3 sposoby na uzyskanie ruchu na Twojej witrynie

Kliknij prosz臋 w przycisk 馃檪

By膰 mo偶e wszyscy znaj膮 te metody w wi臋kszym lub mniejszym stopniu, ale przyjrzyjmy si臋 trzem najbardziej niezawodnym i skutecznym metodom zwi臋kszenia ruchu dla Twojej witryny w najkr贸tszym czasie.

B臋d膮c blogerem i marketingowcem, wiem, jak zbudowa膰 atrakcyjn膮 i funkcjonaln膮 stron臋 internetow膮, kt贸ra jest warta wi臋cej ni偶 cena pobierana od klienta. Je艣li swoim klientom nie dawa艂bym warto艣ci dodanej, to nie zawraca艂bym sobie g艂owy sprzeda偶膮. Wkr贸tce zda艂em sobie spraw臋, 偶e budowanie strony by艂o tylko po艂ow膮 wyzwania dla moich klient贸w, a pozyskanie ruchu by艂o kolejnym (by膰 mo偶e jeszcze wi臋kszym) wyzwaniem. Trzy g艂贸wne sposoby, o kt贸rych dobrze wiesz, to p艂acenie za ruch, wysy艂anie e-maili na list臋 mailingow膮 (samo to wymaga czasu na zbudowanie listy), a na koniec zaproszenie do wsp贸艂pracy innych w艂a艣cicieli strony, lub os贸b, kt贸re maj膮 inne formy zasi臋gu do ludzi (lista mailingowa, Instagram, grupa na FB itp.). Oznacza to, 偶e wysy艂aj膮 dla Ciebie ruch, a Ty dzielisz si臋 zyskami z nimi 50% na 50%. Za pomoc膮 oprogramowania mo偶na 艣ledzi膰 liczb臋 wej艣膰 pochodz膮cych od聽Twoich partner贸w.

1.P艂atny spos贸b pozyskania czytelnik贸w na blogu

Reklama google adwords dla blogaKupuj膮c ruch, mo偶esz kierowa膰 reklamy na osoby, kt贸re ju偶 szukaj膮 Twojego produktu. Najwi臋kszym graczem na rynku jest oczywi艣cie Google. Jestem pewien, 偶e dobrze go znasz. Niemal za ka偶dym razem jak czego艣 wyszukujesz w Google to poza wynikami organicznymi pokazuj膮 si臋 wyniki 鈥渟ponsorowane鈥. To nic innego jak reklama, kt贸ra mo偶e by膰 wykupiona przez ka偶dego. Zap艂acisz od kilku groszy wzwy偶 za ka偶de klikni臋cie. W taki spos贸b mo偶esz uzyska膰 widoczny ruch na swojej stronie w zaledwie 5 minut po za艂o偶eniu konta Google Adwords. Inne wyszukiwarki r贸wnie偶 oferuj膮 tego typu us艂ug臋 pay-per-click (PPC).

Nast臋pnym krokiem po op艂aceniu ruchu jest monitorowanie wynik贸w swoich kampanii reklamowych. Mo偶esz 艣ledzi膰 liczb臋 wy艣wietle艅 z r贸偶nych 藕r贸de艂, aby skupi膰 si臋 na tych, kt贸re generuj膮 sprzeda偶. Powiedzmy, 偶e dysponujesz 4 r贸偶nymi 藕r贸d艂ami reklam dzi臋ki kt贸rym zarobi艂e艣 200 z艂, a wyda艂e艣 w sumie 80 z艂. To mar偶a zysku w wysoko艣ci 250%. Gdyby艣 m贸g艂 zobaczy膰, 偶e 20 z艂 wydane przez reklamodawc臋 PPC A wygenerowa艂o 0 z艂otych w sprzeda偶y i tyle samo w przypadku reklamodawcy B. Reklamodawca C przyni贸s艂 20 z艂otych w sprzeda偶y, ale reklamodawca D przyni贸s艂 sprzeda偶 o warto艣ci 180 z艂otych. Okazuje si臋, 偶e to zysk w wysoko艣ci 900%, a nast臋pnie mo偶esz skoncentrowa膰 swoje 艣rodki reklamowe na tym 藕r贸dle, aby zmaksymalizowa膰 zyski. Ka偶dy rodzaj reklamy musi mie膰 system 艣ledzenia z du偶膮 dok艂adno艣ci膮.

2. Mailing

Wys艂anie wiadomo艣ci poczt膮 elektroniczn膮 to kolejna metoda, kt贸ra z czasem stanie si臋 Twoim najwi臋kszym atutem. Nie ma 偶adnych koszt贸w og贸lnych, a za ka偶dym razem, gdy wy艣lesz e-mail, mo偶esz wygenerowa膰 ogromny wzrost wej艣膰 na stron臋 i sprzeda偶y. W poprzednich artyku艂ach wielokrotnie wspomina艂em, 偶e zapis na list臋 mailingow膮 powinien wynosi膰 od 10% do 33% wej艣膰 na stron臋. Jest to odsetek os贸b odwiedzaj膮cych Twojego bloga, kt贸rzy mog膮 zapisa膰 si臋 na li艣cie mailingowej. Korzystaj膮c z autoresponder贸w, mo偶esz ponownie przyci膮gn膮膰 tych go艣ci do swojej witryny. Wi臋kszo艣膰 os贸b, kt贸re odwiedzaj膮 Twoj膮 stron臋 nie zajrz膮 na ni膮 ponownie przez d艂u偶szy czas, lub nie zrobi膮 tego nigdy wi臋cej. Jednak za pomoc膮 maila mo偶esz cz臋艣膰 z nich sprowadzi膰 z powrotem na swojego bloga, np. zapraszaj膮c do przeczytania najnowszego artyku艂u. Osoby na li艣cie mailingowej s膮 w procesie sprzeda偶owym. Wi臋kszo艣膰 os贸b nie kupuje od razu, ale jest spora szansa, 偶e kupi膮 co艣 do Ciebie po wys艂aniu drugiego czy trzeciego maila.

Wa偶na jest te偶 wiedza na temat cz臋stotliwo艣ci wysy艂ania e-maili do Twojej listy. Kluczem jest tutaj dodawanie warto艣ci i wysy艂anie regularnych darmowych tre艣ci. M贸wi膮c inaczej prosz膮c ich, aby co艣 kupili, wy艣lij co艣, co ma warto艣膰. Og贸lnie rzecz bior膮c jest takie zalo偶enie: na jedna wiadomo艣膰 komercyjn膮 wysy艂aj 3 wiadomo艣ci z warto艣ci膮. Najpierw 3 razy daj, a potem raz we藕. Oczywi艣cie rynki r贸偶ni膮 si臋 mi臋dzy sob膮. Dla niekt贸rych rynk贸w taka cz臋stotliwo艣膰 b臋dzie optymalna, a dla innych lepiej si臋 sprawdzi gdy b臋dzie wi臋cej wiadomo艣ci komercyjnych.

3. Kampanie Joint Venture (JV).

Strategia jest prosta, inne osoby wysy艂aj膮 e-maile i umieszczaj膮 linki, oraz聽 banery na swojej stronie internetowej, aby przyci膮gn膮膰 u偶ytkownik贸w do Twojej witryny. P艂acisz tylko za sprzeda偶 wygenerowan膮 z klikni臋膰. My艣l臋, 偶e je艣li oddasz 50% zysk贸w swoim partnerom b臋dzie to najrozs膮dniejszym rozwi膮zaniem. Jest to uczciwy podzia艂, a jednocze艣nie taka wysoko艣膰 prowizji b臋dzie zach臋ca膰 do wsp贸艂pracy z Tob膮. W niekt贸rych przypadkach b臋dzie op艂aca艂o si臋 da膰 partnerom wi臋ksz膮 prowizj臋, bo i tak korzy艣ci jakie b臋dziesz mie膰 b臋d膮 ogromne. Istotne jest aby w tej strategii u艂atwi膰 jak tylko si臋 da prac臋 swoim partnerom JV. Stw贸rz wiadomo艣ci email, z kt贸rych skorzystaj膮 Twoi partnerzy. Zaprojektuj banery na stron臋 i do medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Przygotuj te偶 inne materia艂y do promocji, kt贸re mog膮 pom贸c Twoim partnerom.

Wsp贸艂praca JV umo偶liwia w kr贸tkim czasie wygenerowanie du偶ego ruchu na stronie i bardzo szybko tworzy listy mailingowe. Mo偶esz otrzyma膰 wsparcie JV od wszystkich istniej膮cych os贸b z Twojej dziedziny, kt贸rzy maj膮 swoje audytorium np. w postaci listy mailingowej.

Jak zdoby膰 lawin臋 czytelnik贸w na blogu?

Pobierz teraz bezp艂atnie poradnik


Facebook Comments

Kliknij prosz臋 w przycisk 馃檪

You may also like...

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Facebook
shares

Masz za ma艂o czytelnik贸w na blogu?

Poznaj sprawdzone metody na zdobywanie lawiny czytelnik贸w na blogu

pobierz teraz

Pobierz Bezp脙锟矫柯絘tnie!