dobrze jest upewni膰 si臋, 偶e nazwa Twojej firmy jest tam wyra藕nie zaznaczona. Innym wa偶nym czynnikiem jest linia “temat”. U偶ytkownicy cytuj膮 oferty rabatowe i ciekawe wiadomo艣ci jako najbardziej atrakcyjne tematy, a nast臋pnie nowe og艂oszenia o produktach i oferty darmowych wysy艂ek.

4. Klikni臋cie i konwersja: poka偶 mi pieni膮dze!

Tak wi臋c u偶ytkownik otworzy艂 tw贸j e-mail i przeczyta艂 tre艣膰. Wspania艂y. Ale gdzie jest sprzeda偶? Tutaj s膮 dobre wiadomo艣ci. Po pierwsze, konsumenci s膮 coraz bardziej sk艂onni do dokonywania zakup贸w w bezpo艣rednim wyniku kampanii biznesowej e-mail. Jedna trzecia u偶ytkownik贸w w badaniu DoubleClick kupi艂a co艣, klikaj膮c link w e-mailu. Kolejne 42% klikn臋艂o 艂膮cze e-mail, aby uzyska膰 wi臋cej informacji, a nast臋pnie zakupi艂o produkt w p贸藕niejszym czasie. Po drugie, kupon online rozwija si臋 dynamicznie: 73% konsument贸w skorzysta艂o z kuponu online na zakup online, a 59% wykorzysta艂o kupon online w trybie offline.

Pod wzgl臋dem bran偶 najlepsze s膮 podr贸偶e, sprz臋t / oprogramowanie, elektronika, odzie偶, 偶ywno艣膰, wyposa偶enie domu, prezenty / kwiaty i artyku艂y sportowe. Wszystkie firmy wysy艂aj膮ce e-maile firmowe w tych kategoriach od 71% do 80% odbiorc贸w kupi艂y swoje produkty z powodu kampanii e-mailowej.

Nie musisz si臋 martwi膰, je艣li Twoja firma nie pasuje do 偶adnej z tych bran偶. Og贸lny krajobraz konwersji e-mail marketingowych jest coraz ja艣niejszy ka偶dego dnia. 艢rednia stopa zwrotu z klikni臋cia wzros艂a prawie o 30% od 2004 r., A 艣rednia stawka za zam贸wienia na e-mail wzros艂a o ponad 18% od zesz艂ego roku.

5. 艢ledzenie statystyk: Kim s膮 moi prawdziwi konsumenci?

E-mail marketing jest coraz popularniejszym narz臋dziem w efektywnym CRM, a najwy偶szy czas rozpoznaje go wi臋cej firm. Po pierwsze, je艣li us艂ugi poczty e-mail 艣wiadczone przez dostawc臋 us艂ug dla firm nie obejmuj膮 szczeg贸艂owego 艣ledzenia w czasie rzeczywistym, otrzymujesz surow膮 ofert臋. 艢ledzenie w czasie rzeczywistym jest obecnie standardem bran偶owym i jest bardzo cenne, poniewa偶 pozwala zobaczy膰 dok艂adnie moment, w kt贸rym u偶ytkownik otwiera kampani臋, kliknie link i dokona zakupu. Badanie u偶ytkownik贸w mo偶e pom贸c w usprawnieniu dzia艂a艅

Jak zdoby膰 lawin臋 czytelnik贸w na blogu?

Pobierz teraz bezp艂atnie poradnik


Facebook Comments

Kliknij prosz臋 w przycisk 馃檪

You may also like...

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Masz za ma艂o czytelnik贸w na blogu?

Poznaj sprawdzone metody na zdobywanie lawiny czytelnik贸w na blogu

pobierz teraz

Pobierz Bezp脙锟矫柯絘tnie!